/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Aldi digital kamera
Fra : Hans Otto Niesen


Dato : 18-07-03 14:17

Hejsa

Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca. 900,-kr.
Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender har sat
batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der ikke mere
strøm tilbage.
--
--
73 gs de OZ2HNS / Hans Otto
oz2hns@pc.dk
http://oz2hns.qrz.dk/
Medl. af EDR,ARRL og DARC


 
 
max (18-07-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 18-07-03 14:20

> Hejsa
>
> Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca. 900,-kr.
> Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender har sat
> batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der ikke mere
> strøm tilbage.
> --
> --
> 73 gs de OZ2HNS / Hans Otto

Ja det lyder ikke godt, tak for advarslen.!!!
-max-



Thomas Olsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Olsen


Dato : 18-07-03 14:36

"Hans Otto Niesen" <oz2hns@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:Usenet.ifsgcrhh@localhost...
> Hejsa
>
> Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca.
900,-kr.
> Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender har sat
> batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der ikke
mere
> strøm tilbage.


Og det var ikke opladelige batterier som trængte til opladning?

5 min. er da så urealistisk at det må være en fejl.

Mvh.

Thomas



Hans Otto Nielsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Otto Nielsen


Dato : 18-07-03 16:59


"Thomas Olsen" <thol@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3f17f7d5$0$2684$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> "Hans Otto Niesen" <oz2hns@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:Usenet.ifsgcrhh@localhost...
> > Hejsa
> >
> > Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca.
> 900,-kr.
> > Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender har
sat
> > batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der ikke
> mere
> > strøm tilbage.
>
>
> Og det var ikke opladelige batterier som trængte til opladning?
Nej det var almendelige batterier
>
> 5 min. er da så urealistisk at det må være en fejl.
Det var oså min mening om sagen

>
> Mvh.
>
> Thomas
>
>



Peter T. (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 18-07-03 18:55

Hans Otto Nielsen wrote:

>> 5 min. er da så urealistisk at det må være en fejl.

> Det var oså min mening om sagen

Det stikker mit pensionerede HP photosmart 318 med 10-12 minutter, hvis det
er sandt.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

MaRk (18-07-2003)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 18-07-03 15:23

> Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca.
900,-kr.
> Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender har sat
> batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der ikke
mere
> strøm tilbage.

Lyder ikke forkert hvis han har haft skærmen tændt....

Mvh
Mark



Henrik Münster (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-07-03 16:04

Hans Otto Niesen <oz2hns@pc.dk> wrote:

> Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca.
> 900,-kr. Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg kender
> har sat batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var der
> ikke mere strøm tilbage.

Det lyder lidt hurtigt. Der skulle vel ikke have været noget galt med
batterierne? Under alle omstændigheder er det langt bedst at bruge
opladelige batterier. De holder længere og er langt billigere på længere
sigt. Digitale kameraer æder batterier.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Kurt B. Andersen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 18-07-03 23:12


"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
news:1fyax7u.1ezy4gfvnbe6lN%henrik@muenster.dk...
> Hans Otto Niesen <oz2hns@pc.dk> wrote:
>
> > Jeg har tænkt mig at købe det digital kamera som Aldi sælge til ca.
> > 900,-kr. Men jeg har hørt at det skulle være en strømsluger, en jeg
kender
> > har sat batterier i sit, og efter ca. 5 minutters brug af kameraet var
der
> > ikke mere strøm tilbage.
>
> Det lyder lidt hurtigt. Der skulle vel ikke have været noget galt med
> batterierne? Under alle omstændigheder er det langt bedst at bruge
> opladelige batterier. De holder længere og er langt billigere på længere
> sigt. Digitale kameraer æder batterier.
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Enig, og når nu man investerer i opladelige batterier, så skal man også lige
være opmærksom på, hvor man mah de er på.
Jeg læste på et tidspunkt en test i et eller andet blad. Der stod noget i
retning af, at man minimum skulle have 1600 mah og for hver 100 mah større
det blev, fordobler man ca. levetiden.
De alm. batterier, som fulgte med mit kamera kunne holde til ca. 35
billeder.
Nu bruger jeg Panasonic 2000 mah genopladelige, og på en nylig ferie, tog
jeg ca. 130 billeder, inden de tabte pusten, så det er jo en væsentlig
forskel.
Jeg købte dem hos www.elkuglen.dk

Kurt



Thunderbird[7100] (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 18-07-03 23:24

>Enig, og når nu man investerer i opladelige batterier, så skal man også lige
>være opmærksom på, hvor man mah de er på.
>Jeg læste på et tidspunkt en test i et eller andet blad. Der stod noget i
>retning af, at man minimum skulle have 1600 mah og for hver 100 mah større
>det blev, fordobler man ca. levetiden.
>De alm. batterier, som fulgte med mit kamera kunne holde til ca. 35
>billeder.
>Nu bruger jeg Panasonic 2000 mah genopladelige, og på en nylig ferie, tog
>jeg ca. 130 billeder, inden de tabte pusten, så det er jo en væsentlig
>forskel.

