Forskel på batterier.
Fra : Thomas Olsen

Dato : 16-07-03 09:00

Hej dér.

Står og skal have nyt batteri til telefonen, og kunne godt tænke mig at vide
hvor stor forskellen mellem 'originale' og 'kopi' batterier er.
De originale batterier er ret meget dyrere, men milliamperetimetallet er det
samme som det der er angivet på de billige batterier.

Det drejer sig om batteri til en Nokia 3310.

/Thomas

Fra : Fedt Mule

Dato : 16-07-03 09:32

On Wed, 16 Jul 2003 09:59:30 +0200, "Thomas Olsen" <to@dae.dk> wrote:

> [...]
>samme som det der er angivet på de billige batterier.
>
>Det drejer sig om batteri til en Nokia 3310.

Så svarer jeg dig bare her også.

Det kan vel være ligemeget til den pris. Du kan købe 3 af de billige
batterier, før du har brugt så meget, som et af de dyre koster. Har
ingen erfaring med det, da jeg når at skifte telefon, før batterier
"dør"... Men tror altså de er lige så gode, som de dyre originale...

Fra : JMo.

Dato : 16-07-03 17:05

"Thomas Olsen" <to@dae.dk> wrote in

> [...]
> er. De originale batterier er ret meget dyrere, men
> milliamperetimetallet er det samme som det der er angivet på de

Det interessante er ikke så meget om der står Nokia, SonyEricsson eller et
private label uden på pakken - det interessante er hvad der er inden i.

Som udgangspunkt er celler (de elementer batteriet er opbygget af) fra
Japan de bedste, og dem fra Kina de ringeste - men der findes helt klart
undtagelser. (Og f.eks. Nokia skriver kun hvor deres batterier er samlet -
som regel i Kina, Ungarn eller Japan - men ikke hvor cellerne stammer fra,
eller hvem der har lavet dem)

Hvis cellerne er fra Toshiba, Panasonic eller Sanyo er de som hovedregel i
orden. GP plejer også at være fint, men f.eks. BYD er ikke altid så gode
som de burde være

Når man køber celler vælger man om man vil købe Grade A, B eller C - men
pris og kvalitet hænger ikke altid lige godt sammen. Og når de så bliver
sat sammen til packs, som man ofte kalder batterier i den verden, har pris
og kvalitet sjældent særligt meget med hinanden at gøre... Og når de så har
været gennem 3-5 mellemled (og det er bestemt ikke usædvanligt), har pris
og kvalitet INTET med hinanden at gøre. Desværre - for det gør det jo ret
svært som forbruger at vide hvad man køber.