iChat - skrid det er en lukket fest - nej ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-07-03 09:53

Der hersker en smule forvirring omkring iChat og hvem der kan bruge den.
Mange tror fejlagtigt at den kræver en mac.com adresse, hvilket ikke er
tilfældet - en konto oprettet hos www.aim.com er gratis og virker ligeså
godt som en mac.com konto.

Preben Bødker Nielsen har så startet ideen om at vi kan mødes i et
fælles chatroom kaldte MacSnakDK og her har vi så opfordret iChat
brugere til at kigge ind. Men MacSnakDK er jo ligesom en åben fest -
alle kan deltage, men det er jo ikke altid at man dukker op samtidigt.
Derfor sker det tit at nye brugere taster æble + g og dernæst MacSnakDK
og så konstaterer at de er havnet i et Empty Chat room.

Prøv at lade dét stå åbent mens du alligevel sidder og arbejder med
noget andet, for på et tidspunkt kommer den næste gæst og så er I jo
pludselig 2 og så videre.

Man kan jo så benytte lejligheden til at trække Participants over i ens
Buddy List og dermed øge muligheden for at kunne chatte med/få hjælp af
Mac brugere som man aldrig har mødt før.

Brug 5 minutter og prøv at få liv i din iChat - OS X er efterhånden så
gammel nu at der burde være flere brugere.

Vi chattes.

--
Med venlig hilsen Jesper (macnerd1965)

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-03 10:11

> Der hersker en smule forvirring omkring iChat og hvem der kan bruge den.
> Mange tror fejlagtigt at den kræver en mac.com adresse, hvilket ikke er
> [...]

Ih ja. Lad os bare invitere en masse low-life. Hvad bliver det næste?
Skal vi ikke også have nogle Windowsbrugere med?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nik

Dato : 20-07-03 10:18

> Ih ja. Lad os bare invitere en masse low-life. Hvad bliver det næste?
> Skal vi ikke også have nogle Windowsbrugere med?
*GGG*
....det kan vi lide! Lad os få noget mere Mac-millitarisme her i gruppen!
)

Go go Henrik!!!

Nik

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-07-03 14:19

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> *GGG*
> ...det kan vi lide! Lad os få noget mere Mac-millitarisme her i gruppen!
> )
>
> Go go Henrik!!!
>

> Nik

Det hedder windows-militarisme. Det hedder Mac-eksklusivitet.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-07-03 19:51

David Blangstrup wrote:

<snip>

> Det hedder windows-militarisme. Det hedder Mac-eksklusivitet.

Jeg foretrækker nu elitær (unix-)kommandolinie-fascisme - andre
der har terminalen som favorit-app uanset OS ?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Nu med eget domæne.

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-07-03 14:19

> Ih ja. Lad os bare invitere en masse low-life. Hvad bliver det næste?
> Skal vi ikke også have nogle Windowsbrugere med?

Nej, føj! Jeg elsker at spørge om folk er windows brugere hvis de hedder
39idnfk234potte og ellers ikke har noget navn - det får mig til at føle
mig i en gruppe. og jeg gider ikke at snakke med nogen der hedder
kattebakke. Helt ærligt!
Det hedder ikke low-life, det hedder riff-raff på monty python'sk!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-07-03 08:17

> Ih ja. Lad os bare invitere en masse low-life. Hvad bliver det næste?
> Skal vi ikke også have nogle Windowsbrugere med?

Jeg forstår ikke dit indlæg !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-07-03 13:38

> Jeg forstår ikke dit indlæg !

Det er tør Esbjergensisk humor, Jesper.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Christian Bech

Dato : 22-07-03 08:18

On Sun, 20 Jul 2003 11:11:21 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) skrev:

>Ih ja. Lad os bare invitere en masse low-life. Hvad bliver det næste?
>Skal vi ikke også have nogle Windowsbrugere med?

Dumme, dumme, dumme Henrik!

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-03 23:15

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Dumme, dumme, dumme Henrik!

Ja-ja, undskyld! Jeg har nok været lidt træt eller haft lidt travlt, og
så ville jeg lige komme med en enormt sjov bemærkning. Det var også lidt
for at drille Jesper, der i tide og utide har inviteret mig til chat. Og
så har jeg været på ferie siden, så jeg har ikke kunnet svare. Trådløse
internetforbindelser falder man ikke lige over i Italien.
Men jeg har ikke haft til hensigt at fornærme nogen for alvor.
Jeg kender flere udmærkede mennesker, der er Windows-brugere og/eller
ikke har .Mac-konto. Jeg er endda gift med sådan en person. Så helt
alvorligt ser jeg skam ikke ned på dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg