Hvordan indføjes et html link i en txt-str~
Fra : ASKF

Dato : 21-07-03 02:47

Jeg benytter php til at generere en html side (det er et cv hvor alle
data behøver kun skrives en gang, og derefter kan jeg sætte en parameter
(0/1), der bestemmer om en indførsel skal vises eller ej - langt lettere
end at benytte copy/paste for at lave en ny html-dok for hver stilling
der søges).

Hvordan kan jeg skrive et html-link i txt strengen, så det genereres som
et sådant i en browser?

<?
$dataObjective = "tekst <link ønskes indsat> tekst slut";
?>
bla.bla.
bla.bla.

<? echo $dataObjective; ?>

bla.bla.

PS. Jeg har kun erfaring med at modificere andres php kode, og den kode
jeg nu ønsker at tilpasse mit behov kan hentes her:
<http://www.alexking.org/index.php?content=software/resume/content.php>

PPS. Forvent en del spørgsmål fra mig i den nærmeste fremtid, da en
bofælle (i mit bofællesskab) vil til at lave en ret ambitiøs site, og
efter hans første spæde forsøg via Dreamweaver har erfaret at html +
client-side java-script ikke kan opfylde hans ønsker/ambitioner, og
derfor har besluttet sig til at lære et server-side sprog, samt skrive
al kode selv i en txt-editor - Han bruger i øvrigt min comp. og jeg
glæder mig til at kunne smidde hans Dreamweaver væk igen
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-07-03 02:56

On Mon, 21 Jul 2003 03:47:10 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
>et sådant i en browser?
>
><?
>$dataObjective = "tekst <link ønskes indsat> tekst slut";

Præcis som normalt. Fx:

$dataObjective = "tekst <a href=\"sti.php\">linktekst</a>tekst slut";
--
- Peter Brodersen

Fra : ASKF

Dato : 21-07-03 03:08

Peter Brodersen ytrede sig i <bffh6a$ef2$1@dknews.tiscali.dk> med dette:

>Præcis som normalt. Fx:
>
>$dataObjective = "tekst <a href=\"sti.php\">linktekst</a>tekst slut";

Hmm, det havde jeg allerede forsøgt, og får en fejlmeddelelse

$dataObjective = "txt (<a
href="http://www.digitalforbruger.dk">www.digitalforbruger.dk).";

Kan det skyldes de paranteser der udgør en del af teksten?

Fra : ASKF

Dato : 21-07-03 03:14

ASKF ytrede sig i <oiimhvgle6gu4omovtg1j9bm4almn9deua@4ax.com> med
dette:

> [...]
>href="http://www.digitalforbruger.dk">www.digitalforbruger.dk).";
>
>Kan det skyldes de paranteser der udgør en del af teksten?

Ved nærmere eftertanke, bør parenteserne ikke spille nogen rolle, det
gør de ikke i html, så hvorfor skulle det være anderledes i php

Fejlmeddelelsen er:
"Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
D:\web\askf.dk_b1i2sp\wwwroot\cv\index.php on line 18"

l18 er netop $dataObjective

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 21-07-03 04:47

[snip]

> [...]
>
> Fejlmeddelelsen er:
> "Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
> D:\web\askf.dk_b1i2sp\wwwroot\cv\index.php on line 18"

Nej, det skyldes dine ".
Du skal escape dem... Sådan som Peter Brodersen viste dig det.
$dataObjective = "Tekst med <a href=\"http://php.net/echo\">link.";
Det er jo klart når du bruger " til at indkranse strengen, så tror PHP jo at
strengen er færdig når du skriver " igen... Derfor skal du escape " med en
backslash. Sådan her \".

Prøv eventuelt at copy/paste den streng jeg lige har skrevet ind i din kode.

Mvh.
   Madsen

--
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
| There are 10 types of people in the world... |
Those who understand binary - and those who don't.
| - http://bash.org |
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - +

Fra : ASKF

Dato : 21-07-03 05:17

Anders K. Madsen ytrede sig i
<20030721054703.102d0987.madsen@sjovedyr.dk> med dette:

> [...]
>strengen er færdig når du skriver " igen... Derfor skal du escape " med en

Doh, selvfølgelig!
Tusindetak til både dig fordi du skar det ud i pap og til Peter fordi
han viste mig hvordan det skulle gøres (i første omgang).

Tror ikke jeg skal editerer i andres php kode uden at være udhvilet, så
er der nok en mulighed for at jeg fatter tingene hurtigere