Nokia - Junk telefoner?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-07-03 12:19

Nu er jeg efterhånden kørt lidt op over Nokias telefoner, og deres dårlige
"software".

Er jeg den eneste der oplever værkstederne spiser en af med at det er
softwaren den er gal med? Nu er jeg kommet i fast rutefart mellem et
værksted i Aalborg og mig selv. Det hele startede med kærestens Nokia 8310,
som blev byttet 2 gange på 1½ år, og har været i deres varetægt mere end 15
gange, fordi den simpelthen "frøs" eller gik ud. De fandt aldrig fejlen, men
nu er telefonen solgt. Jeg anskaffede mig i samme periode en Nokia 7210, som
havde software fejl, mente de. De opdaterede, men det hjalp sq lige lidt.
Denne telefon er heldigvis også solgt nu. Men nu sidder jeg med en
splinterny Nokia 7250 (bevares 2måneder gammel), og den gør gudhjælpme det
samme. Ligger den i lommen, går den ud 5 ud af 10 gange. Ind til værkstedet,
som siger at det er typisk software fejl , men at der desværre ikke er
kommet noget nyt.

Jeg er efterhånden lidt træt af, at softwareprogammørene hos Nokia sidder og
laver fejl.

Jeg mindes ikke jeg nogensinde havde problemer med min 5110, 6210 eller 3210
?!

Mit bud må være, at det går ALT for stærkt for dem.

Lige en ting ang. garanti. Får man lavet sin telefon på garantien, bliver
denne så ikke forlænget, og det samme hvis man får en ny telefon i bytte?

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 19-07-03 12:36

On Sat, 19 Jul 2003 13:18:49 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>som siger at det er typisk software fejl , men at der desværre ikke er

Subscribe. Min 3510 har også en forfærdelig tendens til at genstarte
mens at man sidder og skriver SMS'er

>Jeg mindes ikke jeg nogensinde havde problemer med min 5110, 6210 eller 3210
>?!

Tja jeg havde da problemer med min 6210, men de var nu mere hardware
orienteret da microfonen stod af 2 gange i streg med ca 1 måneds
mellemrum. Fik at vide at det var et klassisk problem med 6210'eren

>Mit bud må være, at det går ALT for stærkt for dem.

Jeg har hørt fra folk i branchen at Nokia sender telefonerne ud så snart
at de er færdige uden først lige at stressteste dem, så at de kan undgå
nogle af de her frysefejl mm.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 13:23

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

og
> laver fejl.

> Mit bud må være, at det går ALT for stærkt for dem.

Tror du kan finde samme historier hos andre mærker, men nu
er Nokia det mest solgte og vil naturligt være meget in-focus hvad
også fejl angår.

Kender 2 med en T68i fra SE hvor taster mv. har været defekte.

Fra : Brian

Dato : 19-07-03 13:53

Hejsa

Olesen wrote:

> [...]
> også fejl angår.
>
> Kender 2 med en T68i fra SE hvor taster mv. har været defekte.

Taster er i det mindste en reel fejl, det kan ikke skyldes software!
På en T68i er det jo typisk joystikket og volume knappen der ryger, og de
sidder jo begge temmelig udsat

Jeg har efterhånden også fået det indtryk af Nokia, at de er lidt forhurtigt
ude med deres telefoner.
Det er ikke sjovt at give den ekstra pris som en Nokia koster, og så
samtidig få æren af at være beta tester for dem :(

/Brian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-07-03 14:10

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke sjovt at give den ekstra pris som en Nokia koster, og så
> samtidig få æren af at være beta tester for dem :(

Nemlig - Jeg er temmelig irreteret over at betale mange penge for en ny,
smart og uptodate telefon, når producenten ikke ønsker at bruge penge på
tests, så jeg kan
være sikker på at få et stykke funktionelt elektronik, som funker !

> /Brian
/Thomas

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 18:46

> [...]

Men er måske mindst lige så irriterende da fejlen, soft som hardwaremæssig
er en væsentlig del af telefonens funktionalitet.

Fra : Brian

Dato : 19-07-03 19:32

Olesen wrote:

> Men er måske mindst lige så irriterende da fejlen, soft som
> hardwaremæssig er en væsentlig del af telefonens funktionalitet.

Det var nu mig, og ikke Thomas Buus Andersen der skrev det, men hva faen....

Jeg vil nu mene at der er forskel på, om en telefon har en svaghed ved visse
knapper, eller en software fejl!
Software fejl kan nemt testet efter, det er straks sværere at imitere ½ års
slid..... Men ellers ja, en fejl er en fejl :)

Desuden har S/E lært af det, for nogen, uheldige joystick på T68i, og
placeret det anderledes på deres nyere telefoner.
Nokia går den anden vej, og tilføjer flere fejl på deres nye telefoner ;)

Desuden er det jo heller ikke noget vi er vant til at se i så stor grad fra
Nokia.... det må de da kunne gøre bedre!

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 19:35

> Desuden er det jo heller ikke noget vi er vant til at se i så stor grad
fra
> Nokia.... det må de da kunne gøre bedre!

Ericsson lavede telefoner i 1885 så noget må de jo ha' lært.:
Hvornår begyndte Nokia, som jeg mener startede
med farve-tv og cykeldæk...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-07-03 20:12

> Ericsson lavede telefoner i 1885 så noget må de jo ha' lært.:
> Hvornår begyndte Nokia, som jeg mener startede
> med farve-tv og cykeldæk...

Det skulle Nokia nok have holdt sig til. Jeg er ihvertfald ikke tilhænger af
Nokia mere, og så snart min 7250 er ude af hytten, så bliver det en S/E jeg
får mig!

Mvh Thomas

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 22:50

> [...]
af
> Nokia mere, og så snart min 7250 er ude af hytten, så bliver det en S/E

Du glemmer en spiller på markedet som vi vil se MEGET mere til fremover:
SAMSUNG

Fra : John K

Dato : 20-07-03 15:47

> Du glemmer en spiller på markedet som vi vil se MEGET mere til fremover:
> SAMSUNG

Så hellere SONY/Ericsson. Deres T610 er sku' en lækker fon.

Samsung's modeller er typisk klaptelefoner, hvilket jeg aldrig skal have -
og deres menuopbygning er nu heller ikke den bedste (Ikke på den T100 jeg
har prøvet i hvert tilfælde)

Mvh

John

Fra : Olesen

Dato : 20-07-03 16:28

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Samsung's modeller er typisk klaptelefoner, hvilket jeg aldrig skal have -
> og deres menuopbygning er nu heller ikke den bedste (Ikke på den T100 jeg
> har prøvet i hvert tilfælde)

De er af klap typen pga. størrelsen.
Små når de er off-air, og ganske 'store' og brugervenlige
når de er on-air. Og så virker de ikke så plasticagtige
som visse andre mobillosser.

Fra : John K

Dato : 22-07-03 00:32

> [...]
> Små når de er off-air, og ganske 'store' og brugervenlige
> når de er on-air. Og så virker de ikke så plasticagtige

Tja... sådan ser man jo på det med ganske forskellige øjne...

Jeg anser dem for værende små og alt for "fede" når de er klappet sammen.
De er uhandy, hvis man ikke har begge hænder fri når man skal åbne den.
Den udvendige antenne hører fortiden til - og er møgtræls i min
øjne/bukselommer

Den T610 jeg har nu, fylder ikke mere end de fleste klaptelefoner - og er
heller ikke særlig plasticagtig

Mvh

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 00:07

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Tror du kan finde samme historier hos andre mærker, men nu
> er Nokia det mest solgte og vil naturligt være meget in-focus hvad
> også fejl angår.

Tjaa, det kan man også - men der er bare procentvis flere fejl hos
Nokia end hos de andre.

Svjh er det omkring 40 mio kr Nokia sidste år brugte på at rette fejl
i solgte telefoner... (ved ikke om det var i DK, Norden eller hele
Europa)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Olesen

Dato : 20-07-03 08:17

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa, -men der er bare procentvis flere fejl hos
> Nokia end hos de andre.

