Forbindelse ml 2 pc-ere over internettet
Fra : Lars

Dato : 20-07-03 23:17

Jeg ønsker at skabe forbindelse ml. 2 pc'ere via internettet.

Den ene er en winxp med adgang via tiscali adsl. (det skulle jeg nok kunne
finde ud af hvis der skal nattes el.lign)
Den anden står bag en motorola SB4200 Surfboard cable modem og kører win98.
(aner endnu intet om det kabel modem)

Jeg skal kunne overføre filer og kunne igangsætte programmer på den ene pc,
den bag kabel modemmet. Evt overtage styringen af den ala Netop.

Jeg går ud fra at det ville være noget vpn der skulle bruges, men min viden
om vpn er nær lig 0, derfor ønsker jeg gode ideer og råd til
hvad der skal / kan gøres.

hilsen lars

Fra : Søren Blom

Dato : 21-07-03 01:10

"Lars" <hult@nspimage.dk> skrev

> [...]
viden
> om vpn er nær lig 0, derfor ønsker jeg gode ideer og råd til

Hvis den maskine på Kabel-modem forbindelse ellers ikke har nogen router
eller nogen anden for sikkerhed, så er det ingen sag at få kontakt til den.
Du skal bare kendes maskines IP nummer.
Det er nok straks værre i din egen ende, for du har jo en router at skulle
igennem og lige hvordan Tiscali ADSL er, ved jeg ikke spor om, men hvis du
kan få hul igennem på din ADSL, så er der ikke noget problem i at bruge et
program som Netop på en kabel-modem forbindelse.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Lars

Dato : 25-07-03 09:48

> [...]
> kan få hul igennem på din ADSL, så er der ikke noget problem i at bruge et
> program som Netop på en kabel-modem forbindelse.

Det virker fint med Netop, det eneste der skulle til var de rigtige nat
entries i min router.

hilsen Lars