Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i England
Fra : Torben

Dato : 17-07-03 18:45

Hejsa alle
jeg sidder og overvejer købet af et Canon G5, da den jo er for fed ...
jeg har kigget på priserne i DK, kontra i UK, hvorved man kan se man kan
spare en hel del ved at handle i England, men jeg kan ikke finde en webbutik
der sælger til DK - er der nogen herinde der kender en butik der gør
hvad skal man kigger efter når man handler på net derovre (ud over at de
ikke har tilsluttet sig EUROen) (kom først til at se prisen som euro -
hvilke gjorde priserne meget billiger *g*)
- kan gætte mig til at der er nogle regler som vel gælder i alle EU lande nu
jvf købeloven

Mvh Torben Ruby

Fra : Trolle007

Dato : 17-07-03 19:36

Hej Torben

Her er et par links du kan bruge i din søgen på billige kamera i udlandet.
Jeg har købt hos begge to og det har forløbet helt uden problemer af nogen
art og med hurtig levering. Jeg har købt et Olympus kamera hos digitalfirst
for 1 år siden og der har ikke været problemer, men har nu valgt et Sony
DSC-F717 fra nomantica da jeg ville have bedre kvalitet og world wide
garanti ! Og det har jeg så lige fået brug for da jeg har opdaget at min
laser afstandsmåler peger en smule skævt, så nu er det til rep. i Herlev..!
SMART !

Håber det kan bruges - ellers skriv igen

http://www.nomatica.com/
http://www.digitalfirst.com

--
/ Trolle007
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : Lars Bech Larsen

Dato : 18-07-03 07:14

"Trolle007" <FJERNDETTEtrolle007@mindless.com> wrote in

> http://www.digitalfirst.com

Hej Trolle007 og Torben

Jeg har lige afsluttet mit køb af et Olympus C-750 med 2 128 MB
XD picture cards for GBP 479. Hertil kommer sikkert noget forsendelse,
som de vender tilbage til mig om. Kameraet koster lidt over 5.000 kr.
herhjemme, så jeg har fået den ekstra hukommelse gratis. Ikke dårligt,
synes jeg !

Jeg har korresponderet med http://www.askdirect.co.uk og de vil godt
handle med danskere, men kun mod bank-overførsel. Så her skal du lægge
et overførselsgebyr oven i din pris. Så er det meget billigere og enklere
at bruge sit Visa-kort. Digitalfirst var ca. 10 GBP dyrere end AskDirect,
men så sparer jeg en snak med min bank om overførselen til England.

Med venlig hilsen

Lars Bech, Odense

Fra : Mogens

Dato : 19-07-03 10:02

On 18 Jul 2003 08:13:55 +0200, Lars Bech Larsen
<salma_chili-nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>som de vender tilbage til mig om. Kameraet koster lidt over 5.000 kr.
>herhjemme, så jeg har fået den ekstra hukommelse gratis. Ikke dårligt,

Hej

Jeg tænker på at købe et kamera hos Digitalfirst, men hvilken
pris gælder når man handler her fra DK ? Skal man betale
dansk eller engelsk moms ? Hvis jeg f.eks. kigger på et
Canon A70, så står det til £250, (£213 ex VAT). Selvfølgelig
kommer der noget porto oveni, men hvad mere ?

mvh Mogens

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-07-03 15:37

Mogens wrote:

> Jeg tænker på at købe et kamera hos Digitalfirst, men hvilken
> pris gælder når man handler her fra DK ?

Der gælder den pris som de opgiver på deres hjemmeside!

Hvis du handler uden for EU kan told og skat komme efter dig ved
importen, men det er ikke aktuelt her, så den pris som de skriver er den
du skal betale.

Skal man betale
> dansk eller engelsk moms ?

Det skal butikken, ikke du, holde styr på (Det er nemlig afhængigt
af hvor stor en årsomsætning de har i salg til Danskere)

Hvis jeg f.eks. kigger på et
> Canon A70, så står det til £250, (£213 ex VAT). Selvfølgelig
> kommer der noget porto oveni, men hvad mere ?

Der burde ikke komme mere oveni.

mvh

Jesper Brunholm