Sommer
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-06-03 15:19

Hvornår er det nu lige sommeren starter i år?

Jesper

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-06-03 15:53

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev:

> Hvornår er det nu lige sommeren starter i år?

1. juni?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-06-03 16:05

> 1. juni?
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

Hvad!!! Gik jeg glip af den?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-03 16:13

Jesper Nielsen wrote:

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad!!! Gik jeg glip af den?

Prøv at slukke computeren, og gå udenfor. Hvis det lykkes indenfor de
næste godt to måneder, skulle du kunne nå at fange lidt af den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-06-03 16:59

Jesper Nielsen wrote:
> Hvornår er det nu lige sommeren starter i år?

Jeg formoder at du definerer sommeren som man gør i f. eks. Tyskland.

Jeg mener at det var i søndags. Det har vist noget med jævndøgn at gøre.

Men for os danskere har den slags faste datoer vist aldrig været brugt.?
Men derimod at sommeren er juni - august.

Jeg har aldrig hørt om en fast startdato for sommeren før jeg fik
mulighed for at høre tysk radio.!

mvh. Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-03 17:28

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg har aldrig hørt om en fast startdato for sommeren før jeg fik
> mulighed for at høre tysk radio.!

Så længe jeg umiddelbart kan huske tilbage, så er sommerens start som
værende den 1. juni hvert år blevet nævnt i diverse vejrudsigter på
danske tv-kanaler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-07-03 10:05

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> writes:

> Men for os danskere har den slags faste datoer vist aldrig været brugt.?
> Men derimod at sommeren er juni - august.

Kalendersommeren er juni, juli, august og hvis man endelig skal sætte
datoer på i Danmark er det nok denne definition folk forventes at
bruge. Jeg har dog ofte set steder hvor længden af de 4 årstider
opgives ud fra andre kriterier så årstidernes længde varierer fra 87
dage til 93 dage (eller hvordan det nu passer sammen).

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a