ER Aldis tilbuds router NorthQ let at sætt~
Fra : kim014

Dato : 19-07-03 13:07

Jeg har tænkt på at købe Aldis router til 399,- Skal bruge den til at dele
TDC netexpress Adsl ud på 2 computere , med 15 mtr. imellem , men er det let
at gøre med den ??? Mvh. Kim

Fra : Peter Hansen

Dato : 19-07-03 13:28

Ja. Du skal faktisk INTET gøre - udover at sætte WAN-porten til ADSL'en og
de to pc'er til to af de fire LAN-porte. En af mine bekendte gjorde det i
går. De to pc'er skal genstartes, når de er tilsluttet routeren.

v.h.

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-07-03 13:57

Peter Hansen wrote in mail, at 19-07-03 14:28:

> [...]
> de to pc'er til to af de fire LAN-porte. En af mine bekendte gjorde det i
> går. De to pc'er skal genstartes, når de er tilsluttet routeren.

Jeg kender ikke Aldi's router, men har prøvet 3-4 andre modeller.

De er normalt pre-konfigureret til en DHCP-forbindelse på
internet-siden. Dvs. TDC's bredbånd med fastnet-abonnement.

På NetExpress skal du definere PPPoE opkalds-informationerne i routeren
vha. din browser. Det er ikke svært, men ligger i PPPoE's natur, at du
skal fortælle den dit 12-cifrede brugernavn og password, før du har hul
igennem.

Morten Christensen

Fra : kim014

Dato : 19-07-03 17:20

Tak for svarene , jeg tror godt jeg tør købe den , det lyder nemt nok Mvh.
Kim

Fra : ---Toldo---

Dato : 19-07-03 20:39

> [...]
> TDC netexpress Adsl ud på 2 computere , med 15 mtr. imellem , men er det

Hejsa

Se på www.edimax.com og find router model BR-6104. Her er en user manual som
er 99,99% identisk med den som findes på den medfølgende cd-rom til Aldi
routeren. Har selv købt den og den kørte uden probs da jeg satte strøm til
den. Den er måske fra samme fabrikant som edimax?.

Hilsen Toldo

Fra : kc

Dato : 20-07-03 16:01

Jeg ville hellere købe en Dlink 604, der findes til samme pris hos
ComputerCity...

KC

Fra : Peter Hansen

Dato : 20-07-03 21:25