Skærme
Fijala 3554
Amitech 15" TFT-skærm
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-07-03 11:54

Jeg ser den har en svartid på 16 msek - ville høre om det er en fornuftig
svartid på en TFT-skærm?

Mange hilsener,
Troels

Fra : David T. Metz

Dato : 20-07-03 12:32

Troels [around 9000] skriblede:
> Jeg ser den har en svartid på 16 msek - ville høre om det er en
> fornuftig svartid på en TFT-skærm?

Det fås næppe hurtigere. Ikke på papiret i hvert fald, der er dog sået
tvivl om hvorvidt specs er realistiske:

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/lcd-05.html

På en del "16 ms-paneler" er responsen i nogle situationer det dobbelte
(mindst).

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-07-03 22:29

> På en del "16 ms-paneler" er responsen i nogle situationer det dobbelte
> (mindst).

Får også at vide, at det er en en smule ældre model - denne er på 20ms -
plejer det at være mere realistisk?

// Troels

Fra : David T. Metz

Dato : 21-07-03 10:28

Troels [around 9000] skriblede:

> Får også at vide, at det er en en smule ældre model - denne er på
> 20ms - plejer det at være mere realistisk?

Det tør jeg ikke sige. Iflg det link jeg gav handler det om hvordan panelet
viser farver. De 16 ms-paneler der er på markedet kan åbenbart kun vise
262.000 farver, så de viser flere farver ved at lade en pixel blinke mellem
to farver, hvilket giver ca. en fordoblet responstid. Så det man skal se
efter er hvor mange farver panelet kan vise "i virkeligheden" og dømme
responstiden ud fra det (forvirrende).