Jeg bruger Uniross 1700 mAh genopladelige batterier i mit kamera og kan
ca tage 200 billeder med ca 50% af dem med blitz før at mine batterier
er døde.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

MaRk (18-07-2003)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 18-07-03 23:24

> Nu bruger jeg Panasonic 2000 mah genopladelige, og på en nylig ferie, tog
> jeg ca. 130 billeder, inden de tabte pusten, så det er jo en væsentlig
> forskel.
> Jeg købte dem hos www.elkuglen.dk

Jeg har idag bestilt panasonic 2000 mah nimh batterier fra www.batterier.dk
kostede kun 109,95 incl porto for 4 stk (genopladlige off curse)

Har ikke tjekket prisen på elkuglen....

Mvh
Mark



Kurt Brixen (19-07-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 19-07-03 08:59

On Sat, 19 Jul 2003 00:12:29 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurt@portalen.no> wrote:


>Enig, og når nu man investerer i opladelige batterier, så skal man også lige
>være opmærksom på, hvor man mah de er på.
>Jeg læste på et tidspunkt en test i et eller andet blad. Der stod noget i
>retning af, at man minimum skulle have 1600 mah og for hver 100 mah større
>det blev, fordobler man ca. levetiden.

Der er også forskel på om det er NiCd eller NiMH.
NiCd egner sig ikke så godt til kameraer. De bliver meget hurtigt
afladet.

--

Med venlig hilsen
Kurt Brixen

Lars Lyngeled (19-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Lyngeled


Dato : 19-07-03 10:49





"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:3f1870d2$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> news:1fyax7u.1ezy4gfvnbe6lN%henrik@muenster.dk...
> > Hans Otto Niesen <oz2hns@pc.dk> wrote:
> >

8< klip 8< klip

og for hver 100 mah større
> det blev, fordobler man ca. levetiden.

Det lyder ikke rigtigt. mAh er energimængde, så det må være ved dobbelt
energimængde - dobbelt levetid.


--




L A R S L Y N G E L E D · D R @ I O . D K



Kurt B. Andersen (19-07-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 19-07-03 21:04


"Lars Lyngeled" <dsl55342@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bfb498$ed3$1@sunsite.dk...
>
>
>
>
> "Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> news:3f1870d2$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> > news:1fyax7u.1ezy4gfvnbe6lN%henrik@muenster.dk...
> > > Hans Otto Niesen <oz2hns@pc.dk> wrote:
> > >
>
> 8< klip 8< klip
>
> og for hver 100 mah større
> > det blev, fordobler man ca. levetiden.
>
> Det lyder ikke rigtigt. mAh er energimængde, så det må være ved dobbelt
> energimængde - dobbelt levetid.
>
>
Nu er det ud fra hukommeren, at jeg nævnte det, men jeg er dog ret så sikker
på, at det var noget i den retning man gjorde opmærksom på.
Jeg har prøvet at sammenligne med nogle 1600 mah i forhold til 2000 mah, og
det gav for mig ca. dobbelt så mange billeder. Det var dog meget
uvidenskabeligt, idet jeg ikke kan sige, hvor mange gange jeg brugte blits
og ikke mindst, hvor mange gange jeg brugte lcd skærmen, og det kan jo være
ret så væsentligt.
Men nu lever jeg lykkeligt videre i den tro, at mine 2000 mah er væsentlig
bedre, end det jeg havde tidligere

Kurt



rAnders (21-07-2003)
Kommentar
Fra : rAnders


Dato : 21-07-03 16:41


"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:3f1870d2$0$24631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Enig, og når nu man investerer i opladelige batterier, så skal man også
lige
> være opmærksom på, hvor man mah de er på.
> Jeg læste på et tidspunkt en test i et eller andet blad. Der stod noget i
> retning af, at man minimum skulle have 1600 mah og for hver 100 mah større
> det blev, fordobler man ca. levetiden.

Grunden til at 2000 mAh holder meget længere end faktor 1.25 i forhold til
1600 mAh er at når man bruger strømmen fra batterierne falder spændingen. et
1600 mAh falder hurtigt til den kritiske værdi mens et 2000 mAh i længere
tid kan opretholde den krævede spænding. Når 1600 mAh batterierne ikke
længere kan trække kameraet er det ikke nødvendigtvis fordi der ikke er mere
strøm på, spændings niveuet er bare ikke højt nok. Smid derfor ikke
almindelige batterier ud når kameraet har brugt dem, oftes kan de bruges i
fjernbetjerninger og andre ikke krævende apparater.

rAnders.




Felix (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Felix


Dato : 21-07-03 17:18

On Mon, 21 Jul 2003 17:41:18 +0200, rAnders wrote:

>Grunden til at 2000 mAh holder meget længere end faktor 1.25 i forhold til
>1600 mAh er at når man bruger strømmen fra batterierne falder spændingen. et
>1600 mAh falder hurtigt til den kritiske værdi mens et 2000 mAh i længere
>tid kan opretholde den krævede spænding.


Lidt uvidenskabeligt kan jeg tilføje, at nogle påstår [1] at de
sidste 800 mAh ikke kan udnyttes af et kamera.

Det betyder at der faktisk kun er 800 mAh til brug ved 1600 mAh
batterier, og 1200 mAh til brug ved 2000 mAh batterier.
Altså væsentligt mere fra 1200 til 2000 mAh batterier.

-----------
[1] Jeg har læst det i en FAQ om batterier; men jeg kan ikke
finde den igen. Hvis nogen vil være så venlig, så post endelig
URL'en.


m. v. h


--
NU er grillen klar, velbekomme.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste