MS Windows
briani 27239
Er der en UDF reader på XP ?
Fra : Christian

Dato : 19-07-03 23:16

Jeg har en CD-ROM liggende, som er skrevet med DirectCD (vistnok).
Ejerens PC er brudt sammen, og der er ingen mulighed for at redde
filerne på den faste disk - lige bortset fra, altså, at de aktuelle
filer også skulle ligge på denne CD-ROM.

Stifinderen på mit XP SP1 system siger, den indeholder disse filer:

   AUTORUN.EXE
   AUTORUN.INF
   C2UDF.INS
   C2UDFFS.VXD
   README.TXT

og de fylder tilsammen omkring 145 KB. Hvor ligger resten mon - for
"egenskaber" siger, at CDen er fyldt 100% op.

Når jeg dobbeltklikker på AUTORUN.EXE siger den noget i retning af
"CeQuadrat PacketCD OSTA UDF reader succesfully installed" og så vil
den genstarte systemet, men selv om jeg siger OK, sker der ingen
reboot.

Nu har jeg så forsøgt at finde ud af, hvordan jeg kan finde frem til
de filer, der angivelig skulle befinde sig på den CD-ROM. Min XP er
forsynet med NERO, men jeg kan ikke gennemskue, hvorvidt det er til
nogen hjælp. Kan nogen sætte mig på sporet?
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 23:42

<http://www.roxio.com/en/support/dcdwin/dcdread.html>

| A CD-R disc formatted with DirectCD for Windows stores its data in
| UDF format in an open session. CD-ROM drives cannot read data from
| an open session; CD recorders can (that's why you can read your
| DirectCD immediately on the same recorder that wrote it). In order
| to read these discs on an ordinary CD-ROM drive, when you eject
| the disc from the recorder you must select: "Organize the disc so
| that it can be read in a standard CD-ROM drive." This closes the
| UDF session, and writes the ISO 9660 file system on the disc.

Jeg har læst et sted at WinXP har en indbygget UDF-Reader, men om
den så kan læse en åben DirectCD, ved jeg ikke. Har du prøvet at
smide CD'en i din brænder i stedet?

PS. Hvis du ikke får et brugbart svar her i gruppen så kan du evt.
prøve i: <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom>. Der sidder muligvis en
eller flere som ligefrem har erfaring på området.

Madsen.

Fra : Christian

Dato : 20-07-03 00:28

On Sun, 20 Jul 2003 00:42:16 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>PS. Hvis du ikke får et brugbart svar her i gruppen så kan du evt.
>prøve i: <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom>. Der sidder muligvis en
>eller flere som ligefrem har erfaring på området.

Selvfølgelig! Det skulle jeg have tænkt på. Jeg XFUTer derover med
det samme. Tak for skubbet
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)