stylesheet...!
Fra : Martin

Dato : 02-04-01 20:48

<link href="css\normal.css" rel="stylesheet"></link>

Skal det ikke stå sådan her i både IE og NS ?

Hvis nopei.. hvilken måde skal det så stå så det virker i begge
browsere ?

Her er mit stylesheet.. som jeg godt ved at det ikke er 100%
kompitabel med NS !

Men derfor burde NS da ikke komme ud og sige at den ikke kan finde den

<STYLE TYPE="text/css">
<!--
H1 {
text-decoration: none;
text-align: center;
font-family: Verdana;
color: #FA000C;
}
BODY {
text-decoration: none;
font-family: Verdana;
color: #FA000C;
font-size: medium;
scrollbar-3d-light-color:#FF00FF;
scrollbar-arrow-color:white;
scrollbar-base-color:#FA000C;
scrollbar-face-color:#FA000C;
scrollbar-highlight-color:white;
scrollbar-shadow-color:#FA000C;
scrollbar-dark-shadow-color:#FA000C;
   margin-left: 10%;
   margin-right: 10%;
}
BODY:first-letter {
text-decoration: none;
font-family: Verdana;
color: white;
font-size: larger;
}

}
A {
text-decoration: none;
font-family: Verdana;
color: white;
}
A:HOVER {
text-decoration: underline;
font-family: Verdana;
color: white;
}
.textguest {
    font:bolder;
font-family: Tahoma;
color:#000000;
font-weight: bold;
text-decoration: none;

}

.endlinje
font:bolder;
font-family: Tahoma;
color:#FFFFFF;
font-weight: bold;
text-decoration: none;

}

.box {
BACKGROUND-COLOR: #000000;
COLOR: #FA000C;
FONT-FAMILY: Verdana;
font-size:8pt;
BORDER-BOTTOM: #ffffff 1px solid;
BORDER-LEFT: #ffffff 1px solid;
BORDER-RIGHT: #ffffff 1px solid;
BORDER-TOP: #ffffff 1px solid;
}

.box2 {
BACKGROUND-COLOR: #000000;
COLOR: #FA000C;
FONT-FAMILY: Verdana;
font-size:8pt;
BORDER-BOTTOM: #FA000C 3px solid;
BORDER-LEFT: #FA000C 3px solid;
BORDER-RIGHT: #FA000C 3px solid;
BORDER-TOP: #FA000C 3px solid;
}
-->
</STYLE>
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-04-01 20:57

Martin <martini@mailme.dk> writes:

> <link href="css\normal.css" rel="stylesheet"></link>

Brug '/' i din filangivelse:
<link href="css/normal.css" rel="stylesheet"></link>

Fra : CHRistian

Dato : 02-04-01 21:05

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk>'s posting:

>Brug '/' i din filangivelse:
><link href="css/normal.css" rel="stylesheet"></link>

Der er ingen slut-tag til LINK. Hvis der er tale om XHTML, så skal
det afsluttes med " />".

--
Som medlem af Kabale-spillerne kan du tillade dig at bryde alle
reglerne. Ja, du kan jo faktisk snyde og lave regler, du end ikke selv

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-04-01 05:58

On Mon, 02 Apr 2001 22:05:28 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Der er ingen slut-tag til LINK. Hvis der er tale om XHTML, så skal
>det afsluttes med " />".

.... hvilket er to sider af samme sag.

Jf. SGML-standarden skulle <peter/hej> være lig med <peter>hej</peter>
- men det har jeg ikke observeret browsere understøtte.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-04-01 12:06

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

Ja, det er en af de ting der gør at XML ikke er helt SGML kompatibel.

<peter/ er iflg. SGML regler det samme som <peter>

Det vil sige at <peter/> er det samme som <peter>> (altså med et
ekstra '>').

Hvis man eksempelvis forsøger at validere

permitted here" fordi det ekstra '>' optræder et sted hvor det ikke må
være.

> Jf. SGML-standarden skulle <peter/hej> være lig med <peter>hej</peter>

<peter/hej/

Fra : CHRistian

Dato : 03-04-01 17:31

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>'s posting:

Det må jeg så have overset. Hvor står det i angivet
xhtml-standarden?

--
Logikken leve

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-04-01 17:59

CHRistian <nospam@direkte.org> writes:

> Det må jeg så have overset. Hvor står det i angivet
> xhtml-standarden?

Den er ikke direkte beskrevet, men den er en kort notits i sektion 4.6.

Du skal have fat i SGML standarden for at finde den regel. Desværre er
den ikke tilgængelig online men koster penge (alt for mange penge!)[1]

[1] http://www.iso.ch/cate/d16387.html