Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60 med "E18" Error
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 16-07-03 20:42

Hej

Jeg er den glade ejer af et Canon A60 (snart 3 måneder)
Men på det sidste er den begyndt at melde en fejl (E18 i displayet, bipper
et par gange). Primært når jeg slukker kameraet. Det er ikke noget der
følger et mønster. Nogle gange kan den gøre det flere gange om dagen, andre
gange er der ikke noget i ugevis....?
Nogen der har oplevet samme fejl? Ved ikke hvad den betyder? -og skal
kameraet mon til reparation?
Kameraet fejler ikke noget udover denne fejl.

På forhånd tak
Carsten Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-03 23:15

Carsten Nielsen <carsten.nielsen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> noget i ugevis....? Nogen der har oplevet samme fejl? Ved ikke hvad den
> betyder? -og skal kameraet mon til reparation? Kameraet fejler ikke noget

Den har været nævnt en del på brugerfora på nettet. Det er vist en fejl
fra objektivet. Der sidder nogle følere, som ved en fejl får kontakt.
Man kan vist ofte undgå den ved kun at slukke med kameraet i en bestemt
stilling. Jeg kan ikke huske, om det skal være med objektivet vandret
eller pegende nedad. Prøv dig frem. Du kan også prøve at læse brugerfora
på de sider, der normalt tester digitale kameraer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 16-07-03 23:46

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har samme kamera og haft samme fejlmelding. Jeg valgte at sende kameraet
til reparation, da fejlen kom allerede efter 6-7 uger.

Mit råd til dig er også at sende det til reparation, men du bør ringe til
enten Canon eller hvis de ikke kan give et ordentligt svar, til deres
reparatør, som i mit tilfælde var PW Service APS, for at høre om
reparationstider.
Første gang det var inde tog det 5-6 uger inden vi modtog det igen og det
var efter utallige opringninger til rep.centret, hvor de havde udskiftet en
"optical unit". Vi modtog kameraet dagen før vi skulle på ferie, men efter
ferien var fejlen den samme. Derfor skrev jeg et brev til Canon Danmark,
hvor jeg beskrev forløbet og at jeg var utilfreds med behandlingstiden. Ca
en uge senere fik jeg brev fra Canon, om at jeg var nødt til at sende
kameraet ind til rep igen, men jeg kunne sende det direkte til PW Service
med reference til det modtagne brev og tidligere ordrenummer. Jeg sender det
ind igen mandag og modtager kameraet igen den næstfølgende onsdag. Denne
gang har de udskiftet zoomblokken og siden har jeg ikke haft en E18 fejl.

Men.......send kameraet ind, inden garantien udløber. Alt andet vil være
fjollet. Bare sørg for at rykke dem for kameraet, hvis de er lidt langsomme.
Min teori er at de tager for mange reparationer ind siden de kan reparere
samme kamera på lidt over en uge efter at have brokket sig til de rette
kanaler. Men jeg har selvfølgelig også kun en sag at bedømme ud fra.

> [...]
> eller pegende nedad. Prøv dig frem. Du kan også prøve at læse brugerfora
> på de sider, der normalt tester digitale kameraer.

Til det kan jeg kun sige: Send kameraet til reparation!

> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Michael

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 17-07-03 08:07

"Carsten Nielsen" <carsten.nielsen@adslhome.dk> wrote in news:3f15aa3d$0$32428
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Nogen der har oplevet samme fejl? Ved ikke hvad den betyder? -og skal
> kameraet mon til reparation?

Ja der er andre der har oplevet samme fejl - Google er din ven:

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=canon+e18
&meta=group%3Ddk.fritid.foto>

(Skal samles til én linie)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk