fysik bøger
Fra : Karen

Dato : 01-07-03 21:24

Hejsa,
Jeg mener tidligere på året at have læst en tråd om nogle gode fysik
grundbøger på gymnasie niveau B og A. Men jeg kan ikke lige finde
tråden på google. Er der derfor nogen der kan hjælpe mig med
forfattere eller titler på nogle gode fysik bøger, der kan hjælpe mig
med en genopfriskning af min gymnasie kunnen?

VH
Karen

Fra : LR

Dato : 01-07-03 21:32

> [...]
> forfattere eller titler på nogle gode fysik bøger, der kan hjælpe mig
> med en genopfriskning af min gymnasie kunnen?

De bedste bøger hed Fysikkens Verden I (C), II (B) og III (A).

Mvh,

Lasse

Fra : Carlsen

Dato : 02-07-03 08:18

> Er der derfor nogen der kan hjælpe mig med
> forfattere eller titler på nogle gode fysik bøger, der kan > hjælpe mig
med en genopfriskning af min gymnasie kunnen?

Jeg har haft meget glæde af Fysikkens Verden 1, 2 og 3
(Finn Elvekjær m.fl. - Gad 1998) og Orbit 1, 2 og 3 (tommy Gjør m.fl.
Systime 2000) Til Orbit hører et par cd-rommer og en hjemmeside.

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 03-07-03 10:50

Orbit kan jeg også anbefale... har brugt deres cd-rom fligtigt !

Jeg vil fraråde "grundlæggende fysik" af Adam Øghenschlager... Den er
simpelthen for tør og udforståelig...Desværre den bog jeg havde til fysik B
på HTX... *suk*

Fra : hobz

Dato : 03-07-03 20:02

"Christer (6710)" <nospam@christerholte.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil fraråde "grundlæggende fysik" af Adam Øghenschlager... Den er
> simpelthen for tør og udforståelig...Desværre den bog jeg havde til fysik

Jeg er enig. Dog har jeg fire år efter min HTX, fundet bogen frem igen, og
undres ikke i samme grad som dengang, over de temlig selvhøjtidlige
forklaringer.

Fra : Simon Juul Jensen

Dato : 03-07-03 21:37

Adam Øghenschlager, der løb det så koldt ned af ryggen på mig. I guder hvor
har jeg hadet den bog!

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-07-03 09:52

"Christer \(6710\)" <nospam@christerholte.dk> writes:

> Jeg vil fraråde "grundlæggende fysik" af Adam Øghenschlager... Den er
> simpelthen for tør og udforståelig...Desværre den bog jeg havde til fysik B
> på HTX... *suk*

Du tænker på Erik Øhlensschlæger (sic! Sådan hedder han åbenbart).

Adam Oehlenschlager var en dansk 1800-talsdigter der introducerede
romantikken i dansk litteratur. Det er formodentlig ham du blander det
sammen med.

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice