border-color i xHTML
Fra : Ib K. Jensen

Dato : 20-07-03 22:53

Hej

Jeg er ved at validere en side i xHTML 1.0 Transitional men har
problemer med at sætte border-color.

Findes dette ikke i xHTML eller er det fordi den skal sættes i css?

Link: www.ikj.1go.dk
Link: www.ikj.1go.dk/css/all.css

PS!
Der er muligt at meget af det der står i filen skal flyttes over i
all.css, men det kommer, efter kyndig vejledning af eksperterne her.

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-03 23:06

"Ib K. Jensen" <ik@jensen.tdcadsl.dk> skrev

> Jeg er ved at validere en side i xHTML 1.0 Transitional men har
> problemer med at sætte border-color.
>
> Findes dette ikke i xHTML eller er det fordi den skal sættes i css?

Det skal sættes i css. Det gør du f.eks. sådan:

border{
1 px solid blue;
}

.... der giver en blå ubrudt streg i 1 pixel bredde rundt om elementet.

Du kan læse meget mere om border her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp#ramme

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin