Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
? vedr. Canon Powrshot S20
Fra : Brian [2610]

Dato : 20-07-03 10:02

Nogen der har erfaringer med dette "gamle" kamera ?
Kan det bruges til noget, tænker sådan andet end bare sjov ?
Hvad må man give for et sådan brugt, med ekstra batteri ?

På forhånd tak for hjælpen/svar - God sommer'søndag

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-07-03 11:08

Brian [2610] wrote:

> Nogen der har erfaringer med dette "gamle" kamera ?

Jeg har et af slagsen og har haft det et års tid. Før det tog jeg
omtrentligt ingen billeder og jeg er stadig til lejlighedsbilleder, så
ved ikke om de billeder jeg tager og det niveau jeg er på giver de
erfaringer du efterlyser?

> Kan det bruges til noget, tænker sådan andet end bare sjov ?

Næsten alle fotos under http://ekot.dk er taget med det kamera, så du
kan jo tage et kig. Når jeg sammenligner med andre amatørers billeder,
synes jeg at S20eren har lidt for lidt blus på farverne. Det er ikke et
problem i sollys, men ved indendørsbilleder ses det.

Jeg er ikke imponeret over kvaliteten af billeder taget på stor
afstand, men på mellem og tæt på er jeg vældig tilfreds.

Kameraet har efterhånden fået nogen bank (tab fra 2 meters højde,
dunken mod træpæl da det lå i en yderlomme o.l.). Det har bl.a. betydet
at farverne flippede ud og at kameraet ikke ville tænde. Det er dog
altid kommet til sig selv igen, selv om det med farverne tog en uges
tid.

Jeg er på udkig efter en afløser, da jeg gerne vil have noget
fyisk mindre som også kan lave filmklip (bare for sjov).

> Hvad må man give for et sådan brugt, med ekstra batteri ?

Jeg gav 2600,- for mit, brugt med ekstra batteri, men det er et år
siden og der er sket meget siden da. Et nyt batteri koster 200,- hos
http://batterier.dk/

Husk også på at batterier slides. De batterier jeg fik med holdt kun
halvt så længe som et nyt batteri (20 min. intensiv brug vs. 40).
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/