Jukeboxmærkater
Fra : Kasper Jensen

Dato : 02-07-03 09:55

Hver gang jer er stødt på jukeboxmærkater, så er de ens, selvom de
refererer til vinylsingler fra forskellige pladeforlag. Hvor er disse
mærkater produceret? Hvordan blev de distribueret? Så vidt jeg kan se,
så har de siddet i ark (ligesom frimærker). Hvornår begyndte man at
producere disse mærkater (som gengivet i dk.binaer.kultur /

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-03 15:29

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så har de siddet i ark (ligesom frimærker). Hvornår begyndte man at
> producere disse mærkater (som gengivet i dk.binaer.kultur /

Hej Kasper

Jeg går ud fra, at det er nogle udlejeren af Jukeboxen laver, og da alle
hans jukeboxe sikkert har samme udvalg, så udskriver han et antal svarende
nogenlunde til de maskiner han har. Men indrømmet, det er gætværk, og
behøver ikke have noget på sig.

M.V.H......Benny..

Fra : Kasper Jensen

Dato : 02-07-03 15:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
svarende
> nogenlunde til de maskiner han har. Men indrømmet, det er gætværk, og

Mig bekendt har man da selv valgt hvilke singler, som man ville have i
sin jukebox. Der var jo altså også forskellige modeller, som kunne rumme
et forskelligt antal singler. Jeg tænker f.eks. på, om et ark mærkater
indeholder lutter ens eller lutter forskellige mærkater. Jeg er så også
flere gange stødt på den samme type mærkater men med håndskrevet tekst.

Noget helt andet er begrebet "jukeboxsingler" dvs. singler, som ikke kom
i almindelig handel og derfor også var uden billedcover. Hvordan blev de
egentligt distribueret?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-03 09:30

> [...]
>
> Noget helt andet er begrebet "jukeboxsingler" dvs. singler, som ikke kom
> i almindelig handel og derfor også var uden billedcover. Hvordan blev de

Hej igen Kasper

Jeg tror nu at de lejede, indeholder de samme plader, der er måske lidt
forskelle, ved som du skriver, ikke alle kan rumme det samme antal plader.
Der er måske også lidt forskel i, hvornår de forskellige jukeboxe kom frem,
så går jeg ud fra, at hvis en type jukebox er 7 mdr nyere, så vil der være
nogle nyere numre i den nye model, som endnu ikke er i de lidt ældre boxe.
Det kan være, hvis nu stedet hvor jukeboxen står har købt boxen, at de så
selv forsyner den med plader, hvilket jo sikkert er fuldt ud lovligt, når
bare diverse afgifter betales. Men sådan kolde fakta, bliver jeg igen svar
skyldig, for det er rent gætværk.

M.V.H.....Benny..