bundkort tb 1333
Fra : Henning

Dato : 19-07-03 20:48

Hej

jeg står og mangler et bundkort til en "ældre" cpu
nemlig en thunderbird 1333 Mhz.

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad
for et bundkort der passer sammen med den, så jeg
håber der er nogen her som kan komme mig til hjælp,
og hvor man kan få fat i et sådan

på forhånd tak for hjælpen

ps. skal være til ddr ram

Ebbe

Fra : Peter Pan

Dato : 19-07-03 20:58

"Henning" <stebbe@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for et bundkort der passer sammen med den, så jeg
> håber der er nogen her som kan komme mig til hjælp,

Alle Socket A bundkort med DDR ram support kan køre med den cpu. Du skal
helt tilbage til det første SocketA chipsæt (Via KT133) for at finde noget
der ikke kan køre med den cpu.

Hvis du skal have noget der passer sammen med en fremtidig opgradering af
din cpu, så gå efter et bundkort med Nvidia NForce2 Ultra400 chipset. Så er
du sikker på det kan køre med samtlige SocketA processorer der er lavet og
bliver lavet.

Mvh
Anders

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 19-07-03 21:51

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> Alle Socket A bundkort med DDR ram support kan køre med den cpu. Du skal
> helt tilbage til det første SocketA chipsæt (Via KT133) for at finde noget
> der ikke kan køre med den cpu.

Det kan sikkert også køre den.

Thunderbird var trods alt den første SocketA cpu overhovedet (i 100 og 133
mhz udgaver).

Fra : Peter Pan

Dato : 21-07-03 00:22

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan sikkert også køre den.
>
> Thunderbird var trods alt den første SocketA cpu overhovedet (i 100 og 133
> mhz udgaver).

Ja, men de første T-Birds kom kun i 100 MHz FSB. Det var først med 1 GHz
T-Birden at den kom med både 100 og 133 MHz FSB. KT133 kan kun køre 100 MHz
FSB. (overclockes op til 108-110 MHz. Alt derover er ustabilt)

Og da vi her har med en 133 MHz FSB T-Bird, kræver det et KT133A chipsæt
eller nyere.

Mvh
Anders

Fra : Jakob M

Dato : 21-07-03 08:11

> [...]
> GHz T-Birden at den kom med både 100 og 133 MHz FSB. KT133 kan kun
> køre 100 MHz FSB. (overclockes op til 108-110 MHz. Alt derover er

Korrekt.

> Og da vi her har med en 133 MHz FSB T-Bird, kræver det et KT133A
> chipsæt eller nyere

Mjaee, både og, den vil nu bare køre 10x100=1000Mhz i stedet for 10x133. Da
de fleste T-birds er ulåst kan man bare sætte den til 13 eller 14 gange
100Mhz, så det kan lade sig gøre. Men det er jo slet ikke relevant, da
Henning jo vil bruge DDR-RAM

Mvh
Jakob