Instrumental mp3 -> ringetone
Fra : Jimmy

Dato : 18-07-03 18:14

Hej

Når den er i midi kan jeg blot få Nokia PC Suite til at uploade den til
telefonen, men hvordan pokker får jeg min instrumentale mp3 konverteret til
midi.

Mvh
Jimmy

Fra : Olesen

Dato : 18-07-03 18:49

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> .. men hvordan pokker får jeg min instrumentale mp3 konverteret til
> midi.

Du har en MP3 sang du vil lave om til MIDI ?

Det er svært og resultatet blir nok ikke det du håber på.

MIDI er blot data, MP3 er en lyd og det er denne
konvertering som blir' sjov at høre på.

Måske nogle har gjort sig nogle erfaringer ?

Du kan dog få visse programmer, som kan lave
lyd om til MIDI, men det skal helst være meget
enkle melodier hvis det skal være bare lidt tåleligt.

Fra : Jimmy

Dato : 18-07-03 19:58

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du har en MP3 sang du vil lave om til MIDI ?

Jep.

> Det er svært og resultatet blir nok ikke det du håber på.

Nej det er også min erfaring.
Jeg fandt et program der kunne, men for søren det lød skift.

> Måske nogle har gjort sig nogle erfaringer ?

Hvad gør Nokia med deres åbningsmelodi?
Dén lyder godt nok en del bedre end alle deres eksempler i min 6610.

Tak for svaret,
JImmy

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 08:11

> Hvad gør Nokia med deres åbningsmelodi?
> Dén lyder godt nok en del bedre end alle deres eksempler i min 6610.

Måske det er en hel anden mekanisme som spiller dên melodi.
Måske en pre-optaget stykke musik/lyd som er lagret
i en chip på forhånd, lidt a la det legetøj man kan købe...
noget som ikke kan slettes eks. ?

Fra : Jimmy

Dato : 19-07-03 08:40

> [...]
> Måske en pre-optaget stykke musik/lyd som er lagret
> i en chip på forhånd, lidt a la det legetøj man kan købe...

Ja, min tanke var også en sample.
Men så lyt f.eks. til Just Jazzy og Hat Dance som ligger i galleriet under
Tone.
DE er sq også vilde med trommer osv.

Det må kunne lade sig gøre at få en instrumental mp3 lagt over i rimelig
kvalitet.
Alternativt må man jo få bandet til at afspille den på et midi-keyboard med
fire stemmer

Mvh
Jimmy

Fra : Olesen

Dato : 19-07-03 08:48

> Alternativt må man jo få bandet til at afspille den på et midi-keyboard
med
> fire stemmer

Hvilket ikke hjælper, hvis du ikke har lydene i din telefon ;o/
Man burde kunne optage alle lyde, og så bruge dêm som ringetone...
så var problemerne løst.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 19-07-03 09:52

On Fri, 18 Jul 2003 19:14:08 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>telefonen, men hvordan pokker får jeg min instrumentale mp3 konverteret til

Ja hvorfor laver man ikke en telefon der kan bruge "rå" mp3 filer som
henholdsvis ringetone og andre toner.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : John

Dato : 19-07-03 11:42

On Sat, 19 Jul 2003 10:51:43 +0200, "Thunderbird[7100]"
<praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Ja hvorfor laver man ikke en telefon der kan bruge "rå" mp3 filer som
>henholdsvis ringetone og andre toner.
Kan Orange SPV ikke det? Jeg mener at have hørt at den kan bruge MP3
(og muligvis andre lydfiler).

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 19-07-03 12:13

On Sat, 19 Jul 2003 12:42:21 +0200, John <absolut_ingen@email.adresse>
wrote:

>Kan Orange SPV ikke det? Jeg mener at have hørt at den kan bruge MP3
>(og muligvis andre lydfiler).

Ved jeg ikke om den kan, men nu ville jeg så aldrig overvejer at købe en
SPV da jeg ikke synes at den er særligt køn.