Det har så ikke været tilfælde i de kredse jeg har færdedes.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-07-03 14:41

Hej

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

> [...]

>Svjh er det omkring 40 mio kr Nokia sidste år brugte på at rette fejl
>i solgte telefoner... (ved ikke om det var i DK, Norden eller hele

Det var 49 Millioner, og det var kun i Danmark !

Rigtige kvalitetstelefoner hedder Siemens, de har den laveste fejlrate
af alle.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-07-03 15:11

On Sun, 20 Jul 2003 15:40:43 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:

>Hej

>Det var 49 Millioner, og det var kun i Danmark !
>
>Rigtige kvalitetstelefoner hedder Siemens, de har den laveste fejlrate
>af alle.

Men de er tilgengæld også grimme at se på.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-07-03 16:35

Hej

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Men de er tilgengæld også grimme at se på.

Jae, det er jo en smagssag. Tidligere var de nok lidt kedelige, men de
nyeste modeller syntes jeg nu godt kan konkurrere med Nokia på det
punkt. - Iøvrigt er det væsentlige vel at telefonen virker, altid !...

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-07-03 17:07

On Sun, 20 Jul 2003 17:35:16 +0200, Ole Rasmussen
> [...]

>nyeste modeller syntes jeg nu godt kan konkurrere med Nokia på det
>punkt. - Iøvrigt er det væsentlige vel at telefonen virker, altid !...

Jeg vil gerne have en telefon der virker, samt ser riemligt smart ud.
Men de problemer jeg har været ude for på min 3510 er da til at
overleve.

Fra : John K

Dato : 22-07-03 00:34

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:qfflhv0bgpf00nff78kt4smr69onttm5lt@4ax.com...

> Jeg vil gerne have en telefon der virker, samt ser riemligt smart ud.
*SNIP*
>min 3510

Hvordan hænger det sammen ))

Mvh

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 17:37

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

> Men de er tilgengæld også grimme at se på.

De var engang - de nye modeller som f.eks. C55 (som jeg har) er
faktisk rigtig lækker.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 12:59

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message

> Men de er tilgengæld også grimme at se på.

Smag og behag. Personligt synes jeg at mange Nokia telefoner er tude-grimme.

mvh Frank

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 14:46

On Mon, 21 Jul 2003 13:58:57 +0200, "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message

>Smag og behag. Personligt synes jeg at mange Nokia telefoner er tude-grimme.

Der er jeg også enig med dig. Jeg synes generel at telefoner bliver alt
for små for tiden . Jeg er kanon tilfreds med størrelsen på min 6210,
men desværre så er den ved at være rimeligt out of date. Trælst at man
ikke kan få en fon i 6210 størrelse men med 6610'erens funktioner.

Jeg har generelt lagt mærke til at jo mindre mobil jo dårtligere
samtalekvalitet har der også været ved tilkobling af headset. Hvis at
jeg kobler mit headset til min 6210 kan jeg sagtens stå og snakke nede i
byen eller på en gade med støj. Gør jeg det samme med min 3510 må jeg
give op da outputtet fra den af er alt for lavt til at man overhovedet
næsten kan hører noget som helst bare der er den mindste
baggrundstøj/musik

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-07-03 20:08

> Der er jeg også enig med dig. Jeg synes generel at telefoner bliver alt
> for små for tiden .

Har du set Futurama (tegneserie der foregår i år 3000)? Citat: "What
happend? You swallowed your cell-phone again?"

Jeg er dog rimelig tilfreds med størrelsen (og udseenet på min C55. Den
lille størrelse var faktisk grunden til at jeg købte den.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 01:30

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in

> Jeg er dog rimelig tilfreds med størrelsen (og udseenet
> min C55. Den lille størrelse var faktisk grunden til at jeg
> købte den.

