Skærme
Fijala 3554
opsætning af Acer AL732
Fra : Kim

Dato : 19-07-03 18:28

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt fif til opsætning af min nye Acer AL732.

Hvordan har i andre sat følgende - min egen er (x):

Brightness (50)
Contrast (50

Sharpness (3)
User red (43)
User green (43)
User blue (43)

--
Mvh.

Kim
Kim.hansen@REMOVEpc.dk

Fra : Flare

Dato : 20-07-03 15:50

> Brightness (50)
> Contrast (50
>
> Sharpness (3)
> User red (43)
> User green (43)
> User blue (43)

B(50)
C(80)

R(56)
G(51)
B(51)

Anders

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-07-03 16:59

"Kim" <Kim.hansen@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
AL732.

> Hvordan har i andre sat følgende - min egen er (x):

Jeg har ikke ændret i farverne (kører med natural hvilket betyder 50 50 50 i
red, green, blue) Jeg prøvede lige at køre med det forslag som Flare kører
med. Jeg er ikke glad for det. Når jeg bevæger mig rundt på nettet er det
som om hvidt bliver en smule flødeagtigt i farven. Det er i hvert fald ikke
hvidt mere så tilbage til mine egne indstillinger.

Med hensyn til kontrast og brightness så forstår jeg ikke helt at du kan
køre med 50/50 det ser da noget underligt ud (mørkt og gråt) . Skærmen
kommer fra fabrikken med 50 i brightness og 80 i kontrast så måske skulle du
prøve den indstilling. Jeg læste en tråd på prad.de om emnet og der var der
flere der kørte med 20 i brightness og 80 i contrast. Dengang valgte jeg så
selv 30 i brightness og 80 i brightness.

Men så læste en anmeldelse af skærmen og der havde testerne brugt noget
udstyr til at finde de bedste indstllinger at teste den på. Så nu kører jeg
med brightness på 100 og kontrast på 70 (ligesom testerne). Jeg er tilfreds
med de indstllinger men for mig er der næsten ikke forkel fra de 30/80 som
jeg brugte tidligere. Det virker næsten som om både brithtness og contrast
regulerer lystyrken.

Med hensyn til sharpness så kan jeg ikke se nogen forskel så jeg har ladt
den blive på 3. Der var en her i gruppen der mente at sharpness muligvis kun
bliver brugt på S-Video og composite, det kan jeg hverken be- eller
afkræfte.

Forresten hvis du ikke vidste det så kan du vælge reset -> memory recall
for at få de indstlinger som skærmen er blevet leveret med fra fabrikken.

--
Jacob

Fra : Kim

Dato : 20-07-03 17:54

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message

> [...]
ikke
| hvidt mere så tilbage til mine egne indstillinger.

Hos mig er der i hvert fald forskel på, om jeg vælger natural eller selv
sætter værdierne til 50/50/50.

--
Mvh.

Kim
Kim.hansen@REMOVEpc.dk

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-07-03 18:35

> [...]
> kører
> ikke
>

> Hos mig er der i hvert fald forskel på, om jeg vælger natural eller selv

Ja det er det også her kan jeg se (forskel på farverne). Man skal ikke tage
noget for givet kan jeg se. 50/50/50 er noget mere lys og lidt mere blå end
natural. Jeg er ikke helt sikker på om der er for meget blå eller om det
bare er min hjerne der har vænnet sig til at der ikke er så meget blåt og
derfor straks lægger mærke til de nye farver.

Jeg tror jeg vil teste 50/50/50 i et par dage, så må vi se om jeg vender
tilbage til natural eller beholder som jeg har det.

--
Jacob