XP netværk - 2 PC'ere - dutter ikke!!!!
Fra : morbon

Dato : 20-07-03 09:30

Hej Kære NG læsere

Jeg har 2 PC'ere som jeg vil lave et netværk mellem. PC 1 bruger jeg til
dagligt og PC 2 - ja den bruger ikke så meget. Men det er jo oplagt at koble
de to maskiner sammen, så det er det jeg forgæves forsøger at gøre i
skrivende stund.

PC 1:
XP Home med 2 Realtek netkort.
forbindelse til Stofa med det ene kort og forbindelse til Pc 2 med det andet
kort.

Der er tale om en direkte forbindelse mellem de to Pc'er - altså ingen Hub
eller switsh. Der er selvfølgelilg brugt et krydset kabel.

PC 2:
XP Pro med 1 Realtek netkort.

Det er lykkedes mig:
- at komme på internettet fra begge maskiner
- at se filer på PC 1 fra PC 2. Dvs. at PC 2 godt kan se PC 1.

Det er ikke lykkedes mig:
- at se filer på PC 2 fra PC 1.
- at komme på netværket fra "andre computere" på nogen af maskinerne eller
netværkssteder.

Jeg har brugt netværksguiden for at kommer dertil hvor jeg er nu, men jeg
kan ikke gennemskue problemet da jeg er lidt "grøn" når det kommer til
netværk!!!

Lidt hjælp kunne godt bruges!!!

morbon

Mette Grau og Morten Bonde
morbon@stofanet.dk

Fra : Jens

Dato : 20-07-03 11:08

"morbon" <morbon@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt hjælp kunne godt bruges!!!

Hvilke ip`er har de forskellige kort ?
Og hvilke gateways ?
(start-kør-/cmd. "ipconfig /all" )

Mvh Jens

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 21:24

Hej Jens

Jeg har sendt nogle oplysninger til din privat mail!

Kan det også have noget at gøre med at jeg ikke har oprettet brugere på de
to maskiner. Lige nu er der kun én bruger som også er administrator på begge
maskiner.

morbon

Fra : morbon

Dato : 21-07-03 23:10

> [...]
>
> Kan det også have noget at gøre med at jeg ikke har oprettet brugere på de
> to maskiner. Lige nu er der kun én bruger som også er administrator på

Nu har jeg delvist løst gåden. Da jeg aktiverede "Gæstekontoen" på Computer
2 (Jupiter) kunne jeg pludselig komme i kontakt med Jupiter fra Computer1 i
start/kør/Ip nummer. Men det er stadig mystisk at jeg ikke kan komme i
kontakt med netværket fra "Netværkssteder)

morbon