lyn og smykker?
Fra : Thomas D

Dato : 08-07-03 15:35

Hej,

Efter at have læst artiklen:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=210284 kom jeg til at undre
mig over at et lyn skulle kunne slå ned i en pircing, smykke, etc.
Efter hvad jeg har lært om lyn slår de ned i det højeste eller bedst ledende
i området hvor det er ved at dannes.

Hvordan kan de lige slå ned i en tingepircing?

Thomas D
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 16:06

Thomas D wrote:
> bedst ledende
> i området hvor det er ved at dannes.
>
> Hvordan kan de lige slå ned i en tingepircing?

Se det useriøse svar.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-03 17:38

Erik G. Christensen skrev:

>Se det useriøse svar.

Mon ikke han havde set det uden dit indholdstomme og overflødige
indlæg?

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

Og til nyankomne:
Erik havde ikke skrevet andet end det citerede i sit indlæg.

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 19:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Mon ikke han havde set det uden dit indholdstomme og overflødige
> indlæg?
>
> Xfut dk.admin.netikette
> (svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

Overskrevet

> Og til nyankomne:
> Erik havde ikke skrevet andet end det citerede i sit indlæg.

Og også til andre,
beklager, jeg var ikke klar over, at du havde eneret på den slags
indlæg.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-07-03 16:24

Thomas D skrev:

> Hvordan kan [lyn] lige slå ned i en tingepircing?

Hvordan kan de lige slå ned i en præst?

   <http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/americas/3044178.stm>

// Klaus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-07-03 17:57

"Thomas D" <dinadur@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f0ad6cf$0$76165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> i området hvor det er ved at dannes.
>
> Hvordan kan de lige slå ned i en tingepircing?

Det eneste jeg kan tilføje er at jeg så en udsendelse
på Discovery hvor man i et "LynLab" testede om der var
størrer sansynlighed for et lynnedslag hvis man bar metal
smykker.

Konklutionen var at der ikke var størrer sansynlighed for et
lynnedslag, hvis man bar halskæde,øreringer,fingerringe
af metal, The Crash/Lightning Test Dummys
som efter 10-20 lynnedslag ikke var særligt kønne at kigge
på, blev ikke testet for pircing eller prince albert

Men de folk der i virkeligheder var blevet ramt af lynet
fik vidst nogle kedelige brændmærker da deres halskæde
,armbånd pludselig blev rødglødende.

Jan Rasmussen

Fra : Henning Makholm

Dato : 09-07-03 16:06

Scripsit "Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk>

> Konklutionen var at der ikke var størrer sansynlighed for et
> lynnedslag, hvis man bar halskæde,øreringer,fingerringe
> af metal, The Crash/Lightning Test Dummys
> som efter 10-20 lynnedslag ikke var særligt kønne at kigge

Det lyder som meget avanceret forskning. Hvordan sikrede man sig at de
pågældende dummies havde nogenlunde samme dielektriske egenskaber som
levende mennesker? (Jeg ville ikke fæste lid til et argument der
indeholder ordene "i gennemsnit").

--
Henning Makholm "I Guds Faders namn, och Sonens, och den Helige
Andes! Bevara oss från djävulens verk och från Muhammeds,

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-07-03 22:07

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i
meddelelse news:yahr84zd9kr.fsf@pc-043.diku.dk...

> [...]
> pågældende dummies havde nogenlunde samme dielektriske egenskaber som
> levende mennesker? (Jeg ville ikke fæste lid til et argument der

Mit indtryk var, at der var gjort noget for netop
at efterligne meneskekorppen på det område, men
hvad det var kan jeg desvære ikke huske, men det
var ikke alm. Car Crash dummies elektrisk set.

Discovery Chanel filmede blot nogle forskere, det
var ikke dem der foranstaltet undersøgelsen,
så deres resultater burde vel være til at finde.

Jeg er godt klar over at det er et skråplan
hvis vi i fremtiden blot kan nøjes med at sige
"Jeg så en udsendelse"

Emnet interesere ikke mig nok til at bruge
tid på at søge, skrive til Discovery mm

Jan Rasmussen