Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mit første natbillede....
Fra : Anders Kvist

Dato : 18-07-03 10:26

Nu kan jeg se at mange folk fortæller at de har opdaterer deres
gallerier og gerne vil vise frem...så vil jeg altså også :)

Cyklede igennem Aalborg en nat og så at månen var helt vildt flot...så
stoppede på en bro hvor der var udsigt over jernbane området og med
månen lige midt over...tænkte at det var et godt motiv, så jeg skød et
par billeder af og endte med nogle ikke voldsomt gode billeder.
Men...samtidigt vendte jeg mig også 180 grader og skød den anden vej for
at få himlen med....og værsågod at kigge:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=34769

Må sige at jeg selv er lidt stolt eftersom det er det første nat billede
jeg har taget :)

MVH

Anders Kvist

Fra : max

Dato : 18-07-03 10:42

> [...]
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=34769
>

> Må sige at jeg selv er lidt stolt eftersom det er det første nat billede

Du har gjort det fremragende, med det billede. Normalt er jeg slet
ikke vild med billeder der er så centrerede, men dette ville miste ved
en anden beskæring.. De overmættede farver er også meget effektive,
din extra udgave er ikke nær så interessant..
Mon ikke DSB kan bruge det, lav en flot blank kopi og tag ind til dem..
-max-

Fra : Anders Kvist

Dato : 18-07-03 10:56

max wrote:
> [...]
> din extra udgave er ikke nær så interessant..
> Mon ikke DSB kan bruge det, lav en flot blank kopi og tag ind til dem..

Takker :) Og mht extrabilledet...giver dig helt ret, jeg ville bare
prøve at justere det lidt ned...resultatet er i sig selv godt nok, det
er kun bunden der er pillet ved. Men...orginalen er jeg også mest glad
for, arbejder lige på en ny version...hvor det er roteret 1,87
grader...den kommer online om en 5-10 minutter (har scannet dem i ret
god kvalitet, så det tager tid at arbejde med) :)

Kunne være at man skulle gøre det...men så kommer de til at hoste op
hvis de skal have det ;)

MVH

Anders Kvist

Fra : max

Dato : 18-07-03 11:03

> [...]
> god kvalitet, så det tager tid at arbejde med) :)
>
> Kunne være at man skulle gøre det...men så kommer de til at hoste op

De plejer at betale ret godt, måske du skulle foreslå dem en serie billeder,
de kan altid bruge gode ideer.... -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-07-03 18:08

"Anders Kvist" <akv@lnxbx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> god kvalitet, så det tager tid at arbejde med) :)
>
> Kunne være at man skulle gøre det...men så kommer de til at hoste op

Hej Anders

Er du ikke bange for de mange busserøhmænd på Østre Alle

M.V.H.....Benny..

Fra : Anders Kvist

Dato : 19-07-03 11:00

Benny Mortensen wrote:
> Er du ikke bange for de mange busserøhmænd på Østre Alle

Der var godt nok ikke mange af dem kl 2.15 en fredag/lørdag nat :)

MVH

Anders Kvist

Fra : Cimbrer

Dato : 18-07-03 18:05

> Må sige at jeg selv er lidt stolt eftersom det er det første nat billede
> jeg har taget :)

Jeg må sige at det billede er flot, så flot at jeg vil hænge det op.

Men kun hvis jeg må selvfølgelig?

Kan man få det i max opløsning så jeg kan udskrive det i A4 eller A3?

Nok særlig godt at se på når man kender stedet.

MVH

Cimbrer
fjern "nospam" fra email ved svar.

Fra : Anders Kvist

Dato : 19-07-03 10:59

Cimbrer wrote:
> Jeg må sige at det billede er flot, så flot at jeg vil hænge det op.
>
> Men kun hvis jeg må selvfølgelig?
>
> Kan man få det i max opløsning så jeg kan udskrive det i A4 eller A3?

Ikke endnu...det er en indscanning fra et papirbillede, så kvaliteten
egner sig ikke til det, har selv lige fået lavet et A3 af det, og man
kan godt se det... Men går og leger lidt med tanken om at få scannet det
i en foto butik i den bedste opløsning de kan klare, for at have det til
det... skal også lige beslutte mig for om jeg bare vil give det ud
så....men følg med på fotokritik, så kan det være jeg skriver det på der :)

Desuden har jeg skrevet til DSB for at høre om de var interesserede i
det til Ud & Se...så ved ikke lige hvor mange jeg vil give det ud til på
nuværende tidspunkt :)

MVH

Anders Kvist

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 18-07-03 18:55

Anders Kvist wrote:
> Nu kan jeg se at mange folk fortæller at de har opdaterer deres
> gallerier og gerne vil vise frem...så vil jeg altså også :)
8< 8< 8<

> Må sige at jeg selv er lidt stolt eftersom det er det første nat billede
> jeg har taget :)
>
> MVH
>
> Anders Kvist

Hej Anders
Flot resultat !
Jeg gætter på at du har taget det natten til lørdag d. 12., ikk' ?
Det ligner nemlig "lysende natskyer", som er omtalt på dmi.dk under Aktuelt

Mvh Lars

PS: Du vil sikkert gerne være hjemme når posten kommer i morgen

Fra : Anders Kvist

Dato : 19-07-03 11:02

Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX wrote:
> Hej Anders
> Flot resultat !
> Jeg gætter på at du har taget det natten til lørdag d. 12., ikk' ?
> Det ligner nemlig "lysende natskyer", som er omtalt på dmi.dk under Aktuelt
Det er den dag, må liiiige på DMI og kigge... det skal da vist gemmes
sammen med billedet så ;)

Det var RENT held, kom tilfældigvis forbi..og ville have taget billeder
af månen, da den var næsten fuld, men så skød jeg lige lidt i modsatte
retning også..og fik den himmel der med...

> PS: Du vil sikkert gerne være hjemme når posten kommer i morgen
YEHA! Det er modtage...nu skal der leges :D

MVH

Anders Kvist