Vand i skødespillet ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-07-03 20:06

Hej,

Jeg har taget "koppen" af det ene skødespil, da fjederen skal fikses (koppen
røg af ved sidste sejlads og det dur jo ikke). Tilfældigvis opdagede jeg, at
der stod vand i midterhullet af "basen" (jeg ved ikke hvad den hedder, men
den faste del man skruer på båden). En halv deciliter vil jeg tro.

Jeg har egentligt aldrig tænkt over det. Er det OK, der står vand dernede?
Der er jo ingen steder det kan løbe ud, hvis det kommer derned i en kraftig
byge eller vedvarende søer.

Jeg ville helst have det væk, men hvad mener I ?? er det bare noget man
ignorerer ?

/Bjarke

PS: Det er sådan et alm. gl.davs et-gears. Ganske simpelt i mekanikken ....

Fra : Preben Jensen

Dato : 20-07-03 23:02

Hej Bjarke

Jeg synes heller ikke, at der skal stå vand nogen steder i en båd (ud over
vandtanken). På mine spil er der riller i bunden af flangen, så vandet kan
løbe ud. Så hvis ikke dit problem skyldes, at rillerne er tilstoppede, må
løsningen må være at file/fræse en rille fra midterhullet ud til kanten -
placér rillen på den 'laveste' side af flangen.

mvh Preben