Spørgsmål om META-koder
Fra : Jesper Bak Larsen

Dato : 19-07-03 10:34

Der er indsat følgende META-koder på www.royradioshop.dk :

internettet.'>
walkietalkie, kommunikation, walkie, roy'>

Problemet er bare at søgemaskinerne (fx yahoo.dk) ikke "opfanger siden". Den
har været online i over 3 måneder nu.

Er der nogen som har en idé til, hvordan man kan få søgemaskinerne til at
"æde den"?

Fra : Brian Tranholm

Dato : 19-07-03 11:41

Hvis du klikker på linket nedenfor, så ser du, at i blevet optaget af Yahoo
DK (se nr. 4)!
http://dk.search.yahoo.com/search/dk?p=%22Radio+Rental%22&y=y

Google har også fundet jer.

Venlig hilsen
Brian Tranholm
Hjemmeside: www.1sted.dk

"Jesper Bak Larsen" <jesper@netscope.dk> skrev i en meddelelse
> Der er indsat følgende META-koder på www.royradioshop.dk :

> internettet.'>
LMR-radio,

Fra : Jesper Bak Larsen

Dato : 19-07-03 14:12

Ok, det havde jeg ikke lagt mærke til. Men jeg havde bare en idé om at det
skulle være muligt at se hjemmesiden blandt søgemaskinens resultater når man
søger efter et nøgleord. Hvis der fx søges efter "2wayradio" på yahoo kommer
Roys' ikke frem.

"Brian Tranholm" <lbt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du klikker på linket nedenfor, så ser du, at i blevet optaget af
> [...]
charset=iso-8859-1'>

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-03 15:43

"Jesper Bak Larsen" <jesper@netscope.dk> wrote in

> [...]
> søgemaskinens resultater når man søger efter et nøgleord. Hvis
> der fx søges efter "2wayradio" på yahoo kommer Roys' ikke frem.

Formentlig fordi ingen af de seriøse søgemaskiner bruger meta tags
til noget som helst.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : pepss

Dato : 19-07-03 15:52

"Henrik Stidsen" skrev
> Formentlig fordi ingen af de seriøse søgemaskiner bruger meta tags
> til noget som helst.

jeg sys nu da at google er en seriøse!
google bruger description nogen gange!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-03 16:58

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in news:bfblud$cfj$1@sunsite.dk

> jeg sys nu da at google er en seriøse!
> google bruger description nogen gange!

Gør de det ? - kan du komme med et eksempel ? (jeg har ellers
forstået at de ikke bruger dem fordi de er alt for nemme at snyde
med).

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-07-03 19:01

Henrik Stidsen wrote:

> "pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in news:bfblud$cfj$1@sunsite.dk

"bruger" er nok problemet i denne sammenhæng. Når Google viser et
søgeresultat så bruger de ofte description til at uddybe data på hits.
Se nr 3 i flg resultat:

<http://www.google.com/search?q=description%20i%20metatags&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8>

Jeg er ikke klar over hvorfor description for nr 2 ikke vises - de har
godt defineret en nydelig description - if anything så er den for lang (?)

Til gengæld kan jeg se at description og Catagory følges ad i forekomst...

> Gør de det ? - kan du komme med et eksempel ? (jeg har ellers
> forstået at de ikke bruger dem fordi de er alt for nemme at snyde
> med).

Jeg ved at de bruger dem omvendt, dvs. man kan blive banned fra Google
ved at misbruge metatags. Hvis der er nogen mening med det, så bør de
også skele lidt til dem med positive øjne engang imellem

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-03 19:40

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in

> Jeg er ikke klar over hvorfor description for nr 2 ikke vises -
> de har godt defineret en nydelig description - if anything så er
> den for lang (?)

ja det ser unægteligt lidt mærkeligt ud.

> Til gengæld kan jeg se at description og Catagory følges ad i
> forekomst...

Er kategorien ikke fra deres indeks ? (det menneske-redigerede)

> [...]
> Google ved at misbruge metatags. Hvis der er nogen mening med
> det, så bør de også skele lidt til dem med positive øjne engang

Tjaa, deres egen måde at ranke sider på virker nu fint.

