Deling af USB disk ??
Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-07-03 19:16

Hej

Jeg har en Maxtror external hard drive, jeg gerne vil dele over det lokale
netværk, jeg kan uden problemer dele den som jeg deler andre HDér i XP.

Men den kan ikke tilgås fra de andre computer i netværket.

Hvad skylles det ?? Og hvordan skal det gøres for at virke optimalt ??

På forhånd tak

Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Thomas Demant

Dato : 20-07-03 19:34

> <SNIP>
> Men den kan ikke tilgås fra de andre computer i netværket.
Kommer der en fejlmeddelelse på "de andre computere", når de prøver at åbne
det delte drev?

--
Thomas

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-07-03 20:51

Thomas Demant wrote:
> Kommer der en fejlmeddelelse på "de andre computere", når de prøver
> at åbne det delte drev?

jep
http://www.cuk.dk/fejl.jpg
Jan Pedersen
Cuk@cuk.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 20-07-03 21:21

Hos mig fungerer det. Endda med to af slagsen.

Hvor i 'Denne computer' på den computer, HD'en er tilsluttet, vises den?
Altså, vises den under 'Harddiskdrev' eller under 'Enheder til flytbare
medier'?

v.h.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-07-03 04:25

Peter Hansen wrote:
> Hos mig fungerer det. Endda med to af slagsen.
>
> Hvor i 'Denne computer' på den computer, HD'en er tilsluttet, vises
> den? Altså, vises den under 'Harddiskdrev' eller under 'Enheder til
> flytbare medier'?

Den står under Harddiskdrev

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-07-03 08:54

> Den står under Harddiskdrev

Det skal den også.

Er disken "fast" tilsluttet pc'en, eller flytter du den somme tider? Jeg er
ikke klar over, hvad der sker, hvis disken fjernes og senere tilsluttes
igen. Det kunne jeg jo prøve.

Mærkeligt er det. Finder jeg ud af noget, sender jeg en ny meddelelse.

v.h.

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 20-07-03 21:39

Har du prøvet at dele andre drev/mapper?

Har du kontrolleret adgangstilladelser?

Rune

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-07-03 04:29

Rune Friis Jørgensen wrote:
> Har du prøvet at dele andre drev/mapper?

Ja, jeg kan uden problemer dele andre drev/mapper på computeren

> Har du kontrolleret adgangstilladelser?

Jeg har hidtil kørt med enkel fildeling, så der skulle heller ikke være
problemer, med det kunne være jeg skullle prøve at slå det fra ??

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-07-03 06:54

On Mon, 21 Jul 2003 05:28:46 +0200, "Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>Ja, jeg kan uden problemer dele andre drev/mapper på computeren

>Jeg har hidtil kørt med enkel fildeling, så der skulle heller ikke være
>problemer, med det kunne være jeg skullle prøve at slå det fra ??

Har du checket lokale adgangstilladelser? Altså under security i
stedet for sharing. Det er tit der problemet ligger.

Ellers prøv at slå enkel fildeling fra. Det er IMO noget p... for
nogle b...

/Jacob Larsen