SmartAss hæver priserne.
Fra : Fischer

Dato : 18-07-03 07:39

Mens Debitel langer startpakker ud til højre og venstre på deres SmartTalk
produkt, vil de samtidig snart hæve priserne på SMS fra 15 til 19 øre:
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4618&sid=1

Jeg synes efterhånden det er svært at se det smarte i det selskab.

*Fischer

Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-07-03 08:21

> Jeg synes efterhånden det er svært at se det smarte i det selskab.

Hvor er jeg glad for jeg kun valgte det selskab for at fyrer de gratis
kr. 25,- af på lidt snak. Debitel er, og bliver sku' Debitel.

Fra : Hien

Dato : 18-07-03 09:45

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er jeg glad for jeg kun valgte det selskab for at fyrer de gratis
> kr. 25,- af på lidt snak. Debitel er, og bliver sku' Debitel.

Så er vi to, jeg har fra dags dato opsagt mit nr hos dem. Damen i røret hos
deres kundeservice gav et suk fra sig og sagde oven i købet at jeg var endnu
en i en lang række af opsigelser. De har i hvert fald ikke fået en varmt
velkomst. Smarttalk? tror jeg næppe..

--
Mvh,
Hien

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-07-03 03:03

> [...]

Det har det sku været helt fra starten af.

> Hvor er jeg glad for jeg kun valgte det selskab for at fyrer de gratis
> kr. 25,- af på lidt snak. Debitel er, og bliver sku' Debitel.

Depritel hedder de

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 13:54

On Fri, 18 Jul 2003 08:39:05 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4618&sid=1
>
>Jeg synes efterhånden det er svært at se det smarte i det selskab.

De er jo stadig de "billigste" mht sms Men ja, jeg kan heller ikke
se det billige i det.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-07-03 17:57

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Ny pris er 19 øre... I Norge ligger SMS-prisene på mellom 35 og 80 øre
(regnet om i DKK), alt etter leverandør/abonnement. Og Sverige er ennå
dyrere, ikke sjelden ligger prisene på over 1 krone (regnet om i DKK)

Men jeg forstår jo politikken med først å skaffe mange kunder, for så å skru
opp prisen.

Et telefoniselskap her hjemme, som heter IQ Tele, fikk mange nye kunder
etter gunstige resultater i prisundersøkelser. Så plutselig satt de opp
prisene. Jeg ble forbannet, skrev en henvendelse til IQ Tele, og ba om en
forklaring, samt at jeg uttrykket lite forståelse for den taktikken de hadde
brukt. Kontaktet deretter www.dinside.no , som skriver forbrukerrelatert
stoff. Din Side tok saken øyeblikkelig, og skrev en artikkel om IQ Tele. Da
den ble publisert, hadde jeg allerede sagt opp abonnementet hos IQ Tele. Jeg
tror IQ Tele modererte prisøkningen noe, samt at de sendte en del reklame.
Men jeg gikk ikke tilbake. Spesielt ikke etter at IQ tele begynte å ringe
meg opp, og det ble avspilt reklame på en slags talemaskin. Hva med
henvendelsen min til IQ Tele? Fikk aldri svar...

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-07-03 03:14

"Thorolv Valentinsen" <tva03.fight.spam@netcom______.no> skrev i en
meddelelse news:BFVRa.18529$KF1.304069@amstwist00...

> Ny pris er 19 øre... I Norge ligger SMS-prisene på mellom 35 og 80 øre
> (regnet om i DKK), alt etter leverandør/abonnement. Og Sverige er ennå
> dyrere, ikke sjelden ligger prisene på over 1 krone (regnet om i DKK)

Nu kan du ikke sammenligne priserne i Danmark og Norge.
Norge er et relativt dyrt land. Kan da stadig huske at det koster hele 7 NOK
af sende
et almindeligt / vanligt postkort hjem til danmark så Norge er NOGET dyrere
end Danmark i mange henseender.
F.eks. er jeres mad og drikke også ganske dyrt med de danske priser taget i
betragtning.
Iøvrigt gælder dette også for Sverige som også er dyrt at opholde sig i som
dansker.

> Men jeg forstår jo politikken med først å skaffe mange kunder, for så å
skru
> opp prisen.

Ja ganske smart (eller også er det ikke)

> [...]
Jeg
> tror IQ Tele modererte prisøkningen noe, samt at de sendte en del reklame.

Det skal man ikke finde sig i. Det er meget normalt også herhjemme at
telefirmaer og andre firmaer bliver særdeles
pengegriske og forlanger helt urimelige overpriser for ingenting. Det er så
forbrugerens opgave at vælge det rette selskab man
helst vil have og som f.eks. giver flest minutter for pengene men så er det
også min klare erfaring at der er ganske meget at spare
hvis man er lidt kritisk og søger det billigste / bedste på markedet.

> Men jeg gikk ikke tilbake. Spesielt ikke etter at IQ tele begynte å ringe
> meg opp, og det ble avspilt reklame på en slags talemaskin. Hva med
> henvendelsen min til IQ Tele? Fikk aldri svar...

Det er virkeligt noget svineri. Er den slags ikke forbudt i Norge?
Herhjemme bvar den ikke gået kan jeg love dig.

Steven

Fra : Fischer

Dato : 20-07-03 07:42

> Nu kan du ikke sammenligne priserne i Danmark og Norge.
> Norge er et relativt dyrt land.

Ja, jeg kommer lige fra en uge deroppe.

Da vores medbragte rødvin slap op, besøgte vi spritdepotet. Det koster 75,-
kr. for en flaske af det billigste sprøjt. Øl koster i øvrigt ca. 25 kr. pr.
halve liter.
Ikke så mærkeligt, at de går amok når de kommer herned.

Omkring telefoni, så så jeg en del overtakserede SMS på TV. Hvor vi typisk
giver 4 - 10 kr., så så de ud til at koste mellem 10 og 20 Nkr. deroppe.

*Fischer

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 20-07-03 11:23

Fischer <myfischer87@get2net.dk> skrev i
meldingsnyheter:3f1a39f8$0$13268$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
pr.
> halve liter.
> Ikke så mærkeligt, at de går amok når de kommer herned.

Ja, det er en del nordmenn og svensker som går amok når de kommer ned og ser
prisene. Men danskene drar til Flensburg og kjøper ennå billigere
drikkevarer der.

Det er en kjennsgjerning at dersom man slipper løs nordmenn i land med
billige drikkervarer, drikker de seg stupfulle.
Husker jeg var på en pizzarestaurant i Viborg for noen år siden. Bestilte en
halvliter, og kommenterte at det var mer anstendige ølpriser i DK. Hvorpå
servitrisen bemerket: "Ja, og det er derfor nordmænd altid er fulle". Takk
for den!

På den annen side registrerer vi at land som påberoper seg et mer
kontinentalt alkoholmønster (altså å spre forbruket på ukedagene) enn den
norske helgefylla (fredag og lørdag), nå begynner å slite med
skadevirkninger av alkohol, blant annet fordi de drikker mer i helgene.
Danmark og Storbritannia er blant dem. I Norge er man blitt mer
kontinentale, men beholder helgefylla. Hvor skal det ende? :)

Norge har skyhøye avgifter på det meste, ikke minst alkohol. Og oljelandet
Norge har skyhøye drivstoffavgifter, selv om vi er et oljeland. Nordmenn i
øst, drar til Sverige for å handle, og Norge taper milliarder på denne
svenskehandelen.

En svensk minister, Rosengren, uttalte for et par år siden at Norge var den
siste sovjetstat. Staten har for stor makt i Norge, og utøver den til tider
på en falsk, urettferdig og usosial måte, f.eks alskens avgifter.

Ok, jeg vil ikke starte noen debatt om avgifter og alkoholforbruk. Dette er
jo et mobilforum Så for å holde meg til til emnet: Norge er et av de landene
som er kommet langt i mobile tjenester og utbygging av mobilnett. Vi er også
et av de landene i verden som har størst mobiltetthet.

Vennlig hilsen

Thorolv Valentinsen

Fra : KGB

Dato : 20-07-03 23:07

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt gælder dette også for Sverige som også er dyrt at opholde sig i
som
> dansker.

Schludder !

Sverige er langt billigere at opholde sig i end DK ! Jeg er der selv med
jævne mellemrum. Lige kommet hjem efter en uge i det svinske
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 21-07-03 20:11

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
>
> Sverige er langt billigere at opholde sig i end DK ! Jeg er der selv med
> jævne mellemrum. Lige kommet hjem efter en uge i det svinske

I Norge regnes svensker som dumme. Men det er de ikke. Tvert imot.

Når vi nå snakker om dumme ting: Da vil jeg nevne den norske
alkohol-lovgivningen, og -politikken. Den er så dum, inkonsekvent og
latterlig at det kvalifiserer til den beste molbohistorie. Norge er det
egentlige molboland, med god margin.

Dansker og andre utlendinger som har besøkt Norge, har vel fått seg mang en
latter og skuffelse, alt etter hvordan man ser det. Vi har det ikke greit i
Norge :)

Ok, kunne ikke dy meg...

Mobil hilsen

Thorolv Valentinsen