Dansegallaer i Nordvestjylland er flyttet
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-03 21:35

DANSEGALLAER FLYTTER FRA VINDERUP TIL SEVEL

Vestjyllands allemands-kendte dansegalla-arrangør "Mor Karen" som i
adskillige år har stået for dansegallaer forskellige steder i Vestjylland,
heribladt arrangementerne på Vinderup Hotel flytter nu disse i særklasse
populære arrangementer til Sevel Forsamlingsgård, som ligger få kilometer
fra Vinderup Hotel.
Det skyldes at der er total kaos omkring Vinderup Hotel, som er gået
konkurs. De fyger med alle mulige opfattelser af hvad der er konkurs, om det
kun er krostuen eller det også er forsamlingslokalerne. Disse lokaler
fortsætter tilsyneladende med at kunne bruges. Men der er ikke længere
alkoholbevilling.
På grund af dette totale kaos har Mor Karen opsagt kontrakten med
Vinderup Hotel. Nu fortsætter de populære arrangementer derfor i Sevel.

SATSEDE PÅ NÆSERINGS-ARRANGEMENTER: GAV MAN DERVED SIG SELV
DØDSSTØDET
I den sidste tid havde Vinderup Hotel så vidt vides selv satset på
noget andet end dansktop. Man havde arrangementer med "Monrad og Rislund",
som ingen penge fik, derefter med Poul Dissing, som fik penge. Amin Jensen
som også skulle have kommet aflyste selv.

Hilsen Åge

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-07-03 21:38

Åge Halldorsson wrote:

> DANSEGALLAER FLYTTER FRA VINDERUP TIL SEVEL

Jeg har levet nær både Vinderup og Sevel - jeg har stadig ar på sjælen
og får stadig nervøse trækninger når jeg ser et el-orgel.

> Hilsen Åge

Jeg har fået alletiders optagelse af Adam Freelands Essential Mix - skal
jeg sende det til dig - jeg ved jo at du er en skabs break-beat'er.

/Peter

Fra : Martin Christensen

Dato : 08-07-03 22:14

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev:
> [...]
>omkring Vinderup Hotel, som er gået
>konkurs. De fyger med alle mulige
>opfattelser af hvad der er konkurs, om det

Fedt! Lad os allesammen råbe i kor!!

> [...]
>som ingen penge fik, derefter med
>Poul Dissing, som fik penge. Amin Jensen
>som også skulle have kommet aflyste selv.

Hvad næsering er der over Poul Dissing og for den sags skyld
Monrad og Rislund????

/Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-03 23:33

Martin Christensen <mpc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10576989120.862596417942967@dtext.news.tele.dk...

> Hvad næsering er der over Poul Dissing og for den sags skyld
> Monrad og Rislund????
>
> /Martin
_________

Ikke noget. Men Poul Dissing er da så`n noget alternativt politisk halløjsa.
Og "Hahaha-Amain" er en gang skaberi ´så man ikke skulle tro at han var
voksen.

Hilsen Åge

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-07-03 00:30

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
halløjsa.
> Og "Hahaha-Amain" er en gang skaberi ´så man ikke skulle tro at han var

Det skulle man da heller ikke tro om dig, Åge.

Og nu har jeg jo skrevet at du ikke skal være så misundelig på de unge med
næsering jævnfør mit indlæg:

vh
Kim

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 09-07-03 21:29

On Wed, 9 Jul 2003 00:32:35 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>_________
>
>Ikke noget. Men Poul Dissing er da så`n noget alternativt politisk halløjsa.
Hvad består det alternative i - manden er jo en ganske almindelig visesanger
på linie med Cornelis Vreeswjik og Niels Hausgaard.

Jeg kender ikke ret meget til det Poul Dissing har lavet, men skulle der nu
være noget galt med at lave politiske sange - det giver da i det mindste
indhold og det kan man vel ikke mene er ligegyldigt?

<.............>

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 09-07-03 22:37

"Metal Coven.dk" <redaktion@metal-coven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være noget galt med at lave politiske sange - det giver da i det mindste
> indhold og det kan man vel ikke mene er ligegyldigt?

Vi har at gøre med en mand der syntes "tre mand
og en gummibåd" er dyb lyrik.
Jeg tror man kan sige at åge hader alle musikere,
der har kunstnerisk stolthed.:)
Povl Dissing er original,derfor kan jeg lide ham,
selv om jeg er til helt andre musikstilarter.

Mvh Butterfly.
"Dare you question my integretor?"Cartman

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 09-07-03 23:24

On Wed, 9 Jul 2003 23:36:32 +0200, "Butterfly McQueen" <tul@nospamtdcadsl.dk>
wrote:

>"Metal Coven.dk" <redaktion@metal-coven.dk> skrev i en meddelelse

<.........................>

> Vi har at gøre med en mand der syntes "tre mand
> og en gummibåd" er dyb lyrik.
> Jeg tror man kan sige at åge hader alle musikere,
> der har kunstnerisk stolthed.:)
Tjaa, jeg tror nu også at de musikere der udgår Aages univers har en
kunstnerisk stolthed, og hvorfor skulle de da ikke også det?
Men hvorvidt musikken er velspillet og vellydende og om, der er dybde og gods
i teksterne, kan man altid diskutere.

Jeg har haft et par kolleger som var til samme slags musik som Aage, så derfor
har jeg lyttet til både Lis & Per, Den Syngende Slagter fra Hammel, Jodle
Birge, Janne og Far og en del andre. Hovedparten af teksterne synes helt klart
at bære præg af en uskyldig romantisk forestilling, om at det hele bare er så
ligetil, hvis bare solen skinner og man er to. Jeg vil sidestille teksterne
med det at læse lægeromaner eller gå på MacD for at få stillet sin sult. Man
er mæt i en kort periode, hvorefter sulten melder sig igen. På lang sigt giver
det altså ikke noget, og på samme måde med bemeldte tekster. Der er ikke for 3
kroner indhold - ihvertfald ikke noget der sætter tanker igang. Hvis en tekst
er rigtig god, får den - eller bør den få, en til at fundere og være
eftertænksom.

Men andre gange er det alene musikken der tæller, og så gør det ikke spor at
det er noget med riv i, men det kommer igen an på humøret, som har stor
indflydelse på hvad der bliver spillet her i huset.

Men de kunstnere jeg nævnte før har altså ikke det der skal til, for at blive
lukket ind her hos os, og derfor får de lov at blive udenfor. Jeg tror såmænd
heller ikke at de bliver lukket ind nogensinde, for jeg gider ikke beskæftige
mig med noget, der ikke giver mig noget udover en god lytteoplevelse.

> Povl Dissing er original,derfor kan jeg lide ham,
> selv om jeg er til helt andre musikstilarter.

Det samme her, det samme her.........

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 10:11

"Metal Coven.dk" <redaktion@metal-coven.dk> skrev i en meddelelse

- en hel masse guldkorn -

Fremragende svar. Respekt herfra.

---

Fra : Troels

Dato : 10-07-03 11:09

> Syngende Slagter fra Hammel

???

Hvad er det for et navn at forsøge at slå igennem med?

/Troels

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 10-07-03 19:39

On Thu, 10 Jul 2003 12:08:38 +0200, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>???
>
>Hvad er det for et navn at forsøge at slå igennem med?

Den er god nok - vedkommende kunstner fandtes virkelig, og gør det måske
endnu.

Men vi kan godt blive enige om at, det er et noget kikset navn.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-07-03 20:14

Metal Coven.dk wrote:

> Den er god nok - vedkommende kunstner fandtes virkelig, og gør det
> måske endnu.
>
> Men vi kan godt blive enige om at, det er et noget kikset navn.

Måske forsøgte han blot at ride med på den bølge
tarmrenseren skabte.

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-07-03 22:37

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bekb9m$n18$2@sunsite.dk...

> ???
_______

Ja, men han hedder altså kun "Den syngende slagter". Det var ham som for
hmmmmmm..... ca 5-7 år siden havde hittet "Roser til dig". Han er ikke så
farlig kendt, men han synger saft suseme godt. Det kan man ikke stjæle fra
ham

> Hvad er det for et navn at forsøge at slå igennem med?
_______

Det er nok mere taktisk. Han tager et navn som man griner lidt af. Og så
husker man det jo. Af de mere kendte navne indenfor populærmusikken kender
vi alle f.eks. "Posten fra Ranum". Det er jo det han er blevet kendt og
populær på at kalde sig. Særlig i det slagermusikelskende Nordjylland.

Hilsen Åge

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-07-03 07:41

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev:

> [...]

Hvordan hænger det med at alle i Nordjylland, og specielt Mors,
lytter til slagermusik, når Radio Limfjord er den mest
aflyttede???? Der er noget helt rivende galt her, Åge

/Martin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-03 10:16

"Martin Christensen" <mpc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan hænger det med at alle i Nordjylland, og specielt Mors,
> lytter til slagermusik, når Radio Limfjord er den mest
> aflyttede???? Der er noget helt rivende galt her, Åge
>
> /Martin

Hej Martin

Ja du har ret i, at der er noget rivende galt. Men der vil sikkert gå noget
tid før i finder ud af hvilket. Hvis en type musik bliver dominerende i en
landsdel, så hænger det som regel sammen med befolkningens sammensætning.
Ungdommen samles omkring de store byer, som regel på grund af, at det er der
de skal have deres uddannelser. Det gør så at yderkommunernes befolknings
alder, er en slat højere, og de vil gerne have fred i ørerne. De er kommet
forbi den værste alder med borgerkrig i øregangene og revolutionære tanker.
Ikke dermed sagt, at de ikke kan snige sig ind, og høre en Iron Maiden
plade, når ungerne er gået i seng, men det er nok mest Kandis eller lignende
de hører mest. Når du så kommer ud i det yderste vestjylland, så er det jo
lige der, Indre Mission har sin højborg, så ved du hvorfor Iron Maiden først
bliver spillet, når de andre er gået i seng, for hverken Iron Maiden, eller
Metallica er skabt til ører fra Indre Mission, hvor bare ordet HOF er et
bandeord. Det er nok ikke helt så slemt som det har været, siden skibene er
blevet bedre, og en stor del af det fysiske slid er blevet fjernet af
maskiner og fiskekvoter, som har gjort, at det nu ikke er hele befolkningen
derude, der lever af havet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-03 21:27

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f0e80ae$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> blevet bedre, og en stor del af det fysiske slid er blevet fjernet af
> maskiner og fiskekvoter, som har gjort, at det nu ikke er hele

_____________________

Hej Benny

Det der med "indre mission" har nu ikke megen betydning længere. Jeg bor
selv i et af landets mest indre missionske områder, men det mærker man altså
ikke meget til. Jeg vil gætte på at det ikke engang er 10 procent der er
indre missionske her hvor jeg bor.
Men at blande det ind i musikken er altså slet ikke relevant og er
totalt uden betydning. De indre missionske deler sig nok musikalsk som
resten af befolkningen.
Angående "Radio Limfjord": At den har så mange lyttere er bestemt på
ingen måde fordi stationen er særligt populær her i området. Den gør det
bare godt indenfor musik for de aller yngste, hvilket betyder at de samler
sig omkring radioen, også fra naboområder, Thy og Salling. Så kan man
sagtens få et godt lyttertal.
Men den almindelige brede befolkning på Mors har absolut intet til overs
for radioen. Man er bare ligeglad med den, opfatter den som en stat i
staten. Nogle som sidder inde i et hus, afsondret fra omverdenen og passer
sig selv.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-03 07:13

> [...]
> _____________________
>
> Hej Benny
>
> Det der med "indre mission" har nu ikke megen betydning længere.

Det mener jeg nu også at jeg skrev

> Men at blande det ind i musikken er altså slet ikke relevant og er
> totalt uden betydning. De indre missionske deler sig nok musikalsk som
> resten af befolkningen.

Jeg tror nu godt, at jeg tør love dig det. Der er ikke mange som er Indre
Missionske der lytter til hverken Iron Maiden eller Metallica. Deres tekster
er meget lidt egnet til Indre Mission )..

> [...]
> for radioen. Man er bare ligeglad med den, opfatter den som en stat i
> staten. Nogle som sidder inde i et hus, afsondret fra omverdenen og passer

Nu mener jeg ikke jeg har nævnt Radio Limfjord, så den er helt uskyldig i
denne sammenhæng. Jeg skrev om, hvorfor visse musikgenrer var mere populære
end andre. Men at der er ved at ske en udjævning, det er jo ikke underligt,
for hele Vestkystens særpræg, at være et fisker samfund, er jo snart helt
væk, og blevet afløst af en turist industri. Den Tyske musik, er jo nok
kommet dertil og bidt sig fast, sammen med de Tyske turister, som jo altid
har været tiltrukket af netop vestkysten.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-07-03 22:47

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f124a69$0$32490$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Den Tyske musik, er jo nok
> kommet dertil og bidt sig fast, sammen med de Tyske turister, som jo altid
> har været tiltrukket af netop vestkysten.
_________

Ja, den tyske slagermusik slår hårdt til i Vest- og Nordjylland. Den er
meget populær her. Det er jo også her i denne del af landet at man samle
enorme deltagermængder til de tyske oktoberfester, hvor tysk slagermusiksik
skyller gennem lufter i samme tempo som øllet skummer ned gennem halsen.
De tyske oktoberfester finder sted i Skive, Ålborg, Holstebro, Herning,
Esbjerg og Viborg og ikke andre steder i landet. I forhold til indbyggertal
samler man flest i Skive og Holstebro.
Nå, men det spurgte du jo slet ikke om, men nu svarede jeg bare
allligevel.

Sommerhilsen Åge

Fra : Dallemusen

Dato : 23-07-03 08:46

Damn den í Esbjerg røg altså over mit hoved og kan ikke ha blevet særligt
godt reklameret for. Jeg ville da seriøst ikke sige nej til en gang
Bierstuben fest herover i det vestjydske.... Altså bare lige til at skylle
Herbie Hancock ned med