gemmefiler DR og realpalyer?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-03 13:39

Hej alle

Hvordan søren gemmer man filerne fra DR.dk, som er beregnet til at blive
afspillet via realplayer?

Claus

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 10-07-03 13:52

> Hvordan <slettet> gemmer man filerne fra DR.dk, som er beregnet til at blive
> afspillet via realplayer?

Du bliver nok nødt til at optage dem mens du afspiller. Brug dit
favoritprogram (CoolEdit, SoundForge, WaveLab etc.

Mvh
Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-03 14:24

"Søren Bovbjerg" <musicaze@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du bliver nok nødt til at optage dem mens du afspiller. Brug dit
> favoritprogram (CoolEdit, SoundForge, WaveLab etc.

Tak

Jeg tænkte nok, at det var sådan det skulle ske. Hele filern er på een eller
anden måde i min komputer, enten i ram eller harddisk, så mon ikke, der snart
er et kvikt hoved, der kan finde ud af at lave en dims, der kan rippe disse
filer?

Det tager jo en pokkers masse tid at skulle optage disse filer...

Claus

Fra : sv-e

Dato : 11-07-03 09:05

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> filer?
>
> Det tager jo en pokkers masse tid at skulle optage disse filer...

Hej
Uden at vide det præcist, vil jeg da tro de må ligge i din browsers tmp
område,det hedder vist noget i retning af "temporere internet files" i
Windows ? Og hvis jeg husker rigtigt har de typen .ram, prøv at lede
efter sådan nogle filer på din disk.

vh
sv-e

Fra : Ingrid

Dato : 11-07-03 13:24

> [...]
> område,det hedder vist noget i retning af "temporere internet files" i
> Windows ? Og hvis jeg husker rigtigt har de typen .ram, prøv at lede

Nej det gør de netop ikke når det drejer sig om streaming files, og det er
det i dette tilfælde.

Det eneste mulighed er at optage det med dit favoritprogram, som nogen har
skrevet før.

Ingrid

Fra : sv-e

Dato : 11-07-03 13:31

Ingrid wrote:
> [...]
> det i dette tilfælde.
>
> Det eneste mulighed er at optage det med dit favoritprogram, som nogen har

Hej
Ok, laver programmet så sin buffer i ram? Det kan jo blive en tung sag,
med mindre man har ram nok, og systemet vel og mærke kan bruge dem ,
hvis der overhovedet ikke laves en buffer, kræver det jo en del
båndbredde hos DR, man må vel forvente at der kan komme en del samtidig
besøgende.

vh
sv-e

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-03 19:38

"sv-e" <sem@odin.dyndns.dk> skrev i en meddelelse news:3f0eadf3$0$22640

> [...]
> hvis der overhovedet ikke laves en buffer, kræver det jo en del
> båndbredde hos DR, man må vel forvente at der kan komme en del samtidig

Der er sikkert en lille buffer. Men inden der loades, loades en lille fil med
oplysninger om start og sluttidspunkt i filen hos DR. På den måde ved
Realplayer, hvad og hvor den skal hente data, hvis man f.eks. spoler fremad.
Filen er sikkert indelt i een eller anden form for sekventiel nummerering.

(noget lignende findes også i Steven Spielbergs digitalyd til biografer)

Gemmer man linket på DR, så kan man se den preloader, der gemmes. Den sender
informationerne til DK server og jeg gætter på, at den også sender een eller
anden godkendelseskode.

Det er et ret smart system, effektivt og det er sikkert ikke billigt i drift
mht. licenser.

Claus

Fra : sv-e

Dato : 11-07-03 21:26

Claus Tersgov wrote:
> Det er et ret smart system, effektivt og det er sikkert ikke billigt i drift
> mht. licenser.
>
> Claus

Hej
Ja det lydder smart, men selvom der er et sådan index system, så skal
den rå mængde data jo over netværket, og helst i en ikke hakkende strøm,
og det kan med begrænset båndbredde kun lade sig gøre, hvis bufferen er
på client maskinen, ellers har den jo ingen effekt. Jeg kan desværre
ikke teste på det selv, da jeg ikke køre Windows, og ikke gidder bruge
tid på at få min mozilla til at du med realaudio.

vh
sv-e

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-07-03 13:48

Ingrid wrote:

> [...]
> det i dette tilfælde.
>
> Det eneste mulighed er at optage det med dit favoritprogram, som nogen har

Eller bruge programmer som f.eks. StreamBox VCR Suite, der (for det
meste) kan gemme streaming RealMedia og vist nok også et par andre
streaming formater.
Det kan findes på
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_capture_tools/streambox_vcr_suite.cfm
og de forskellige fildelingstjenester.