Told på CD'er fra Amazon?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-07-03 13:28

Hejsa.

Jeg sidder lige og overvejer at købe lidt CD'er fra amazon.com, og vil i den
forbindelse høre hvilke udgifter der kommer oven i den opgivne pris. Jeg
vill gerne bruge amazon.co.uk, men de har ikke den Cd jeg skal bruge. Har I
erfaringer med handel med amazon.com?

Mvh. Morten Bock

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-07-03 13:30

> [...]
> vill gerne bruge amazon.co.uk, men de har ikke den Cd jeg skal bruge. Har

Kan lige tilføje at de CD'er jeg skal bruge er:

Kurt Elling - Man in the air (skal købe 2 stk)
Teitur - Poetry & Aeroplanes

Kan det betale sig at købe på Amazon.com, eller er det billigere at få hjem
gennem pladepusheren?

/Morten

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-07-03 13:35

Morten Bock Sørensen wrote:

Klip

> Kan det betale sig at købe på Amazon.com, eller er det billigere at få hjem
> gennem pladepusheren?

Hvis de har en engelsk afdeling, så brug den. (jeg mener at de har)

Du sparer told (Som skal betales fra USA) og kortere leveringstid.

Hvilke af de 2 du nævner er billigst kan vist ikke afgøres umiddelbart.
Det er sikkert forskellig fra gang til gang.

Mvh. Jørgen

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-07-03 13:41

> Hvis de har en engelsk afdeling, så brug den. (jeg mener at de har)
>
> Du sparer told (Som skal betales fra USA) og kortere leveringstid.

Problemet er, at den engelske ikke har teitur (endnu). Begge CD'er er sat
til at udkomme 22/7...skal bare har dem....nu! *G*

/Morten

Fra : zcully

Dato : 19-07-03 15:01

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in message
> [...]
> vill gerne bruge amazon.co.uk, men de har ikke den Cd jeg skal bruge. Har

Fra Amazon.com ryger der diverse told osv. på, så det vil jeg ikke gøre hvis
jeg er dig.

Jeg plejer at bruge:
www.futureent.com
www.cdwow.com
www.amazon.co.uk
de 2 førstnævnte har næsten kun de nyeste og mainstream cd'er, så der finder
jeg sjældent hvad jeg skal bruge.

ellers alternativt bruger jeg:
www.eil.com
www.towerrecords.co.uk
www.hmv.co.uk

Jeg har gode erfaringer med alle og de sender alle fra Eu (England mener
jeg), så prøv det.
Ved ikk om du kan bruge det til noget ellers god jagt

/Zcully

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 15:23

Teitur kan du finde i US til under 3$
I tyskland kan den købes til lige over 23$

køber du den i USA bør du bede sælger om at sætte kryds i det felt der
hedder GIFT, så er det en gave og den skal ikke fortoldes. Men 3$ er nu nok
under bagatelgrænsen alligevel.

Told er ikke det eneste problem du har, moms er et andet onde du kan
risikere at løbe ind i, men endnu værre et toldhåndteringsgebyr i
størrelsesordnen 75 kr. en plade til 5$ kommer hurtigt til at koste et par
hundrede hvis man er uheldig.

:)

Kurt Elling (promo)har jeg iøvrigt set på en engsesk side til omkring 6-7$,
og fra UK kommer der hverken det ene eller andet på...i US er den at finde
til ca. 14$, men den findes åbenbart også som en triple-CD, den er set til
ca. 44$

nå, held og lykke, happy hunting

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-07-03 16:48

b wrote:
> [...]
> hedder GIFT, så er det en gave og den skal ikke fortoldes. Men 3$ er nu nok

Jeg tror ikke på at man slipper for told hvis man skriver at det man
køber er en gave...!!

Der er en bagatelgrænse - ihvertfald hvis man selv bringer det hjem - på
ca. 300 kr.

NB.
Skriv din kommentar _under_ det du kommenterer.
Og slet overflødig tekst.

Mvh. Jørgen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-07-03 17:38

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg tror ikke på at man slipper for told hvis man skriver at det man
> køber er en gave...!!

Det gør man faktisk. Eller gjorde, nu er det et stykke
tid siden jeg har købt hjem, ved ikke om det stadig er
tilfældet.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 19:35

Jeg får ofte gaver!

den holder, men sig det nu ikke til for mange.....

:)

en anden idé er at bede sælger om at nedskrive værdien, en plade til 50$ kan
nemt nøjes med at koste blot 5$.....

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-07-03 22:48

<b> wrote in message news:3f195470$0$76115$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Teitur kan du finde i US til under 3$
> I tyskland kan den købes til lige over 23$

under 3$? er det en slåfejl? Jeg har set den til ca. 9$, hvilket jeg syntes
var billigt...

Kan du give mig links til de steder du har set dem?`

Mvh
/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 23:28

ikke en slå fejl 2.99 for at være præcis

:)

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 20-07-03 22:11

<b> wrote in message news:3f19c5ff$0$76108$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ikke en slå fejl 2.99 for at være præcis

Så er det vel en brugt CD?

Link?

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-03 15:51

> [...]
> vill gerne bruge amazon.co.uk, men de har ikke den Cd jeg skal bruge. Har

Det kan vel næppe betale sig. Amazon er momsregistreret i Danmark, så du
slipper ikke for at skulle betale den danske moms. :-/

Mvh.

Martin

Fra : Martin N. Rasmussen

Dato : 19-07-03 16:08

Martin N. Rasmussen <martinnradslhome.dk> (AT) skrev:
>Det kan vel næppe betale sig. Amazon
>er momsregistreret i Danmark, så du
>slipper ikke for at skulle betale den
>danske moms. :-/

Whoops, en bommert fra min side. Undskyld. Amazon.com er jo ikke
Amazon.co.uk. ;-D

Mvh.

Martin