Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto kritik
Fra : Kenny Jensen

Dato : 19-07-03 11:52

Ja nu er det jo ikke mig der har taget det, men er det her billede ikke
meget dårligt
http://www.ekstrabladet.dk/images/03/07/18/0307181547298608_ab722bbf.jpg
Husmuren er jo så hvid at jeg troede de havde fjernet noget af billedet
indtil jeg så den sorte kant i bunden af muren.
Burde man ikke kunne forvente mere af en prof fotograf selvom der nok ikke
stilles de store krav til lige netop den slags billeder.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-03 13:12

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> skrev i en meddelelse

> Husmuren er jo så hvid at jeg troede de havde fjernet noget af
billedet
> indtil jeg så den sorte kant i bunden af muren.

Hvilken mur? Jeg kigger og kigger, men kan sgu' da ikke se nogen mur

> Burde man ikke kunne forvente mere af en prof fotograf selvom der nok
ikke
> stilles de store krav til lige netop den slags billeder.

Jeg synes da, "kravene" er meget store på omtalte billede

--
-Jens B.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 19-07-03 14:53

..

> Hvilken mur? Jeg kigger og kigger, men kan sgu' da ikke se nogen mur

Prøv at se i bunden af højre side, der kan du se lidt soklen.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Lars Dahl

Dato : 19-07-03 16:04

> Prøv at se i bunden af højre side, der kan du se lidt soklen.

Tror Jens mente det ironisk...

-Lars

Fra : Felix

Dato : 19-07-03 15:23

On Sat, 19 Jul 2003 12:51:38 +0200, Kenny Jensen wrote:

>Ja nu er det jo ikke mig der har taget det, men er det her billede ikke
>meget dårligt
>http://www.ekstrabladet.dk/images/03/07/18/0307181547298608_ab722bbf.jpg

Næh, det er egentligt ret godt optaget: Fin (dybde-)skarphed,
kontrast, farveballance, farvemætning o.s.v.
Kompositionen kunne være en smule bedre.

>Husmuren er jo så hvid at jeg troede de havde fjernet noget af billedet
>indtil jeg så den sorte kant i bunden af muren.

Sludder og dårlig skærm. Muren er svagt lyseblå nederst, stigende
til helt hvid øverst.

>Burde man ikke kunne forvente mere af en prof fotograf selvom der nok ikke
>stilles de store krav til lige netop den slags billeder.

Billedet fejler -teknisk set- ikke noget. Det er præsentationen
der er forkert. En prof. fotograf (eller udgiver) ville have
lavet en anden baggrund eller en indramning af billedet.

Kig evt. på mulighederne i 'fotokritik' og lignende steder.

m. v. h.

Fra : Claus Smith

Dato : 19-07-03 17:45

Nu kan jeg udfra det omtalte billede, næsten gætte mig til at det er Klaus
Colding, som er fotografen.

Udfra mit kendskab til de mange billeder, som netop Klaus levere til EB, så
synes jeg da at dette billede er med til at højne standarden på EB's Side-9
billedefront som desværre efter min egen mening har lidt af et enormt
kvalitetstab igennem de sidste 5 år, men takket være Klaus's høje
kvalitetsmålsætninger kan vi andre stadig nyde de flotte billeder på Side-9.

Omkring det omtalte billede synes jeg det lever op til den standard som
netop Klaus levere og jeg synes at han behersker forskellen på lys og skygge
eminent godt på det omtalte billede.

Gid EB ville højne deres kvalitet, så vi i fremtiden kunne se endnu flere
fotografers arbejde i samme kvalitet som det omtalte billede.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk