Metallica roskilde..
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-03 23:08

igenigenigen...

Vi sad et par drenge og kom til at snakke om, hvad Metallica egentligt skal
have for at spille på Roskilde. Nogle (kvalificerede) bud?

jan

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 10-07-03 02:10

> Vi sad et par drenge og kom til at snakke om, hvad Metallica egentligt
skal
> have for at spille på Roskilde. Nogle (kvalificerede) bud?

Forhåbentligt intet. Jeg håber da ikke arrangørende vil betale penge for at
se dem skabe sig...

Fra : Claus Jungersen

Dato : 10-07-03 05:56

<Jan> wrote in message
> [...]
skal
> have for at spille på Roskilde. Nogle (kvalificerede) bud?

Kashmir får en mio. for at spille på Roskilde, så vidt jeg er orienteret (og
det er altså kun noget jeg er 90% sikker på). Mon ikke Metallica får 2 mio.?
Jeg kunne forestille mig at det er i den dur, men det er jo bare et bud.

Hilsen
Claus

Fra : Peter Theglev

Dato : 10-07-03 06:54

Claus Jungersen wrote:
> [...]
> Jeg kunne forestille mig at det er i den dur, men det er jo bare et bud.

1 mio?!?! Hold da kæft. Jeg køber en guitar …

/P

Fra : Nic

Dato : 10-07-03 07:36

> [...]
> Jeg kunne forestille mig at det er i den dur, men det er jo bare et bud.

Hoved- og topnavn - de må få mere??

Fra : Søren Mogensen

Dato : 10-07-03 11:21

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message news:<tP7Pa.15597$Kb2.786934@news010.worldonline.dk>...

> Hoved- og topnavn - de må få mere??

Såvidt jeg har hørt, så skulle Metallica få 3,5 mio. for at spille.

Fra : Jesper Barrit

Dato : 10-07-03 09:25

Claus Jungersen <clausREMOVEjungersen@hotmail.com> wrote:
> Kashmir får en mio. for at spille på Roskilde, så vidt
> jeg er orienteret (og det er altså kun noget jeg er 90%
> sikker på).

En million ligefrem? LOL, det var ikke så lidt ... Kashmir er fede, men jeg
tror ikke lige de får så meget :)

Jesper Barrit
http://www.dancake.dk/andet/sort/m_citrong.jpg
Jeg har kage!

Fra : Claus Jungersen

Dato : 10-07-03 13:02

> En million ligefrem? LOL, det var ikke så lidt ... Kashmir er fede, men
> [...]

Ja, jeg har hørt det fra en, der selv sidder og booker (ikke til roskilde,
dog). Jeg tror sq den er god nok - tror jeg husker rigtigt. Jeg ved ikke om
Kashmir har kostet en million i år, men det gjorde de i hvert fald sidst de
spillede på roskilde, så vidt jeg har fået at vide.

Nu har de ganske vist lige været på tur rundt i landet, men tror nok det
koster knaster at hive dem ud af øvelokalet, når ikke lige de har et set
gennemøvet og parat til at hive op af lommerne. Hvis 70.000
festival-deltagere ligger 1500 kr. hver på, så har roskilde ca. 100
millioner at rykke rundt med. De går nok langt fra alle til band-honorarer,
men jeg tror heller ikke at roskilde har et vanvittigt ell. urimeligt
overskud.

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 15:23

> festival-deltagere ligger 1500 kr. hver på, så har roskilde ca. 100

Nu kostede billettem 'kun' 1200 hvis jeg husker rigtig

Fra : Claus Jungersen

Dato : 10-07-03 16:02

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind(snabel - a)gmx.net> wrote in message

> Nu kostede billettem 'kun' 1200 hvis jeg husker rigtig

Nå, jeg troede bare at biletten kostede 1000 kr. og så 500 kr. til mad og
drikke ell. andet festival-gøgl, som roskilde-arrangørene tjener på... Begge
er/var nok lidt lavt sat

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 16:15

> Nå, jeg troede bare at biletten kostede 1000 kr. og så 500 kr. til mad og
> drikke ell. andet festival-gøgl, som roskilde-arrangørene tjener på...
Begge
> er/var nok lidt lavt sat

men er det roskilde festivalen der tjener penge på salg af mad/drikke? Jeg
har den opfattelse, at det er private firmaer der står for mad/drikke, og så
beholder de overskuddet... Men hva ved jeg..

Fra : Claus Jungersen

Dato : 10-07-03 17:20

> [...]
> har den opfattelse, at det er private firmaer der står for mad/drikke, og

> beholder de overskuddet... Men hva ved jeg..

Det er helt sikkert muligt, men i så fald tror jeg disse firmaer betaler en
god slat penge for at få en plads - dumme er de nok ikke arrangørene. Men
jeg ved heller ikke hvordan det fungerer...

Hilsen
Claus

Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-07-03 20:39

"Claus Jungersen" <clausREMOVEjungersen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bek3qd$a0o$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
Men
> jeg ved heller ikke hvordan det fungerer...

Jeg fik oplyst i en bod på Midtfyns-Festivallen i 1999, at boderne kun
måtte købe deres varer af et bestemt firma, som festivallen vist nok
ejede. Alle boder skulle tage den af festivallen fastsatte pris, hvorved
de fik en bruttoavance på 15,8% på samtlige varer. Det betød bl.a. at
boderne gav 412,58 kr. i indkøb for en flaske Gammel Dansk.
Det kunne meget vel fungere på nogenlunde samme måde i Roskilde.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 10-07-03 22:46

> [...]
> boderne gav 412,58 kr. i indkøb for en flaske Gammel Dansk.
> Det kunne meget vel fungere på nogenlunde samme måde i Roskilde.

Så vidt jeg har forstået...

...så drives boderne på roskilde af diverse frivillige fra sportsforeninger
og lignende. Disse tjener så en slat penge til deres forening eller lign.
Men om der ligger noget tvang mht. hvor de skal købe deres varer, det ved
jeg ikke.

/Morten

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-07-03 15:31

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> mumbled something in

> [...]
> sportsforeninger og lignende. Disse tjener så en slat penge til deres
> forening eller lign. Men om der ligger noget tvang mht. hvor de skal

Roskilde fstival skal godkende varesortimentet og prisen på varerne der
bliver solgt. Dette for at der er en fordeling af udbuddet af varer samt
at en butik ikke underbyder eller tager ågerpriser.

Foreningerne tjener overskuddet for hvad de sælger. Desuden giver
festivallen et støttebeløb på ca 700 kr til foreningen for hver
frivillig der arbejder på festivallen udover at den frivillige for
gratis armbånd.

Roskilde fonden er non profit og evt overskud fra festivallen bliver
givet til velgørende formål.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-07-03 22:05

"Claus Jungersen" <clausREMOVEjungersen@hotmail.com> wrote in
news:bek3qd$a0o$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> betaler en god slat penge for at få en plads - dumme er de nok ikke
> arrangørene. Men jeg ved heller ikke hvordan det fungerer...

Så veidt jeg ved går en del af oveskuddet til roskildefestivalen / roskilde
fonden, og resten til de foreninger der står for boderne.

/Søren

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 10:17

> [...]
mio.?
> Jeg kunne forestille mig at det er i den dur, men det er jo bare et bud.

Chok!!!

---

Fra : John K

Dato : 10-07-03 10:33

> [...]

mio.?
> Jeg kunne forestille mig at det er i den dur, men det er jo bare et bud.

Den tror jeg nu ikke på. Så store er Kashmir nu altså heller ikke
Vi er nok nærmere nede i 250.000 kroner

Mvh

John

Fra : Peter Risager

Dato : 10-07-03 13:28

> Den tror jeg nu ikke på. Så store er Kashmir nu altså heller ikke
> Vi er nok nærmere nede i 250.000 kroner

Jeg læste i avisen i tirsdags at "Big Fat Snake" skulle have 250.000 for at
spille på Midtfyns, så jeg tror nu nok på den million til Kashmir ;)

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : John K

Dato : 10-07-03 14:14

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læste i avisen i tirsdags at "Big Fat Snake" skulle have 250.000 for
at
> spille på Midtfyns, så jeg tror nu nok på den million til Kashmir ;)

Du mener altså at Kashmir er større end Big Fat Snake? - nu ser vi lige bort
fra personlig musiksmag etc. etc..

Mvh

John

Fra : Peter Risager

Dato : 10-07-03 15:29

> Du mener altså at Kashmir er større end Big Fat Snake? - nu ser vi
> lige bort fra personlig musiksmag etc. etc..

Så afgjort, (og subjektivitet er nu engang subjektivt) og Big Fat Snake er
mig bekendt heller ikke pladeaktuelle overhovedet.

Fra : John K

Dato : 10-07-03 17:16

> Så afgjort, (og subjektivitet er nu engang subjektivt) og Big Fat Snake er
> mig bekendt heller ikke pladeaktuelle overhovedet.

Der må jeg så sige at jeg er uenig. Jeg mener klart at Big Fat Snake er
større end Kashmir.

Big Fat Snake er pladeaktuelle i august, så der sker snart noget der også...

Mvh

John

Fra : Troels

Dato : 10-07-03 16:04

> og Big Fat Snake er
> mig bekendt heller ikke pladeaktuelle overhovedet.

Er de ikke altid det?

/Troels

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 10-07-03 19:36

On Thu, 10 Jul 2003 17:04:02 +0200, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Er de ikke altid det?
Nej, det er Iron Maiden der altid er. Det band sprøjter albums ud som en
spædekalv sprøjter lort, når den er kommet på græs!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 01:03

> Nej, det er Iron Maiden der altid er. Det band sprøjter albums ud som en
> spædekalv sprøjter lort, når den er kommet på græs!

Er det godt eller skidt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-03 10:19

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind(snabel - a)gmx.net> skrev i en
meddelelse news:3f0dff13$0$5191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er det godt eller skidt

Det svinger noget, Somme tider er det godt, til andre tider skide godt, og
nogle helt tredie tider, godt nok noget skidt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Troels

Dato : 11-07-03 10:30

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-07-03 11:54

Øistein Wind Willassen wrote:
> [...]

13 albums på 25 år... er det at sprøjte?

> Er det godt eller skidt

Kommer an på om du inkluderer Blaze Bailey årene :-/

Fra : John K

Dato : 10-07-03 10:35

<Jan> skrev i en meddelelse
> igenigenigen...
>

> Vi sad et par drenge og kom til at snakke om, hvad Metallica egentligt
skal
> have for at spille på Roskilde. Nogle (kvalificerede) bud?

R.E.M. kostede MidtfynsFestivalen 1.5 millioner kroner, så Metallica har nok
kostet en del mere...

Mvh

John

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 11:14

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <Jan> skrev i en meddelelse

> skal
>

> R.E.M. kostede MidtfynsFestivalen 1.5 millioner kroner, så Metallica har
nok
> kostet en del mere...

R.E.M. er klasser bedre end Metallica. At de så heller ikke koster så meget,
er et ekstra plus.

---

Fra : John K

Dato : 10-07-03 14:13

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse

> nok
>
> R.E.M. er klasser bedre end Metallica. At de så heller ikke koster så
meget,
> er et ekstra plus.

Jeg kan også bedre lide R.E.M. end Metallica, men det er jo en smagssag.

Mvh

John

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 10-07-03 22:49

> Vi sad et par drenge og kom til at snakke om, hvad Metallica egentligt
skal
> have for at spille på Roskilde. Nogle (kvalificerede) bud?

Da der var et forsøg på at lave en rock koncert i Kbh engang (mener det var
97) hvor der var én der løb med kassen, kom metallica i hvert fald til at
stå uden løn. Så vidt jeg husker så skulle de dengang have 1 millione for at
spille til den koncert. Og så er de nok steget lidt i kurs siden. Desuden
afhænger et bands pris ofte af hvor mange tilskuere der er. Så hvis de nu
får 1 mil. for at spille for et fyldt forum, så skal de nok have det
dobbelte for at spille på orange scene i roskilde...?

/Morten