Fra : Jesper Winding

Dato : 19-07-03 20:12

Det ser unægtelig også ud til at der er META i lange baner. Hvis man skulle
korte det ned til at have de mest 'nødvendige' og ikke andet. Og så
selvfølgelig sådan at crawlerne kommer tibage og refresher ca. hvad? hver
2-3 dag eller sådan. Doctype, hrml, head og title fra. hvilke skulle vi så
sige skulle med... Hvis vi kan blive enige...?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 00:02

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> og refresher ca. hvad? hver 2-3 dag eller sådan. Doctype, hrml,
> head og title fra. hvilke skulle vi så sige skulle med... Hvis

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener...

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-07-03 05:21

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg kan formulere det anderledes... Hvilke
META'er bør/skal/kan man bruge for at få et godt resultat med søgemaskiner
uden at have 27 META tags?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-03 06:08

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg ved næsten ikke hvordan jeg kan formulere det anderledes... Hvilke
>META'er bør/skal/kan man bruge for at få et godt resultat med søgemaskiner
>uden at have 27 META tags?

http://www.joyzone.dk/sw159.asp
eller kig tilbage i gruppen eller i
news:dk.edb.internet.webdesign, hvor det vel egentlig hører
hjemme.

Det bliver besvaret næsten flere gange om ugen.
--
Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 17:34

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> http://www.joyzone.dk/sw159.asp

Sjovt at den side ikke er at finde blandt de 20 første resultater på
google:
http://www.google.com/search?q=s%F8gemaskineoptimering

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-03 18:12

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> skrev :

>Sjovt at den side ikke er at finde blandt de 20 første resultater på
>google:

Hvis man søger på danske sider, får jeg den som nr. 6 og 7.

Nu kendte jeg den i forvejen, så jeg søgte en, men det er
(vidstnok) den bedste danske side.

http://www.google.com/search?1&q=s%F8gemaskineoptimering&lr=lang_da
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-07-03 18:24

Henrik Stidsen wrote:

> Sjovt at den side ikke er at finde blandt de 20 første resultater på
> google:
> http://www.google.com/search?q=s%F8gemaskineoptimering

Øhh - jeg har lige fulgt dit link, og får som nr 6:

""
Artikler om søgemaskiner og søgemaskineoptimering
Besøg Danmarks førende website om søgemaskiner og søgemaskineoptimering
på joyzone.dk. ... Artikler om søgemaskiner og søgemaskineoptimering. ...
www.joyzone.dk/sw149.asp - 36k - Cached - Similar pages
"/"

Jeg vil selvfølgelig ikke totalt udelukke at joyzone ikke var at finde
på top20 for 40 minutter siden.

Hvis det er fordi du vil have præcis det dokument så kan det jo blive
svært når en anden fil på samme site ligger højt, ikke at blive
registreret som "gengangerhit" i Google. Det vises sikkert ikke.

Derudover så betyder det så vidt jeg ved meget hvem og hvor mange der
linker til ens side, så selv den mest superbt optimerede side vil ikke
ligge øverst uden en del besøgende og links fra andre sider.

Derudover så er min favorit på området
<http://searchenginewatch.com/webmasters/index.php>
med tilhørende undersider.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-03 19:07

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev :

>Øhh - jeg har lige fulgt dit link, og får som nr 6:

Ja, og det var også joyzone jeg henviste og skrev var nr. 6.

Rent teoretisk, hvis det er den bedste side burde den selvf. være
nr. 1, men som du selv skriver så forholder det sig ikke altid
sådan og mon ikke de fleste helst vil ahve en dansksproget sidem
hvis muligheden er til stede?
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-07-03 19:14

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, og det var også joyzone jeg henviste og skrev var nr. 6.

Ja - dit svar var ikke kommet da jeg skrev mit, og jeg hentede ikke
inden jeg sendte

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-07-03 19:56

Det ser bare ikke ud til at nogen af de to sider. gør noget ud af at
optimere sine META tags til så få som muligt? hvilket er det jeg prøver at
finde ud af. Hvor få tags kan man bruge og stadig opnå bedst muligt
resultat...?
Og selv om jeg går tilbage i gruppen syntes jeg ikke jeg kan finde svaret på
det spørgsmål, Masser om hvad man også kan bruge og du sikekrt bør gøre
også. Osv. Kan man nøjes med lad os sige fire-fem linier? og hvilke burde
det være...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-03 20:02

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev :

>Og selv om jeg går tilbage i gruppen syntes jeg ikke jeg kan finde svaret på
>det spørgsmål,

Du vil, i tidl. svar, finde ud af, at hvad der står i metatags
stort set er ligegyldigt, endda kan gøre at siden slet ikke
bliver indexeret.

