En opgave til alle jer hundeejere....
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 14:36

Hejsa.

Vi har jo en DEJLIG vovse ved navn Tessa.

Hun er en "godt og blandet" eller "et hul i hækken" hund som vi egentlig
godt kunne tænke os at vide hvad "indeholder".

Ham vi købte hunden af vidste ikke så meget om moren til Tessa, da hun er
den "godt og blandede" del af Tessa. Han havde fået hende igennem en ven
hos politiet, der havde fundet hende i skoven en gang for et par år siden.

Faren til hunden ved vi dog med sikkerhed er en skøn Amerikansk Bulldog.

Når vi kigger på forskellige hunde, for at se hvilken hun ligner synes VI at
hun minder om Broholmeren og Rhodesian Ridgeback. Dog kan vi ikke sige med
sikkerhed, hvilken vi synes hun ligner mest. Det gør det jo ikke nemmere at
hun er en blandingshund.

Jeg poster lige straks et billede af moren, faren og det nyeste af Tessa, så
håber jeg at i gider slå et smut forbi news:dk.binaer og se om _i_ kan se
hvad Tessa består af.

De venligste sommerhilsner

Tessa, Malou og Kenneth

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 14:37

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f1a9ab1$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]

> håber jeg at i gider slå et smut forbi news:dk.binaer og se om _i_ kan se

Hej
Jeg kan altså kun se billedet af faderen, de andre må være "druknet".
Hilsen Vibeke

---

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 15:00

> Hej
> Jeg kan altså kun se billedet af faderen, de andre må være "druknet".
> Hilsen Vibeke

Du har helt ret. Det er druknet pga. de forbandede fjolser som poster Warez
i gruppen. Jeg prøver igen, bare søg på samme emne som her.

Kenneth

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 15:09

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f1aa05f$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du har helt ret. Det er druknet pga. de forbandede fjolser som poster
Warez
> i gruppen. Jeg prøver igen, bare søg på samme emne som her.
>
> Kenneth

Hej igen
Ja, nu fandt jeg da Tessa, men ikke moderen.
Nu kan jeg jo ikke se hele kroppen, men kunne der måske være Boxer i hende?
Hilsen Vibeke

---

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 15:36

> [...]
> Ja, nu fandt jeg da Tessa, men ikke moderen.
> Nu kan jeg jo ikke se hele kroppen, men kunne der måske være Boxer i

Der er mange som har sagt at det ser ud som om der er Boxer i hende, men når
de så hører at der er Amerikansk Bulldog i hende, mener de hun har
Boxertrækkene fra ham.

Jeg prøver igen med billederne. Emnet hedder "En opgave til alle jer
hundeejere....(forsøg nr. 4)

Kenneth

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 15:45

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f1aa8b7$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Boxertrækkene fra ham.
>
> Jeg prøver igen med billederne. Emnet hedder "En opgave til alle jer

Tja, det var nu ligeså meget p.gr.a. den rødbrune farve, at jeg tænkte på
Boxer.
Men den har hun måske fra sin mor?
Moderen er lidt svær at se (i hvert fald hendes hoved), men kan der være
Collie i hende? Hun er måske en Collie/Boxer blanding?
Det er lidt sjovt at Tessa har fået den helt ultrakorte pels som sin far.
Hilsen Vibeke

---

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 15:55

> [...]
> Collie i hende? Hun er måske en Collie/Boxer blanding?
> Det er lidt sjovt at Tessa har fået den helt ultrakorte pels som sin far.

Det kan godt være du har ret. Jeg kan godt se at moderen kan have lidt
Collietræk. Som sagt så aner vi ikke hvad moderen er en blanding af.
Det er dejligt at hun ahr fået den korte pels. Det synes vi er godt.

Kenneth (som STADIG ikke kan få alle billederne igennem)

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 16:55

<Kenneth skrev:
< Det er dejligt at hun ahr fået den korte pels. Det synes vi er godt.

Hej
Det synes Tessa sikkert også her i varmen ))
Hilsen Vibeke

---

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 17:56

> Hej
> Det synes Tessa sikkert også her i varmen ))
> Hilsen Vibeke

Helt sikkert, selv hun da stadig "lider" i varmen. Det er i hvert fald ikke
mad hun er interesseret i. Hun er også en _meget_ varm hund i sig selv.
Når man mærker på hende afgiver hun masser af varme.

Kenneth

Fra : Michael Hjorth

Dato : 22-07-03 08:32

On Sun, 20 Jul 2003 15:35:46 +0200, \(: MarlboroMan :\) wrote:

> Hejsa.
>
> Vi har jo en DEJLIG vovse ved navn Tessa.

Ja, hun ser dejlig ud.

> [...]
> sige med sikkerhed, hvilken vi synes hun ligner mest. Det gør det jo
> ikke nemmere at hun er en blandingshund.

Jeg har selv en Rhodesian Ridgeback tæve på lidt over 3 måneder. Der er en
vis lighed i bygningen og i farverne og den meget korte pels, så jeg vil
tro du har ret i at der sådan en blandet i på et tidspunkt. Jeg tror jeres
bliver kraftigere, men det passer jo fint med at faderen er en bulldog. Er
der nogen tegn på en lidt anderledes pels på ryggen? Jeg kender en som har
en blanding som slet ikke ligner en ridgeback i øvrigt, men hvor der i
pelsen på ryggen er en bred stribe som er en smule mørkere end resten af
pelsen.
Hvad der ellers er blandet i synes jeg er svært at sige. Nogen har foreslået
Collie, og den kan selvfølgelig have sin lange pels derfra. Men hvad med
hovedet og ørerne? Jeg vil gætte på at der er en Golden Retriever med i
blandingen, da hovedformen og ørerne passer bedre til det. Så har moderen
den lange pels og det lidt kraftige hoved fra Retrieveren og farverne fra
Ridgebacken.

