Kan ikke opsætte router
Fra : kim014

Dato : 19-07-03 20:19

Jeg har lige købt Aldis Nortq router til 399,- men kan ikke komme på nettet,
jeg har TDC netexpress med speadstream 2601 router som virker godt , men min
søn vil gerne dele forbindelsen med mig ,og vi har derfor købt routeren med
4 porte, men jeg kan som sagt ikke få den til at virke, ved ikke om det er
mit username og password der er forkert , hos TDC har jeg en 12cifret
Kundenummer men password kan jeg ikke huske hvor kan jeg se dette ???
kan det være det samme som kundenummeret ?? Kan jeg have lavet andre
fejl Mvh. Kim

Fra : KsNa

Dato : 19-07-03 21:50

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kundenummer men password kan jeg ikke huske hvor kan jeg se dette ???
> kan det være det samme som kundenummeret ?? Kan jeg have lavet andre

Det er ikke det samme som dit kundenr.(med mindre at du selv har ændret det
til dette), men du har fået et brev fra TDC dengang du fik din forbindelse,
hvor det står på.
Kan du ikke finde dit password - så ring til supporten, de kan nok hjælpe
dig.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-07-03 23:18

"kim014" <kim014@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> huske hvor kan jeg se dette ??? kan det være det samme som
> kundenummeret ?? Kan jeg have lavet andre fejl Mvh. Kim

Bare et sidespørgsmål, hvis I allerede har en router som allerede virkede,
hvorfor har I så købt en ny?

Tror mere I skulle have haft fat i en switch og lidt netkabel.

--
Bjarke Andersen

Fra : kim014

Dato : 20-07-03 07:24

> Bare et sidespørgsmål, hvis I allerede har en router som allerede virkede,
> hvorfor har I så købt en ny? Fordi vi skulle bruge en router med
4 porte og indbygget switch (har fået en router løsning anbefalet) Mvh.
Kim

Fra : Keld Thomassen

Dato : 20-07-03 08:14

Hej Kim

Mon ikke det går alligevel. De fleste routere kan sættes til bare at fungere
som en switch, hvilket er det i mangler. Kablet fra TDC routeren skal ENTEN
sættes ind i det stik som hedder up-link, eller hvis det ikke findes, så
byttes ud med et netkabel som er krydset og sættes ind i en af de 4 porte.
(Normalt hvis der er en up-link port, er den delt med en af de fire porte:
port 1 eller 4, så at hvis du bruger up-link porten, har du kun 3 porte
tilbage)
Hm! - Var det forståeligt, eller har jeg underforstået for meget?

mvh. Keld

Fra : Johnny M

Dato : 20-07-03 07:39

Når TDC skal ændre i deres router koster det dig 1000,-Kr, men kan jo også
(knække den hvis man kan)

TDC priser for disse ændringer er helt sjofle da det tager mindre en 5 min
men sådanne er TDC politik desværre.

En Swtich er det rigtige valg da du har en router og 1 router mere er
(undskyld) tåbeligt.

Fra : KsNa

Dato : 20-07-03 12:02

"Johnny M" <jma@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Når TDC skal ændre i deres router koster det dig 1000,-Kr, men kan jo også
> (knække den hvis man kan)

En Speedstream 2601 er da ikke lukket for adgang, der har man som kunde fuld
adgang til opsætning.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-07-03 15:26

"Johnny M" <jma@mail.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Når TDC skal ændre i deres router koster det dig 1000,-Kr, men kan jo
> også (knække den hvis man kan)

Du tænker vidst på det gamle Pro@ccess. TDC giver fuld adgang til routeren
idag, dog med undtagelser på visser erhvervsydelser da det sælges med en
SLA, som de skal leve op til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andre

Dato : 20-07-03 07:54

> Jeg har lige købt Aldis Nortq router til 399,- men kan ikke komme på
nettet,

Man køber altså ikke routere i Aldi. God nok er det billigt, men hvorfor er
det det ?? De ved ikke noget om det de sælgere, og ingen andre har hørt om
det mærke. Aflevere den igen og giv 200 kr. mere for en rigtig router.
f.eks. Dlink.

Fra : kim014

Dato : 20-07-03 11:43

Jeg har lige returneret det, ingen problemer med det. Men jeg ringede til
suporten og han sagde at når jeg havde TDC netekspress med Speadstream 2601
router, så skulle jeg bare have fat i en switch og så kørte det bare Er
det rigtigt ???
Men jeg synes nu det er godt nok at købe i Aldi da man kan få pengene
tilbage, uden problemer.
Kan jeg ved at koble swich til Speadstream 2601 , have 2 computere på
internettet samtidigt ?? det er det jeg skal
MVH: KIM

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-07-03 15:34

> Kan jeg ved at koble swich til Speadstream 2601 , have 2 computere på
> internettet samtidigt ?? det er det jeg skal
> MVH: KIM

Ja!

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens

Dato : 24-07-03 21:30

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Aflevere den igen og giv 200 kr. mere for en rigtig router.
> f.eks. Dlink.

Så har jeg nu mere tiltro til Aldi`s router da.
Den skal bare have de rigtige oplysninger.

Tdc Netexpress.... det er noger med et brugernummer og et pass, ikke ?

Mvh Jens