Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Walter Zapp død
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-03 15:20

Opfinderen og grundlæggeren af Minox døde i går d. 17. juli 2003 i en
alder af 97 år. Med ham er en af fotografiens store fædre gået bort.
Minox-formatet på 8x11 mm er det næstældste stadigt brugte format, og
det var det første format i en komplet kassette i stil med de senere 110
og 126 formater.

<http://www.minox.de/> eller på engelsk:
<http://www.minox.de/minox2002/index.phtml?&speechchange=e&sprache=e>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : ulf westergaard

Dato : 19-07-03 22:01

Ja, det er altid de bedste som går først!

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-03 23:34

ulf westergaard <ulf.westergaard@get2net.dk> wrote:

> Ja, det er altid de bedste som går først!

På den anden side, så overlevede han anden verdenskrig i de Baltiske
lande. Han flygtede fra den sovjetiske besættelsesmagt, der ville have
ham til at udvikle spionkameraer. Han kom til Tyskland, hvor han fik
genstartet Minox, og flyttede siden til Schweiz. Her opnåede han at
blive hele 97 år. Det er måske i overkanten at sige, at han er en af
dem, der er gået først

Og så må jeg jo tilstå, at jeg nok er skiftet til digitalt én gang for
alle. Så jeg bliver nok ikke den, der holder liv i 8x11 mm formatet.
--
Henrik Münster
Esbjerg