P3 satire
Fra : Dennis Lange

Dato : 03-07-03 08:33

Hej...

Lige her for et øjeblik siden var der et uddrag af en en P3-satire der
gjorde grin med russiske Tatoo. Omkvædet gik på "vi slikker ikke DUUUT"

Er det noget der er udgivet, og under hvilket navn?

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Jean Balmisse

Dato : 03-07-03 08:41

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Lige her for et øjeblik siden var der et uddrag af en en P3-satire der
> gjorde grin med russiske Tatoo. Omkvædet gik på "vi slikker ikke DUUUT"

De hedder nu Tatu og er vist en forkortelse for hun elsker hende...

Er det ikke sjældent P3 satire bliver udgivet ?

/Jean

Fra : e-block

Dato : 03-07-03 15:35

"Jean Balmisse" <jean@FJERNDETTEstudi.dk> skrev i en meddelelse

> "Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De hedder nu Tatu og er vist en forkortelse for hun elsker hende...
>
> Er det ikke sjældent P3 satire bliver udgivet ?
kan da komme i tanke om både '"hvad snakker du om", "Rockstars", og klub
klam (kris og chokoladefabrikken).

?-bl#ck

Fra : Troels

Dato : 03-07-03 15:38

> kan da komme i tanke om både '"hvad snakker du om", "Rockstars", og klub
> klam (kris og chokoladefabrikken).

Det er ikke Klub Klam der har lavet Chris og Chokoladefabrikken. Det er
Svedbanken, der bliver sendt i børneradio. Klub Klam bliver(/blev) sendt
lørdag eftermiddag.

På listen kan også skrives Selvsving og Banjos likørstue

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-07-03 19:15

In article <be1f3j$gbp$1@sunsite.dk>, tllund@[nof******spam]hotmail.com
says...

> [...]
> lørdag eftermiddag.
>
> På listen kan også skrives Selvsving og Banjos likørstue

Og Brian Igen Igen fra vistnok det der om Søndagen (ka' sq ikke huske
hvad programmet hed)
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-07-03 11:42

Lars Bernau wrote:
> In article <be1f3j$gbp$1@sunsite.dk>,
> tllund@[nof******spam]hotmail.com says...

> Og Brian Igen Igen fra vistnok det der om Søndagen (ka' sq ikke huske
> hvad programmet hed)

Gramsespektrum

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Lars Petersen

Dato : 03-07-03 09:44

> [...]
> gjorde grin med russiske Tatoo. Omkvædet gik på "vi slikker ikke DUUUT"
>
> Er det noget der er udgivet, og under hvilket navn?

Man kunne godt mistænke Klub Klam for at have lavet sådan en parodi på Tatu.
Om den er udgivet ved jeg ikke

/lars

Fra : Don G.

Dato : 03-07-03 11:44

Dennis Lange skrev...

> Lige her for et øjeblik siden var der et uddrag af en en
> P3-satire der gjorde grin med russiske Tatoo.
> Omkvædet gik på "vi slikker ikke DUUUT"
> Er det noget der er udgivet, og under hvilket navn?

Det er sandsynligvis fra P3's "16-18" som normalt sender på alle hverdage
fra..... 16-18 -de er vist nok på festival/ferie for tiden og sender
derfor ikke normalt.

Det er d'herrer Milling & Palshøj suppleret af Pia Røn du kan høre på
sangen. Synes man om denne sang, kan programmet varmt anbefales, eftersom de
stort set dagligt har indslag fra samme skuffe. Fremragende underholdning
IMHO

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-03 18:58

Dennis Lange <dblng2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:be0m7e$124h99$1@ID-192260.news.dfncis.de...

> Lige her for et øjeblik siden var der et uddrag af en en P3-satire der
> gjorde grin med russiske Tatoo. Omkvædet gik på "vi slikker ikke DUUUT"

SV: Kors

> Er det noget der er udgivet,

SV: Ja, helt sikkert af en flok idioter.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-07-03 19:21

In article <3f046e1b$0$13162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Dennis Lange <dblng2@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:be0m7e$124h99$1@ID-192260.news.dfncis.de...

Lavet over Not gonna get us ??

> SV: Kors

> SV: Ja, helt sikkert af en flok idioter.

Hvis du ikke har andet at bidrage med end brok, så flet næbbet Åge.
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Troels

Dato : 03-07-03 19:31

DUUUT"

> Lavet over Not gonna get us ??

Nej over All the things she said.

/Troels

Fra : Dennis Lange

Dato : 03-07-03 20:23

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev:
SNIP en masse mavesyre

Kære Åge.