Michael.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-07-03 10:13

> Ja, hun ser dejlig ud.

Tak c",)

> [...]
> den lange pels og det lidt kraftige hoved fra Retrieveren og farverne fra

Hun har _lidt_ anderledes pels ned langs ryggen. Den er lidt bølget i det
og så er der ligesom lidt "lyse striber". Det er svært at se på billedet,
så jeg må få taget et par flere her snart, hvor jeg har et digi kamera til
rådighed.
Vi er også selv meget i tvivl om hvad hun er blandet af, derfor håbede vi at
nogen var mere kyndige på området end os.
Vi får stadig af vide af mange at hun mest af alt ligner en blanding af
Broholmer. Det mente sælger også, men var ikke sikker.
Tessa har forresten også svømmehud mellem tæerene. Jeg ved ikke hvor mange
racer der har dette!?

> Michael.

Kenneth

Fra : Michael Hjorth

Dato : 23-07-03 07:14

On Tue, 22 Jul 2003 11:13:11 +0200, \(: MarlboroMan :\) wrote:

> [...]
> det og så er der ligesom lidt "lyse striber". Det er svært at se på
> billedet, så jeg må få taget et par flere her snart, hvor jeg har et
Det kan evt. være et udtyndet ridge-gen du ser der. Det eksempel jeg
nævnte i den sidste meddelelse har med sikkerhed en Ridgeback som
bedsteforælder.
Retrievere og andre vandhunde har det.

Michael.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-07-03 20:32

> Det kan evt. være et udtyndet ridge-gen du ser der. Det eksempel jeg
> nævnte i den sidste meddelelse har med sikkerhed en Ridgeback som
> bedsteforælder.

Det kan meget vel være du har ret. Jeg vil nu alligevel få taget flere
billeder med et digicam da de bedste billedere vi har er taget med alm.
kamera.

> Retrievere og andre vandhunde har det.

Okay. Så er det jo bare at undersøge, hvilke vandhunde der findes

> Michael.

Mvh.

Kenneth

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-07-03 14:30

Hejsa Tessa og famillie

Du er da helt sikkert en sød vuffer at se på.

Men jeg er nu ikke enig i at der er broholmer i Tessa syntes hun ser for
spinkel ud. Har selv en broholmer blanding og han bliver bare kæmpe stor og
der er kun cirka mellem en tredjedel og en fjerddel broholmer i ham. Men
hvad der lige er i hende ud over det tydelig præg fra hendes far skal jeg
lade være usagt

Mvh MArtin

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-07-03 20:29

> Hejsa Tessa og famillie

Hej Martin

> Du er da helt sikkert en sød vuffer at se på.

Tark c",)

> [...]
> hvad der lige er i hende ud over det tydelig præg fra hendes far skal jeg

Jeg har set din dejlige vapse. Var det en Malamut/Broholmer/Schæfer
blanding!? Skøn er han i hvert fald.
Jeg forstår godt dit argument, især efter man har set din basse. Dog er det
en som har ejet 6 Broholmere som holder _mest_ på at hun skulle have
Broholmer i sig.
For os er det "ligemeget", så længe hun er så forbandet skøn som hun er c",)
Både Rhodesian Ridgeback og Broholmeren er skønne hunde.

> Mvh MArtin

Mvh.

Kenneth

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-03 20:41

> Jeg har set din dejlige vapse. Var det en Malamut/Broholmer/Schæfer
> blanding!? Skøn er han i hvert fald.

Jepper det var nemlig lige det han er. Han er nu 4 3/4 mdr og lige så høj
som sofabordet og vejer lige godt 30 kg

> [...]
c",)
> Både Rhodesian Ridgeback og Broholmeren er skønne hunde.

DEt er de ihvertfald. Og kan godt forstå du gerne vil prøve at finde ud af
hvad hun består af.

Mvh Martin

-- Og Kemba som ligger og lugter af våd hund da vi lige har været ned og
bade i en times tid--

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-07-03 20:42

> Jepper det var nemlig lige det han er. Han er nu 4 3/4 mdr og lige så høj
> som sofabordet og vejer lige godt 30 kg

Hold da helt fast! Vores Tessa vejer godt 18 kg. Hun er på alder med
Kemba. Helt præcist er hun fra 04-03-03.

> det
> c",)
>
> DEt er de ihvertfald. Og kan godt forstå du gerne vil prøve at finde ud af
> hvad hun består af.

Jeps. Dog er det svært da mange af hendes kendetegn kan gå flere
generationer tilbage.

> Mvh Martin
>
> -- Og Kemba som ligger og lugter af våd hund da vi lige har været ned og
> bade i en times tid--

Kunne jeg ikke lokke dig til at sende mig nogle billeder af Kemba? Vi har
besøg af min forlovedes 12 årige søster og hendes kusine. De vil _meget_
gerne se Kemba efter jeg har beskrevet ham for dem.

Skriv til kenneth_aka_marlboroman@hotmail.com så får du min private mailadr.

Mvh.

Kenneth

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-07-03 21:12

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f1ee51e$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hold da helt fast! Vores Tessa vejer godt 18 kg. Hun er på alder med
> Kemba. Helt præcist er hun fra 04-03-03.

Ej hvor pudsigt det er Kemba også

> [...]
> besøg af min forlovedes 12 årige søster og hendes kusine. De vil _meget_
> gerne se Kemba efter jeg har beskrevet ham for dem.

DEt kan du tror jeg vil

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-07-03 21:13

> Ej hvor pudsigt det er Kemba også