MS Windows
briani 27239
Hvor kom den virus fra?
Fra : monty

Dato : 20-07-03 18:40

Jeg sad idag og arbejdede på min computer da mit virusprogram (Pc-cillen)
dukkede op med at real time scanningen havde fundet en virus Bugbear.

Problemet var/er at den fandt det på mit F drev under noget den kalder F\:
system information... Problemet er at jeg ikke har sådan en mappe på F
drevet. Hvor kan man så finde det henne? Er det min master boot record eller
hvad.

Jeg har prøvet alt men xp vil ikke vise mig en mappe der hedder det.Jeg har
slået det til at den skal vise alle filer men stadig kommer der ikke noget
frem. Hvordan får jeg den frem og kan man uden videre fjerne mappen?

Jeg kører win xp

Dennis

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-07-03 18:50

monty skrev:

> [...]
> kalder F\: system information... Problemet er at jeg ikke har
> sådan en mappe på F drevet. Hvor kan man så finde det henne? Er

Tror du ikke at der stod System Volume Information?
Hvis du nu stiller Windows til at vise skjulte filer og mapper,
så burde du kunne se den. Det er den mappe hvor WinXP gemmer
gendannelsespunkter i.

Madsen.

Fra : monty

Dato : 20-07-03 19:06

> Tror du ikke at der stod System Volume Information?
> Hvis du nu stiller Windows til at vise skjulte filer og mapper,
> så burde du kunne se den. Det er den mappe hvor WinXP gemmer
> gendannelsespunkter i.

Det var mig der rigtig nok havde læst forkert. Jeg har slået det fra og
slået det hele til igen så prøver jeg om det ikke skulle være nok.

Jeg takker for de mange hurtige svar.

Dennis

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-07-03 19:24

monty skrev:

> Det var mig der rigtig nok havde læst forkert. Jeg har slået det
> fra og slået det hele til igen så prøver jeg om det ikke skulle
> være nok.

Når du slår System Restore fra så mener jeg at mappen bliver tømt
for gendannelsespunkter, så det er sikkert nok. Muligvis så skal
du slå System Restore fra, genstarte computeren, scanne harddisken
med dit antivirusprogram og hvis det ikke finder noget, så slå
System Restore til igen og lad den oprette et nyt gendannelsespunkt.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-07-03 18:52

In dk.edb.system.ms-windows, "monty" <monty (skal
fjernes)@mail.tdcadsl.dk> wrote:

[system information]

> [...]
>slået det til at den skal vise alle filer men stadig kommer der ikke noget
>frem. Hvordan får jeg den frem og kan man uden videre fjerne mappen?

Du skal vise beskyttede operativsystem-filer. Men hedder mappen ikke
"System Volume Information"?

Selvom du får den vist har du ikke umiddelbart adgang til den.

Virusen ligger sikkert i et gammelt systemgendannelsespunkt (som
gemmes i denne mappe). Hvis du slår systemgendannelse fra og til igen,
slettes disse gendannelsespunkter og dermed også virusen.

Hvis ikke du ønsker at slette dine gendannelsespunkter, kan du prøve
noget andet, men jeg kan ikke love at det virker.

Grunden til at du ikke har adgang til "System Volume Information" er
at du ikke har rettigheder til at åbne den. Det er som standard kun
"SYSTEM" der har det. Nu har jeg ikke så meget erfaring med virus, men
jeg vil tro at dit antivirusprogram kan rydde op i mappen, hvis du
giver den bruger du er logget ind med, adgang til den. Det kan du gøre
ved at højreklikke på den, vælge Egenskaber -> Sikkerhed -> Tilføj...

Du skal sikkert være logget ind som administrator for at rodde
sikkerheden, men det må du lige prøve dig lidt frem med.

Danske udtryk er frit oversat fra engelsk.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-07-03 18:58

Jo, det har du. Den er bare skjult.
Slet det berørte System Restore Point. I Windows hjælpen kan du læse
mere om System Restore og hvordan du sletter et Restore Point.

On Sun, 20 Jul 2003 19:39:36 +0200, "monty" <monty (skal