Sort snask i ørene
Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-07-03 15:27

Hej Gruppe
Det er lige mig igen. Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
hendes ører. Er det noget "farligt" eller er det killingesnask?

Hilsen Linda

Fra : anja rasmussen

Dato : 20-07-03 16:31

> Hej Gruppe
> Det er lige mig igen. Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
> hendes ører. Er det noget 'farligt' eller er det killingesnask?
>
> Hilsen Linda

Det kan være helt ufarligt ørevoks, men det kan også være øremider....da
vi fik vores nr. 2 (fra et kattehjem) var de i behandling for øremider,
og det var sort snask....ørerne skulle dryppes og snasket fjernes.....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-07-03 16:39

Altså der er ikke noget der bevæger sig eller noget, men hva ved jeg også om
øremider???

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-07-03 17:13

Øremider er så små at de er næsten umulige at se med det blotte øje. Jeg har
en gammel kat med meget, virkelig meget snask i ørerne og hvert år studerer
dyrlægen det i mikroskop for at udelukke mider.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 20-07-03 17:33

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> wrote in message
> Hej Gruppe
> Det er lige mig igen. Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
> hendes ører. Er det noget "farligt" eller er det killingesnask?

Lugter det? Så kan det være øremider, som skal behandles.

:Pia

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-07-03 17:59

Har lige haft trynen nede i hendes øre. Nej, det lugter ikke

Fra : anja rasmussen

Dato : 20-07-03 20:07

> Har lige haft trynen nede i hendes øre. Nej, det lugter ikke
>
> 'Pia J' <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Jeg synes det vil være en god ide at få det tjekket alligevel......det
kan jo også være at der sidder så meget voks at den lille mis ikk høre
ret godt...det kan dyrlægen jo så lige fjerne med det samme

Fra : Kate

Dato : 20-07-03 22:48

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> wrote in

> Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
> hendes ører.

Stiller lige et lille spørgsmål også
Klør det?
Da mine kaniner for år tilbage havde fået øremider opdagede jeg de
faktisk ved at specielt den ene blev ved med at kradse sig i ørerne.
Husker ikke selve behandlingen (maaaange år siden), men mindes at det
var nemt at komme til livs.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 21-07-03 04:23

Yeps det klør!
Mange katte med øremider slår med ørene eller kradser i dem..

Idag behandles øremider med 2 dråber frontline i hvert øre (til voksne
katte) og 1 dråbe i hvert øre (til mislinger) resten i nakken

Man skal være meget forsigtig med at behandle selv (uden dyrlægens
anbefaling) og have en rolig hånd, så det er ikke en opfordring til at man
behandler selv, uden dyrlæge tjek!!

/Mette

--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Nina Sørensen

Dato : 21-07-03 16:36

> Hej Gruppe
> Det er lige mig igen. Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
> hendes ører. Er det noget 'farligt' eller er det killingesnask?
>
> Hilsen Linda

Synes du skal tage noget vat og tøre det af. Og se om det kommer igen.
Vi mennesker danner også ørevoks

Nogle af mine har altid rene øre, andre får snaskede ører. Det behøver
ikke at betyde at der er noget galt.
Men man skal selvfølgelig holde øje med om der er gene. Rødme, kløe
eller sådan noget. Det kan også skyldes et fremmedelegme.

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 21-07-03 19:11

> [...]
> Det er lige mig igen. Har lige set at Cheeta har noget brunt/sort snask i
> hendes ører. Er det noget "farligt" eller er det killingesnask?

Hej Linda
Du har fået indlæg om hvad det kan være. Altså mider som efterlader noget
der ligner kaffegrums, og kattene klør og kradser sig i ørene og får rifter.
Bliver det ikke behandlet kan det udvikle sig til øregangsbetændelse og så
kan det lugte, og kattene ryster meget på hovedet. Men det kan vel også bare
være snavs, så prøv og rens det lidt op med en vatpind påført lidt madolie.
MEN forsigtig, du må endelig ikke komme for langt ned i ørene, kun lige i de
øverste kringelkroge, kun dyrlægen bør rense helt i bunden, da man selv bare
vil skubbe snavset længere ned.
Hilsen Denise