Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afgrøder i skumring
Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-07-03 15:13

Det er glædeligt at der er kommet godt gang i billedsnakken i gruppen.
Rart til en afvexling

Kig lige på dette billede og fyr så fra hoften. Det er naturligvis
altid rart med ros, men jeg vil faktisk lige så gerne have det
modsatte i form af konstruktiv kritik. På "Fotokritik" er der langt
imellem kritiske kommentarer, synes jeg.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=34873

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : max

Dato : 18-07-03 15:42

> [...]
> modsatte i form af konstruktiv kritik. På "Fotokritik" er der langt
> imellem kritiske kommentarer, synes jeg.

Fint billede, men der mangler ligsom noget, umpf..
send mig en 1x1m kopi, tror det skal op i størrelse.)

Jeg syns der er for mange irrelevandte detaljer på vejen,
de fjerner fra de flotte linier der ellers er i billedet..

For mig at se handler billedet om linier og kontraster,
jeg har lavet en variation, øhh eller hva man kan kalde
det. Det er ikke bedre, bare min opfattelde af motivet.

Sidst men ikko mindst, originalen må være enormt flot og skarpt
180/2,8 er jo go'..-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-07-03 17:04

Fri, 18 Jul 2003 16:41:37 +0200, skrev max:

> [...]
>jeg har lavet en variation, øhh eller hva man kan kalde
>det. Det er ikke bedre, bare min opfattelde af motivet.

Du er ikke så lidt fræk, Max Jaeh, altså fræk på den kreative
måde. det var ikke umiddelbart faldet mig ind at manipulere med
billedet, men dit forslag giver bestemt anledning til eftertanke.

>Sidst men ikko mindst, originalen må være enormt flot og skarpt
>180/2,8 er jo go'.

Yes, men når først det har været en tur gennem scanneren, er blevet
scaleret ned og komprimeret til JPG, er det som om lidt af glansen går
af Sct. Gertrud

Fra : Pico

Dato : 18-07-03 22:34

max wrote:

KLIP
> For mig at se handler billedet om linier og kontraster,
> jeg har lavet en variation, øhh eller hva man kan kalde
> det. Det er ikke bedre, bare min opfattelde af motivet.

Jeg bryder mig ikke om farven i Kurts orginal, men ellers er billedet
godt, men din forvanskning er da forfærdelig Du plejer ellers at have
sådan nogle flotte billeder Max.
Pico

Fra : max

Dato : 18-07-03 23:19

> [...]
> >
> Jeg bryder mig ikke om farven i Kurts orginal, men ellers er billedet
> godt, men din forvanskning er da forfærdelig Du plejer ellers at have

Puds brillerne Pico, det er slet ikke så dårligt..)-max-

Fra : Pico

Dato : 19-07-03 00:38

max wrote:

> Puds brillerne Pico, det er slet ikke så dårligt..)-max-

Hvor ved du fra at jeg bruger briller ? det gør jeg faktisk

Nå smag og behag er jo forskellig og jeg kan "meget" bedre lide JS's udgave,
den er efter min mening mere naturlig i farverne.
Pico

Fra : .J.S...

Dato : 19-07-03 00:23

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modsatte i form af konstruktiv kritik. På "Fotokritik" er der langt
> imellem kritiske kommentarer, synes jeg.

Var alting virkeligt så grøøønt ?

Nu er det jo godtnok ikke høst endnu, men alligevel synes jeg kornet burde
være mere gult ude i solen ?

Her er et mere kornmodent eksempel :

Eller måske skal jeg bare ha kalibreret min monitor

mvh/JS

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-07-03 06:46

Sat, 19 Jul 2003 01:23:19 +0200, skrev .J.S...:

>Var alting virkeligt så grøøønt ?
>
>Nu er det jo godtnok ikke høst endnu, men alligevel synes jeg kornet burde
>være mere gult ude i solen ?
>
>Her er et mere kornmodent eksempel :

Tak for korrektionen, jeg tror du har ret. Jeg har nok været for
fixeret på det med beskæringen og har ikke været omhyggelig nok med
farverne. Det er nogle gange lidt svært, når man ikke har "originalen"
lige ved siden af skærmen. Fotohandlerens papirkopier var alt for lyse
og havde er kraftigt magenta stik, så filtreringen af billedet måtte
ske i scanningen af negativet.

Jeg skal nok være mere omhyggelig næste gang

Fra : Jack

Dato : 19-07-03 20:04

Jeg mener vejen er for dominerende, det er lyset på markerne der er det
interressante.
Vejen giver ganske vist en god kontrast, men jeg kunne godt have tænkt mig
at se samme billede taget med større blændeåbning, således dele af vejen var
blevet sløret og (måske) derved mindre dominerende.

Men ellers vil jeg give de andre ret - godt fanget.....