P4PE og floppy
Fra : testpersonen

Dato : 19-07-03 15:58

Hejsa alle..

Jeg har haft et problem længe nu men da floppy jo er nooooget gammeldags har
det ikke været så vigtigt..

Men jeg kan ikke få floppydrevet til og virke .. har vendt og drejet kablet
i flere forskellige positioner samt prøvet med 2-3 drev..
jeg kan godt få drevet til og lyse og larme ved opstart (normal opførsel)
samt få det til og lyse konstant (kabel sider forkert) men så snart jeg
smider en diskette påstår den at der IKKE er disk i drevet.. hva er
problemet.. har prøvet med nyeste bios uden held...
nogle som har en ide ? er floppy controleren stået af ?

Testpersonen

Fra : sls

Dato : 19-07-03 17:15

> nogle som har en ide ? er floppy controleren stået af ?

Har du prøvet med et andet kabel?
Den står ikke til 720 KB drev i bios?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-07-03 18:32

testpersonen wrote:

> [...]
> smider en diskette påstår den at der IKKE er disk i drevet.. hva er
> problemet.. har prøvet med nyeste bios uden held...

Tag det ud og kig på det.

Der plejer at stå 1 og 34 i hver side af stikket på drevet.
Sæt kablet i så den røde ledning er i den side med 1-tallet.

Hvis styretappen sidder forkert på kablet, så skær den af.

Kig dernæst i manualen til bundkortet, der plejer at stå i hvilken side
pin 1 er.
Sæt kablet i så den røde ledning er ved pin 1.

Prøv så om det virker.

Hvis det ikke gør, så er det defekt og du kan få et brugt til under 50
kr i news://dk.marked.privat.edb.intern , muligvis endda indenfor
afhentningsafstand.

Fra : JK

Dato : 21-07-03 07:50

On Sat, 19 Jul 2003 16:57:52 +0200, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>problemet.. har prøvet med nyeste bios uden held...
>nogle som har en ide ? er floppy controleren stået af ?

For mig har det kunnet drille med kabinettet. I et chieftech kabinet
sidder floppy bag en sprække, og anbringelsen er ret kritisk.
Ofte vil en isat diskette ikke blive detekteret som isat. Det er noget
med knappens fri spillerum.

Hvis du tester med floppydrevet løst liggende (pas på med uden
stelforbindelse) virker det måske.

Kan det være sådan noget ?

hilsen

John

Fra : testpersonen

Dato : 23-07-03 19:01

"JK" <johnknuhtsen@FJERNmail.dk> wrote in message
> [...]
> sidder floppy bag en sprække, og anbringelsen er ret kritisk.
> Ofte vil en isat diskette ikke blive detekteret som isat. Det er noget

Jeg har nu et gl. scumpak diskdrev sidende i og det virker .. og med andet
kabel en det opbrindelige..
nu virker det.. tror de andre var for gamle.. ok det ene drev var fra min
første pc.. var det i 93-94 jeg fik den :)

Testpersonen