Jeg har fuld respekt for din store interesse for dansktop musik o.l.
Men hvis denne respekt skal blive ved med at være der, er du så ikke rar at
undlade disse grundløse udgydelser, når der bliver skrevet om andre emner
end dansktop. Det eneste du får ud af det er, at folk bliver træt af at høre
på dig, og det tvivler jeg på du er interesseret i.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-03 05:38

Dennis Lange <dblng2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:be1vqp$chf8$1@ID-192260.news.dfncis.de...

> Kære Åge.

> grundløse udgydelser, når der bliver skrevet om andre emner
> end dansktop.
______

Hej Dennis

Jeg har også respekt for dette emne du bringer frem. Jeg er også
licensbetaler og betaler dermed også for P3 og blander mig derfor også i
debatten. Derfor var det med en mindre forargelse jeg læser om det citat du
har hørt på P3.
Det er ikke en opførsel der hører hjemme hos en voksen person på P3 at
blabre sådan noget snak af sig, uanset at det sansynligvis er en mentalt
reatrderet studievært. Han bør fyres.

Det var bare det.

Hilsen Åge

Fra : Dennis Lange

Dato : 04-07-03 08:26

> [...]
> P3 at blabre sådan noget snak af sig, uanset at det sansynligvis er
> en mentalt reatrderet studievært. Han bør fyres.

Nej nu må du da lige...
Hvilket århundrede lever du i?
For det første var det ikke en studievært der "blabrede", det var en sang
lavet over Tatu's All the things she said. Men det er ikke så vigtigt.
Men din reaktion får mig mest til at tro, at du ikke aner hvem Tatu er,
eller hvad deres koncept går ud på. Men jeg skal da gerne bringe dig
up-to-date.
Tatu er to russiske teenagepiger (det var i øvrigt dem der optrådte for
Rusland til Melodi GP). Disse piger er med fuldt overlæg promoveret på at
være lesbiske, og ikke at være blege for at vise det. Altsammen udtænkt af
en "ond" russisk bagmand for at tjene penge. For selvom folk, og nok mest
englændere, har været ualmindeligt forarget over deres musikvideoer,
tekster, og ikke mindst sceneoptræden, så er det noget der i den grad sælger
plader og billetter.
Man kan mene om konceptet hvad man vil, men det virker...

At P3 så laver en satire over en af deres sange, hvor teksten er ændret til
"Vi slikker ikke DUUT, Vi er ikke lebber", det er alene et udtryk humor. Der
er en årelang tradition, ikke mindst hos DR, for at lave skarpe, satiriske
indslag, såvel i fjernsynet som i radioen. Og tak for det.

Så kære Åge. Du må nok lige revidere kraftigt i din opfattelse af hvilken
"opførsel der hører hjemme". Vi er altså kommet forbi den tidsalder hvor man
tiltalte hinanden med "De", ikke bragte stødende indslag i Statsradiofonien,
og for guds skyld ikke tog ord i sin mund der kunne misforstås som sex, som
vi jo alle ved er djævlens værk.

Fra : Lars Petersen

Dato : 04-07-03 19:32

Det er spild af tid at diskutere med Åge. For ham findes der kun en mening
og det er hans. Alt andet er han ligeglad med, men det finder du jo nok ud
af på et tidspunkt, Dennis.

/lars

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-07-03 21:21

Lars Petersen <lars@pilsnerpause.dk> skrev:
> Det er spild af tid at diskutere med Åge. For ham findes der kun en
> mening og det er hans. Alt andet er han ligeglad med, men det finder
> du jo nok ud af på et tidspunkt, Dennis.

Jeg ved det egentlig godt. Jeg har set andres håbløse forsøg, men er aldrig
før nu blevet "generet" af Åge selv. Men ja, man burde vide, at det er som
at slå i dyner.

Fra : TDJ

Dato : 04-07-03 10:40

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message news:<3f0503fa$0$32434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> har hørt på P3.
> Det er ikke en opførsel der hører hjemme hos en voksen person på P3 at

Det kaldes ytringsfrihed Åge og jeg priser mig da lykkelig for at du
ikke dikterer hvad der skal formidles i radioen. Ligeledes er du nok
glad for at jeg ikke styrer skidtet. Min pointe er, at selvom du ikke
finder den slags underholdende er vi heldigvis ikke alle sammen ens.
Længe leve mangfoldigheden.

>uanset at det sansynligvis er en mentalt
> reatrderet studievært. Han bør fyres.

Det kan godt være et ganske uheldigt ordvalg der, i hvert fald hvis du
ikke staver det rigtigt :)

-TDJ