Skærme
Fijala 3554
Erfaringer/kendskab til denne skærm:
Fra : Leon Jessen

Dato : 20-07-03 11:31

Hej alle,

Jeg 'faldt' over denne:

Medion MD 7218 18" TFT skærm
Flot og stilfuld SXGA TFT skærm med opløsning på 1280 x 1024 pixels. 16,7
mio. farver. Flimmerfri og forvrængningsfri. Hurtig respons tid ved 30 ms.
160° vinkel vertikal og horisontal. Fremragende fokus og skarpe kontraster.
Lavt strømforbrug. Plug & Play. Lav stråling og miljøvenlig.
(410 025 0040).
18" fladskærm 3.497,-
http://www.electriccity.dk/ugens_tilbud/images/avis18_04.jpg

Er der nogen der kender mærket/kvalitet?
Jeg søger en ny skærm, men synes sq det er noget af en jungle

Pfh. tak

--
Mvh. Leon
Mail: email (at) leonjessen (dot) dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-03 12:06

> [...]
>
>Er der nogen der kender mærket/kvalitet?
>Jeg søger en ny skærm, men synes sq det er noget af en jungle
Kig længerer oppe i denne NG, den er omtalt rosende af alle, inc, mig.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : HKS

Dato : 20-07-03 21:21

<Thf> wrote in message news:3f1a7772.60339875@dtext.news.tele.dk...

> Kig længerer oppe i denne NG, den er omtalt rosende af alle, inc, mig.

Hmm, jeg må være ret kræsen, sidder selv med den nævnte skærm og den ryger
retur i morgen. Har haft den i en lille uge og har brugt den til snart alt
man kan og synes den er noget skod. En 18" TFT skærm til de penge dur altså
bare ikke. Der er jo nok en grund til de springer fra 4-5 kilo til 10k +.
Den er grumset på lyse baggrunde, den "ghoster" en hel del, og den kan ikke
køre 1600x1200 :)

Køber mig endnu en CRT monitor i morgen.

Men den passer måske til dine behov, du har trodsalt 8 dages returret i EC
hvis du synes det samme som mig :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 16:09

> [...]
>
>Køber mig endnu en CRT monitor i morgen.
>
>Men den passer måske til dine behov, du har trodsalt 8 dages returret i EC
Selvfølgelig er en crt stadig mere skarp end en tft, mennnnnnn

Du skal ikke bestemme mine behov!! jeg har lige solgt min 19''ctr da
denne står lige så flot, og det er besøgende også enige i, jeg hænger mere
til at du må have noget støj, eller noget andet der ikke passer ordenligt,
da ikke kun min står flot, men også de andre jeg har set.
Men jeg smider lige et snapshot på min HS, så kan du se, men mit kamera
har svært ved at fokuserer på overfladen af skærmen, så det ser lidt fussy
ud, men det er jo også kun den hvide overflade du skal se, og den er
ensartet, men du er da velkommen til at komme forbi og se for dig selv.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : HC

Dato : 21-07-03 19:29

Jeg har haft Medionen og en Acer AL 732 hjemme på prøve, og jeg endte med at
beholde Medionen.

Så vidt jeg kan bedømme, er der fordele og ulemper ved begge skærme:
Medionen har størst betragtningsvinkel, både horisontalt og vertikalt. Til
gengæld er dens kontrast lidt dårligere, og en helt sort baggrund har lidt
lysere plamager rundt omkring, når man skruer op for lysstyrken. Jeg havde
ingen problemer med at spille og se video på hverken Medion eller Acer, men
jeg er godt nok heller ikke den store spiller. Farvemæssigt er de også ret
ens. Jeg synes ikke den er grumset på lyse baggrunde, og mig bekendt kan
ingen 18 tommers TFT'er køre 1600*1200