Ulemper ved Output Control Functions
Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-04-01 15:02

Hey

Er der nogen ulemper ved at bruge Output Control Functions - såsom længere
ekserveringstid eller lign?

Eks.:

<?
ob_start();
echo "Hej hej Nikolaj<br>\n";
header("Refresh: 2 ; url=hej.php");
ob_end_flush();
?>

(Nu ved jeg godt at det ingen betydelse vil have for et så lille script -
men tænk stort :)

- Jonas

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-04-01 16:55

> Er der nogen ulemper ved at bruge Output Control Functions - såsom længere
> ekserveringstid eller lign?
Eksekveringstiden bliver imo ikke betydeligt længere, da det kun er to
linier script der skal køres.

Det eneste er, at det jo kommer i bufferen og der derved kommer til at gå
lidt længere tid før brugeren får resultatet.

> (Nu ved jeg godt at det ingen betydelse vil have for et så lille script -
> men tænk stort :)

rofl

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Jonas Delfs

Dato : 02-04-01 16:06

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det eneste er, at det jo kommer i bufferen og der derved kommer til at gå
> lidt længere tid før brugeren får resultatet.

Det var lige præcist det jeg tænkte på... er det noget man bør gå op i?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-04-01 16:39

Jonas Delfs skrev:

> "Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev i en meddelelse
> længere

> Det var lige præcist det jeg tænkte på... er det noget man bør gå op
> i?

Det kommer an på. Nogle gange kan output control-funktionerne være
særdeles nyttige, og i den sammenhæng kan det virke fuldstændig
ligegyldigt, om det tager et par milisekunder længere. Til gengæld
ville jeg nok mene, det ville være et problem, hvis man konsekvent
brugte output control i alle scripts. Det er et værktøj, der kan være
nyttigt i nogle tilfælde.

En hel anden ting: Du skal i din location-header angive en fuld adresse
inkl. "http://" og værtsnavnet.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-04-01 16:13

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville jeg nok mene, det ville være et problem, hvis man konsekvent
> brugte output control i alle scripts. Det er et værktøj, der kan være

Okay...

> En hel anden ting: Du skal i din location-header angive en fuld adresse
> inkl. "http://" og værtsnavnet.

Siger hvem? -jeg har nu aldrig hørt om det, og det virker perfekt uden...

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 03-04-01 16:33

In article <9acpgc$1r3$1@sunsite.dk>, Jonas Delfs wrote:

>Siger hvem? -jeg har nu aldrig hørt om det, og det virker perfekt uden...

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html#sec14.30

/tlk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 03-04-01 20:04