lidt uhygge til morgenkaffen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-07-03 07:38

<http://www.cnn.com/2003/US/Midwest/07/19/kitten.killing.ap/index.html>

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kate

Dato : 20-07-03 09:47

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in
news:3f1a38da$0$97267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> http://www.cnn.com/2003/US/Midwest/07/19/kitten.killing.ap/index.html

Man kan så sige at straffen er noget anderledes derovre end her. Her
ville han jo bare ha' fået et "fyhh, det må man sandelig ikke, gå hjem
i skammekrogen og tænk over hvad du har gjort."

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-07-03 13:25

Da dyr iflg. dansk lov er en ting kunne man måske prøve at anmelde en
dyrplager for både dyrplageri og hærværk, så ville straffen måske blive
større

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sara

Dato : 21-07-03 03:19

On 20 Jul 2003 08:46:43 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

>Man kan så sige at straffen er noget anderledes derovre end her. Her
>ville han jo bare ha' fået et "fyhh, det må man sandelig ikke, gå hjem
>i skammekrogen og tænk over hvad du har gjort."

Desværre er det ikke altid tildfældet. I mange mange sager sker der
ikke meget mere end hvad det lyder som om der sker i Danmark. Det er
mest når en sag af en eller anden grund får en del mere opmærksomhed
at myndighederne går efter den strengeste straf.

Sara

Fra : Pia J

Dato : 21-07-03 07:14

"Sara" <sara@cedar-rapids.net> wrote in message

> [...]
> mest når en sag af en eller anden grund får en del mere opmærksomhed
> at myndighederne går efter den strengeste straf.

Netop derfor synes jeg, at det er en smule absurd at give manden 4 år.
Altså, personligt synes jeg jo, han burde kastes ud af et vindue selv, eller
se på et af hans børn blev det (altså hvis vi går hen og bliver hævngerrige,
dette var ikke en henstilling), men jeg tror nok de kvinder der sidder
derude og er blevet voldtaget eller mishandlede af deres mænd som slap med 4
måneder i brummen - de føler sig noget nedgjort over at en kattekilling har
højere status end de.

Nå, det var komplet OT - over and out.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 22-07-03 19:42

Sara <sara@cedar-rapids.net> wrote in

> Desværre er det ikke altid tildfældet. I mange mange sager sker der
> ikke meget mere end hvad det lyder som om der sker i Danmark.

Øv, det er ærgerligt. Lige meget hvor i verden dyremishandling sker så
synes jeg det skal straffes hårdt. Dyr er ligeså uskyldige som børn,
begge er fredede i klasse A efter min mening.