Syns også det er en lækker telefon - men den var godt nok lille lige
da jeg fik den, tror det er fordi jeg har vænnet mig til det at jeg
ikke synes det længere (tvivler på den er vokset af sig selv :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-07-03 07:27

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> da jeg fik den, tror det er fordi jeg har vænnet mig til det at jeg
> ikke synes det længere (tvivler på den er vokset af sig selv :)

Hvad har du fodret den med?

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-07-03 19:44

> Hvad har du fodret den med?

Telmore simkort og en masse strøm :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-07-03 08:14

> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in

> Telmore simkort og en masse strøm :)

Hehe

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 10:39

On Tue, 22 Jul 2003 00:30:00 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
> [...]

>da jeg fik den, tror det er fordi jeg har vænnet mig til det at jeg
>ikke synes det længere (tvivler på den er vokset af sig selv :)

Jeg foretrækker nu helst mobil phoner på størrelse med en 6210.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-07-03 17:37

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> wrote in

> Rigtige kvalitetstelefoner hedder Siemens, de har den laveste
> fejlrate af alle.

Kunne ikke være mere enig :)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-07-03 15:11

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> laver fejl.
>
> <snip>
>
> Mit bud må være, at det går ALT for stærkt for dem.

Ak ja, software... :-/ Der er sgu snart fejl i alt man køber i dag. Der er
mange fejl i alt software til computere (duh), nogle spil kan stort set ikke
spilles før man har hentet patches og jeg-skal-komme-efter-dig-skal-jeg. Der
ud over er der også tit fejl i firmwaren til div. hardware, ikke kun
telefoner. Der er bla. fejl i min forholdsvis (sammen lignet med billige
no-name) dyrer Pioneer dvd-afspiller og i mine forældres bil. Man kan snart
ikke købe noget uden fejl i, og det gør mig sgu lidt sur efterhånden!! :-/

Skal vi starte en forening mod produkter med software fejl? FMPMSF

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-07-03 15:15

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> Skal vi starte en forening mod produkter med software fejl? FMPMSF

UCAB - United Consumers Against Bugs

mvh Frank

Fra : Brian

Dato : 19-07-03 16:11

Hejsa

Frank K. Jensen wrote:

> UCAB - United Consumers Against Bugs

Lyder som en god idè... hvornår er første generalforsamling med bajer og
smørrebrød

Alle referater må desværre nok forgå på papir... maskiner er jo ikke til at
stole på ;)

/Brian

Fra : MadsD

Dato : 19-07-03 17:36

> UCAB - United Consumers Against Bugs

Lyder godt med sådan en forening. Tror desværre ikk det hjælper noget,
medmindre vi får omkring 1/3 af jordens befolkning med på idéen. Eller i
hvert fald dem, som har adgang til disse PMSF.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : HSK2840

Dato : 21-07-03 06:55

> Lige en ting ang. garanti. Får man lavet sin telefon på garantien, bliver
> denne så ikke forlænget, og det samme hvis man får en ny telefon i bytte?

Din telefon bliver lavet på garantien, og du har derefter fornyet garanti på
den/de dele der er skiftet eller rep. på telefonen. Hvis du får en ny
telefon, så har du en fornyet 2-årig reklamationsret.

/HSK

Fra : Per Jensen

Dato : 24-07-03 18:22

Nu kan man jo også se det på denne måde.
Hvis du har brugt samme simkort på alle telefoner og oplevet samme fejl, kan
det tænkes det måske
er simkortet der er problemet ?, der er dårlige "defekte simkort ude" , uden
du kan få operatøren til
at indrømme der er fejl på kortet, en eks. der læses på simkortet mens du
skriver en sms, telefonen
fryser mens sms'en skrives, dårlige kontaktflader på simkortet, betyder at
telefonen fryser, måske genstartet
eller slukker, der skal ikke meget datafejl mellem telefonen og simkortet
til overnævnte fejl.
Nokia har altid været kendt for at ,softwaren ikke har været færdig
udviklet, når en ny telefon er udkommet,
forstår ikke du stadig , køber nokia ?.
Prøv Tysk grundighed, der er kun Siemens.

m.v.h
per