Eftersom metatags er blevet misbrugt, så bruger de fleste
søgemaskiner dem ikke.

Det er vigtigst er en sigende title på siderne.
Alm. links i menuen og ikke javascript eller appletter.

Sigende overskrifter skrevet med h-tags.

Beskrivende tekst om siden på indexsiden.

Undgå frames.

Og sørg for at så mange andre sider som mulig linker til dine
sider.

Sørg for at tilmlelde siderne til f.eks. google og yahoo.
--
Knud

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-07-03 22:35

Ok - Jeg eller i/os misforstår hinanden Lige meget. Vil prøve at lede
lidt videre.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-03 22:42

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev :

>Ok - Jeg eller i/os misforstår hinanden Lige meget. Vil prøve at lede
>lidt videre.

Hvordan?

Det korte af det lange er at du stort set skal glemme alt om
keywords og content i dine metatags, da det stort set ikke bruges
af søgemaskiner og kan i værste fald resultere i at dine sider
bliver fravalgt af søgemaskinerne, hvis de ikke har ret meget
indholdet på siden at gøre.
--
Knud

Fra : Jesper Winding

Dato : 20-07-03 23:05

Ok - måske jeg kan prøve at komme med en lille demonstration. Og det her er
ikke ment på nogen måde som nedgørende eller i det minste nedværdigende for
denne person hvis han skulle læse med okay? Godt så.

Men se foreks. denne side: http://www.lifesucks.dk/weblogliste.htm

Lidt over toppen ikke?

Jeg prøver at finde ud af hvor få man kan 'nøjes' med og stadig blive
optaget af de crawlers der bruger META tags. Og gøre det med færrest muligt
af dem.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 22:23

> Øhh - jeg har lige fulgt dit link, og får som nr 6:

Hmmm, jeg må have overset den - sorry.

Derudover er den der ligger øverst vist ikke lige til gratis
afbenyttelse.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-03 10:32

Jesper Winding skrev:

> Men se foreks. denne side:
> http://www.lifesucks.dk/weblogliste.htm

Han har formentlig brugt Metamaten - <http://www.metamaten.dk/> -
den er såmænd udmærket.

> Lidt over toppen ikke?

Så længe man ikke misbruger metakoder - fx ved at skrive keywords
der ikke optræder på siden - er der ikke noget galt i mange
metakoder.

> Jeg prøver at finde ud af hvor få man kan 'nøjes' med og
> stadig blive optaget af de crawlers der bruger META tags. Og
> gøre det med færrest muligt af dem.

Som adskillige har skrevet: metatags er _ikke_ nødvendige for at
blive medtaget i søgemaskiner. De metakoder der _kan_ have
betydning i forhold til søgemaskiner er keywords og description
(bemærk at betydningen kan være både positiv og negativ - det
sidste er i høj grad tilfældet hvis søgemaskinen vurderer at
metatags er misbrugt).

En anden metakode der har betydning i visse søgemaskiner er
Expires. Den bruges af nogle som cache control - altså til at sikre
siden mod at blive cachet i browseren. Det sker ved at sætte en
expire-date der er overskredet. Men når søgemaskinerne ser en side
med en overskredet expire-date, vil (kan) de vurdere at siden ikke
længere er relevant og fjerne den fra søgeresultatet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-07-03 02:16

Så de tre: Description, Keywords og Expires er hvad man bør holde det til?
så har man gjort sin pligt som sælger?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-03 20:35

Jesper Winding skrev:

> Så de tre: Description, Keywords og Expires er hvad man bør
> holde det til? så har man gjort sin pligt som sælger?

Expires skal man holde fingrene fra medmindre at man virkelig har
en udløbsdato på sin side. Den bruges til at fjerne en side fra en
søgemaskine hvis siden er udløbet.

Fornuftig brug af description og keywords er o.k.
--
Jens Gyldenkærne Clausen