Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sneglefart
Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-03 14:06

Hej.

Hvad synes i om dette foto af en snegl?

Billedet er lagt ind i news:dk.binaer med subject: "Sneglefart".

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 18-07-03 14:11

> Hvad synes i om dette foto af en snegl?
>
> Billedet er lagt ind i news:dk.binaer med subject: "Sneglefart".
>
> --
> Venlig hilsen
> Svend Erik

Hmm, det er vidst snyd.!-max-

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-03 14:44

max skrev:

> Hmm, det er vidst snyd.!-max-

Snyd? Nu véd jeg ikke helt hvad du lægger i det, men foto'et er
skam ægte nok. Jeg har selvfølgelig været i Photoshop, for at
ændre på nogle ting, så det ser ud som om sneglen glider hen
over papiret.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 18-07-03 15:00

> [...]
> skam ægte nok. Jeg har selvfølgelig været i Photoshop, for at
> ændre på nogle ting, så det ser ud som om sneglen glider hen

Ja det er snyd..)
Men lidt konstruktiv kritik.. Det er jo svært, men jeg syns slimsporet er for kort
måske hvis du ikke centrerede billedet kunne sneglen "glide" over et større areal,
jeg ved ikke, illutionen virker bare ikke helt som det er nu..
Måske ville det også hjælpe en del hvis sneglen kaster en "drop shaddow" og jeg
tror hvis papiret fik noget struktur, det ku være fedt.
Sidst ville jeg foreslå at billedet blev gjort lidt blødere og varmere i tonen.. Måske
er det heller ikke den bedste vinkel sneglen er fotograferet, den blir lidt flad..
Nåmen det var bare min mening..)-max-

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-03 15:18

max skrev:

> Måske ville det også hjælpe en del hvis sneglen kaster en "drop shaddow" ...

Det kan der jo være noget om.

> og jeg tror hvis papiret fik noget struktur, det ku være fedt.

Tjaaa? Det kunne jeg da prøve en gang.

> Sidst ville jeg foreslå at billedet blev gjort lidt blødere og varmere i tonen..

Billedet har egentlig været blødere, men jeg ændrede på det,
fordi det for mig så bedst ud. På min skærm og udprint, synes
jeg ikke, det skal gøres varmere i tonen.

> Måske er det heller ikke den bedste vinkel sneglen er fotograferet, den blir lidt flad..

Billedet er taget i ca. 10 cm. hjd. - og det var meget vådt den
dag, billedet blev taget. Så ...

> Nåmen det var bare min mening..)-max-

Tak for din mening max

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-03 15:44

max skrev:

> Ja det er snyd..)

Jeg kom til at tænke på, om du tror, at det er to sammensatte
fotos - en snegl og noget grønt? Det er det ikke! Men det er en
del arbejde i Photoshop, der kan lave dette trick.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 18-07-03 15:52

> [...]
> fotos - en snegl og noget grønt? Det er det ikke! Men det er en
> del arbejde i Photoshop, der kan lave dette trick.

I første omgang var jeg overbevist om at det var en collage,
men jeg kan godt se hvad du har gjort, tror jeg..

Hvis du syns det kunne være sjovt må du godt lægge en
kopi på binaer, jeg kan lege med.. -max-

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-03 18:52

max skrev:

> I første omgang var jeg overbevist om at det var en collage,
> men jeg kan godt se hvad du har gjort, tror jeg..

Jamen der er ikke nogen hemmelighed i, hvordan jeg har gjort
i Photoshop:

   1. Sneglen bliver fritlagt
   2. Det oprindelige foto bliver beskåret og lagt en ramme
    udenom
   3. På et lag bliver der lavet et slimlag med div. filtre
   4. Sneglen, slimlaget og det oprindelige foto bliver låst
    sammen.

Det var i grove træk - og selvfølgelig skal der arbejdes lidt
med sagen.

> Hvis du syns det kunne være sjovt må du godt lægge en
> kopi på binaer, jeg kan lege med..

Det generer mig ikke at du vil lave noget sjovt med mit billede.
Det bliver lagt i news:dk.binaer med subject: "Snegl til leg".
Filen er lidt tungere denne gang - 424 KB - så der er lidt mere
at gøre med.

Det bliver sjovt at se, hvad du får ud af det

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 18-07-03 20:12

> [...]
> Filen er lidt tungere denne gang - 424 KB - så der er lidt mere
> at gøre med.
>
> Det bliver sjovt at se, hvad du får ud af det

Hmm.. Det er jo sjovt..)-max-

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-07-03 06:38

max skrev:

> Hmm.. Det er jo sjovt..)-max-

Jeg morer mig også over det. Gu' ved hvordan andre ville ændre
på mit billede?

Da jeg i sin tid lavede en del mørkekammerarbejde, brugte jeg
ofte det at indkopiere fra 2-3 fotos. Det var med at holde
tungen lige i munden - og tit mislykkedes det hele. Så var det
bare om igen. Det er blevet en del lettere med komputeren

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 19-07-03 11:09

> [...]
> tungen lige i munden - og tit mislykkedes det hele. Så var det
> bare om igen. Det er blevet en del lettere med komputeren

Noch ein.. )-max-

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-07-03 13:57

max skrev:

> Noch ein.. )-max-

Du bliver mere og mere vovet! Hvad kan jeg forvente at se, når
klokken bliver 23.59 8:))

--
Venlig hilsen
Svend Erik