Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Optagelse i standard kvalitet med Sony dsc~
Fra : Aksel Nielsen

Dato : 20-07-03 10:20

Hej!
Jeg har lige købt et kamera Sony dsc-p72, som især skal bruges til at lave
billeder 10*15. Til denne størrelse skulle standard kvalitet være
tilstrækkeligt, men så kan man ikke stille kameraet på "auto". Hvilken
indstilling kan vælges i stedet?
På forhånd tak for svar.

M.v.h.
Aksel.

Fra : emj

Dato : 20-07-03 10:37

On Sun, 20 Jul 2003 11:20:19 +0200, "Aksel Nielsen"
<nospamakni2@get2net.dk> wrote:

>Til denne størrelse skulle standard kvalitet være
>tilstrækkeligt, men så kan man ikke stille kameraet på "auto". Hvilken
>indstilling kan vælges i stedet?

Det kan da ikke være eå vanskeligt et valg. Når du har
en indstilling, som er beregnet til 3:2 billeder (2048x1360), så kan
du selvfølgelig bruge den til 15:10 billeder

Hilsen emj

Fra : Aksel Nielsen

Dato : 20-07-03 14:39

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da ikke være eå vanskeligt et valg. Når du har
> en indstilling, som er beregnet til 3:2 billeder (2048x1360), så kan
> du selvfølgelig bruge den til 15:10 billeder
>
> Hilsen emj

Jeg har ikke udtrykt mig klart nok. Når jeg ønsker at optage i standard
kvalitet, er det for, at der kan lagres flere billeder på "Memory Stick"en,
men såvidt jeg kan se, er det kun ved optagelse i "fine", at man kan
indstille kameraet på "auto". Det jeg er i tvivl om er, om man manuelt skal
skifte indstilling ved skift af for eks.optagelser af landskab og
portrætter, hvilket gør det mere besværligt i forhold til "auto"
indstillingen, vedkommende der skal bruge apparatet er ikke meget for
teknik, og vil helst have, at kameraet bare fungerer, når det skal bruges.

M.v,h,
Aksel

Fra : emj

Dato : 20-07-03 20:45

On Sun, 20 Jul 2003 15:38:30 +0200, "Aksel Nielsen"
<nospamakni2@get2net.dk> wrote:

>Jeg har ikke udtrykt mig klart nok. Når jeg ønsker at optage i standard
>kvalitet, er det for, at der kan lagres flere billeder på "Memory Stick"en,

Det er ikke nogen god ide at optage i standdard, hvis du skal have
billederne lavet på papir.
Man vil altid forsøge et bruge vbedste kavlitet til det formål.

> [...]
>indstillingen, vedkommende der skal bruge apparatet er ikke meget for
>teknik, og vil helst have, at kameraet bare fungerer, når det skal bruges.
Langt de flete digier laver ganske glimrende billeder på
Autoindstilling,
Vedkommende, der skal bruge digien, er nok ikke så dum i knolden, at
vedkommende ikke kan finde ud af at stille en smule på cameraet selv.

Hilsen emj