CS bag Surecom router
Fra : Keld Thomassen

Dato : 19-07-03 23:30

En af mine venner har det problem, at når de spiller CounterStrike, kan de
ikke join'e samme spil. De kan godt spille på samme server, bare ikke i
samme spil. Det kan vi her hjemme hos mig gennem min DI-804, så jeg lånte
hans router, for at afgøre om det er ISP relatret. Men heller ikke her kunne
vi spille i samme bane gennem Surecom's router.
Det er en Surecom ep-4504AX.

K.T.

Fra : Anders Karkov

Dato : 20-07-03 02:06

hej

i kan prøve at have forskelige client porte til hver maskine, set denne
command ind i genvejen

+ip_clientport 27004

27005 er standard så ændre det på den ene maskine til fks 27004
hvis der er flere så 27003 eller 27006 osv
27015-16 osv af er normalt serveren port så vælg ikke disse port

--
Med Venlig Hilsen
Anders Karkov Carstensen

Fra : Keld Thomassen

Dato : 20-07-03 08:05

hej Anders

Forstår jeg dig rigtig:
Genvejen til Counterstrike skal have en kommandolinje option som hedder
+ip_clientport 2700x, hvor x er forskellig på de PC'er som er på det net, og
x er mindre end 15.

Men hvorfor virker det så med andre routere, uden denne kommandolinje
option?

mvh. Keld

Fra : Jens

Dato : 20-07-03 10:04

"Keld Thomassen" <keld@defire.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor virker det så med andre routere, uden denne kommandolinje
> option?

Surecommen kan ikke finde ud af at lave loopback, lav en route til dens
wanadresse, over udbyderens router, så den sender opkald til sin egen wanip
ud på nettet og tilbage igen.

Mvh Jens

Fra : Keld Thomassen

Dato : 20-07-03 11:24

Herj Jens og mange tak for et formodet godt bud på løsningen.
Jeg har ikke helt forstået det. Jeg har en menu i routeren som omhandler
routing: static eller dynamisk. Er det her jeg skal lave det loopback du
snakker om?
Lad os sige at ISP har givet routeren adr: 80.160.30.20
routeren kører i LAN på adr. 192.168.1.1 og har aktiveret DHCP.

Jeg kan angive: destination LAN ip, subnet mask og gateway under static
routing menu'en
og i dynamisk kan jeg vælge om den skal være gateway eller router. Sat til
at være Gateway.
Kan du forklare mere grundigt hvad du mener jeg skal gøre?
mvh. keld

Fra : Jens

Dato : 24-07-03 14:51

"Keld Thomassen" <keld@defire.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os sige at ISP har givet routeren adr: 80.160.30.20
> routeren kører i LAN på adr. 192.168.1.1 og har aktiveret DHCP.

Din isp har tildelt dig en ip, og du kan i routerens status se ispèns
gateway adresse, så laver du en route til 80.160.30.20 subnet 255.255.255.0
[gateway isprouter]

Herefter vil alle interne opkald til din wan ip blive sendt til ispèns
router, så kan den sende opkaldet til din wanadresse, lidt bøvlet, men det
virker.

Mvh Jens