Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt digitalt kamera - hvilket?
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 16-07-03 21:48

Hejsa

Jeg har fået den utaknemlige opgave at finde svigermors fødselsdagsgave. Det
skal være et digital kamera til ca. 1500.

Prioriteret rækkefølge:
1. Brugervenlighed
2. Kvalitet
3. Bruge smartcard
4. Optik
5. Optisk Zoom
6. megapixel
7. optage viode (temmelig ligegyldigt)

nogen som kan hjælpe mig - jeg har kun to dage

På forhånd tak for hjælpen

Jesper

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 21:53

Der er da ærgeligt at det skal være med Smartcard, ellers vil jeg stærkt
anbefale Canon A30 til 1300,- på edbpriser.dk
Det er et rigtigt svigermor kamera

rAnders.

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 16-07-03 22:16

> Der er da ærgeligt at det skal være med Smartcard, ellers vil jeg stærkt
> anbefale Canon A30 til 1300,- på edbpriser.dk
> Det er et rigtigt svigermor kamera
>
> rAnders.

Jeg mente også Compact flash -sorry.

Ja jeg tror også det er et godt valg.

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 22:32

Jeg har selv haft et A30 som min onkel nu har arvet. Både han og jeg synes
det er godt kamera.
Det er meget nemt at betjene og tager gode billeder. Jeg har selv et Canon
A60 og jeg vil påstå at A30 i de fleste situationer tager ligeså gode
billeder som A60 ved auto optagelse, og sjovt nok har A30 en bedre LCD
skærm. Jeg kender ikke de andre kameraer du nævner så jeg kan ikke sige om
de er bedre eller dårligere.

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 16-07-03 22:38

"rAnders" <rand@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billeder som A60 ved auto optagelse, og sjovt nok har A30 en bedre LCD
> skærm. Jeg kender ikke de andre kameraer du nævner så jeg kan ikke sige om

I canon A30 kan jeg godt sætte et 64 mb compact flash i ikke?

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 22:44

> I canon A30 kan jeg godt sætte et 64 mb compact flash i ikke?

Jo og jeg mener bestemt også du kan sætte et 128 mb i, men et 64 er alt
rigeligt. Der kan man tage et par hundrede billeder i 1280*1024 ved
'normal' kompression.

rAnders.

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 17-07-03 21:06

Har købt Canon A30 til 1300 hos Midtdata

Tak for hjælpen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-07-03 09:40

Jesper Larsen (Fjernxx) wrote:

> I canon A30 kan jeg godt sætte et 64 mb compact flash i ikke?

Jo - CF-kort sætter ingen grænser for størrelsen, da det bruger
et IDE-interface.

Så du kan bruge dem så store, som du kan få dem - men "kun" i CF
type 1 - altså ikke microdrive og lign. type 2 kort.

Det har været drøftet her jævnligt, da mange manualer nævner en
grænse - f.x. står der 128 mb i A40-manualen - men større kort
virker udmærket uden problemer.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 16-07-03 22:08

> Hejsa
>
> Jeg har fået den utaknemlige opgave at finde svigermors fødselsdagsgave.
Det
> skal være et digital kamera til ca. 1500.

Jeg tænkte selv på:

Canon PowerShot A30 1400 dkk
Kodak CX4200 Without Dock 1436 dkk
Olympus Camedia C-120 1350 dkk

Eller hvad med det i Aldi reklamen:
Zolid, 2,1 mb pixel, 8 mb intern huk., ccd sensor, 899 dkk

Er der nogen andre jeg bør overveje, ellers hvilket af ovenstående er bedste
køb?

Mvh

Jesper