Sort Sol-Når solen stikker af
Fra : Butterfly McQueen

Dato : 13-07-03 03:07

Hej!

Når det daværende p3-program Rockland sluttede
udsendelsen spillede de altid et nummer med Sort Sol
som jeg simpelthen ikke kan finde.

Teksten er så vidt jeg husker denne:

Når solen stikker af
Og månen lugter blod
Så ved du hvem du er
Månen hænger i en tråd
Så ved du hvem du er.

Og så kommer der et genialt instrumental stykke
med guitaren i centrum.
Det gav mig kuldegys,når jeg hørte det.
Kan det købes et sted,eller kan det støves op
som mp3?
Jeg syntes jeg har hørt en fúgl synge om at det kun
er Danmarks radio,der har den.
Er det rigtigt?

Mvh Butterfly
"Dare you question my integretorr?"
www.destruktion.dk

p.s.andre der savner Rockland og Heavyland?

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-07-03 09:36

Hej

Butterfly McQueen wrote:
> Når det daværende p3-program Rockland sluttede
> udsendelsen spillede de altid et nummer med Sort Sol
> som jeg simpelthen ikke kan finde.

Det var nu ikke Rockland, men P4 i P1 (Tværs eller Det elektriske
barometer).

> Når solen stikker af

Den findes i en engelsk version på opsamlingen Circle Hits the Flame, ja
det er faktisk titelnummeret til opsamlingen.

Kan desværre ikke huske hvor originalen findes, men det er ikke på et af
deres normale albums.

> Og så kommer der et genialt instrumental stykke
> med guitaren i centrum.

Men jeg tror nok du vil skuffes lidt over den engelske selvom jeg ikke
selv helt kan huske præcis hvordan den danske version lød.

> p.s.andre der savner Rockland og Heavyland?

Jeg savner Rockland i hvert fald. Skyndte mig i øvrigt at snuppe
domænenavnet til min daværende musikside da Rockland stoppede

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 13:12

> Når det daværende p3-program Rockland sluttede
> udsendelsen spillede de altid et nummer med Sort Sol
> som jeg simpelthen ikke kan finde.

Google kan hjælpe dig:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=sort+sol+%22N%C3%A5r+solen+stikker+af%22

"Foruden titelnummeret består "Shaheeba Bay"-singlen af "Når Solen Stikker
Af" - Sort Sols kendingsmelodi til DR-lytterhitlisten "Det Elektriske
Barometer" ....."

Som skrevet er den også genindspillet til en "best of"

> p.s.andre der savner Rockland og Heavyland?

Ja.. MEGET.. Det var tider dengang der var Det elektriske barometer,
rockland, indieland. :)

Fra : Lin

Dato : 13-07-03 18:25

"Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Og så kommer der et genialt instrumental stykke
> med guitaren i centrum.
> Det gav mig kuldegys,når jeg hørte det.
> Kan det købes et sted,eller kan det støves op
> som mp3?

Jeg har en CD-single med Sort Sol som indeholder tre numre: Shaheega Bay,
....Når solen stikker af og Children of the Revolution. Singlen er udgivet i
1994 på Columbia (nr. 10-660077-14). Der står om ...Når solen "only
available on this single" (det var så dengang i 1994) og at den er forfattet
af S. Jørgensen og Top-Galia og "mixed by Flemming Rasmussen Produced by
Sort Sol".

> Jeg syntes jeg har hørt en fúgl synge om at det kun
> er Danmarks radio,der har den.
> Er det rigtigt?

Nej, det er det så ikke.

> p.s.andre der savner Rockland og Heavyland?

Yep. Glimrende radio.

-Linda

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-07-03 19:06

Hej Linda

Lin wrote:
> [...]
> af S. Jørgensen og Top-Galia og "mixed by Flemming Rasmussen Produced by

Er nummeret ligeså kort derpå som det var i radioen hvor det altid lød
som der blev fadet alt for hurtigt ud?

Fra : Lin

Dato : 14-07-03 16:46

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Linda

Bay,

> Er nummeret ligeså kort derpå som det var i radioen hvor det altid lød
> [...]

Hej Stig.

Ja, det er et beskedent lille nummer på 1:33 min som bruger ca. 25 sek. på
at fade ud, så jeg tror faktisk ofte man hørte nummeret i sin fulde længde.

-Linda