Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aldi kamera
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 16-07-03 14:14

Her til morgen stod jeg tidligt op for at stå i kø i vores lokale Aldi, hvor
jeg købte det meget omtalte medion 4.1 mio. etc. til 2300 kr.
Jeg har så gået og leget med det resten af dagen, og jeg må sige, efter at
have taget over 100 bill. med bedste opløsning, at det er
pengene værd, hvis man bare skal bruge et kamera til at tage kontrollerede
billeder med. Ting i bevægelse er ingen succes her, idet der er lang
ventetid på eksponeringen. Men ellers min mening: eftersom det er mit første
digikamera, kan det kun anbefales som det første.

Hr. Pedersen

Fra : Anders Kvist

Dato : 16-07-03 14:27

Hr. Pedersen wrote:
> [...]
> ventetid på eksponeringen. Men ellers min mening: eftersom det er mit første
> digikamera, kan det kun anbefales som det første.

Lad os da se nogle eksempler på hvad det kan :D

MVH

Anders Kvist

Fra : max

Dato : 16-07-03 14:40

> [...]
> ventetid på eksponeringen. Men ellers min mening: eftersom det er mit første
> digikamera, kan det kun anbefales som det første.

Tillykke Hr. Pedersen,
Det er fedt når folk melder tilbage hvad der er godt og skidt.
Er det dit første digitale kamera.? Må vi se et par af dine billeder.?
-max-

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-07-03 14:56

On Wed, 16 Jul 2003 15:13:37 +0200, "Hr. Pedersen"
<johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote:

> [...]
>ventetid på eksponeringen. Men ellers min mening: eftersom det er mit første
>digikamera, kan det kun anbefales som det første.

Kender godt den fornemmelse, havde det på samme måde da jeg fik mit
Fujifilm FinePix A303 Zoom for ca 1-2 månedenr siden,

Men tillykke med købet.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Peter Kjær

Dato : 16-07-03 16:16

> [...]
første
> digikamera, kan det kun anbefales som det første.

Hej Pedersen,

Tilykke med købet, og som alle de andre VI VIL SE BILEDER :)

--
Ses,
Peter

Fra : KTH

Dato : 16-07-03 19:13

Jeg venter også på nogle eksempler.

MVH

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-07-03 20:11

"KTH" == KTH <nospam@adresse.dk> writes:

> Jeg venter også på nogle eksempler.

Jeg har også været ude at købe mig et, så hvis i kan leve med nogle
amatørbilleder (Jeg har ikke haft et kamera i hånden i 15-20 år), så
er der en stak her:

<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Bakkelygaard.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Kjellerupsgade.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Klitten.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_kirke2.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_kirke.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_tårn.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Diva.jpg>
<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Felix.jpg>

Alle billeder er taget med default indstillinger i 1600x1200 med
højeste kvalitet. De er derefter skaleret ned til 800x600 med Gimp.

Især nærbilledet af kirketårnet ser lidt mystisk ud, så der skal nok
eksperimenteres en del før man altid laver gode billeder. På
billederne af mine katte ser køkkengulvet noget mere rødbrunt ud end
det er i virkeligheden, men det er sandsynligvis de meget sorte katte
der snyder kameraet.

Jeg vil iøvrigt gerne har lidt kritik i almindelighed, hvis der er
nogen der vil dele et par gode råd ud.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : *gavtyven*

Dato : 16-07-03 20:27

HVORDAN laver/henviser man til såddanne sider som du her her ???
Skal man evt have sin egen hj.side for at kunne det ??

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-07-03 21:08

"*gavtyven*" == *gavtyven* <gavtyven> writes:

> HVORDAN laver/henviser man til såddanne sider som du her her ???
> Skal man evt have sin egen hj.side for at kunne det ??

Ja, jeg har billederne liggende på min egen Web-server. Men det er
ikke et krav; det er nok at have en hjemmeside på et webhotel.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-07-03 20:30

"Anders" == Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> writes:

> <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_tårn.jpg>

UPS, det er vist ikke så godt med æøå. Brug evt. denne URL i stedet:

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-07-03 20:39

Anders Wegge Jakobsen,

> UPS, det er vist ikke så godt med æøå. Brug evt. denne URL i stedet:
> <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_tårn.jpg>

Link:
http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_taarn.jpg

Så er det vistnok på plads .

/Glenn

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-07-03 21:07

"Glenn" == Glenn Rasmussen <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> writes:

> Anders Wegge Jakobsen,

> Link:
> http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_taarn.jpg

> Så er det vistnok på plads .

Jeg takker for at der er andre der er kløgtigere end mig

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-03 20:51

> UPS, det er vist ikke så godt med æøå. Brug evt. denne URL i stedet:
><http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_tårn.jpg>

Hvad er forskellen på de to links?

Du mener vel
http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_taarn.jpg ?
--
Knud

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 20:39

> [...]
> højeste kvalitet. De er derefter skaleret ned til 800x600 med Gimp.
>
> Jeg vil iøvrigt gerne har lidt kritik i almindelighed, hvis der er

Det ser jo ud til at kameraet faktisk kan tage billeder, men når man tager i
betragtning af at billederne er nedskaleret fra 1600*1200 synes jeg de er en
del uskarpe. Måske kunne du poste et billede i 1600*1200.

rAnders.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-07-03 21:06

"rAnders" == rAnders <rand@hotmail.com> writes:

> [...]
> betragtning af at billederne er nedskaleret fra 1600*1200 synes jeg de er en
> del uskarpe. Måske kunne du poste et billede i 1600*1200.

Frisk fra kameraet (637 Kb):

<http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_kirke2-1600x1200.jpg>

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 21:41

> Frisk fra kameraet (637 Kb):
>
> <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Visborg_kirke2-1600x1200.jpg>

Ok jeg tog nok fejl med skarpheden, men synes himlen virker lidt cyan farvet
og kirkens hvide murværk er en anelse lyserød. Men jeg vil da indrømme at
billedet er bedre end jeg havde forestillet mig af et Medion kamera. Tak for
postningen

rAnders.

Fra : Jensen

Dato : 18-07-03 10:58

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
farvet
> og kirkens hvide murværk er en anelse lyserød.

Det ser ud til at være genskær fra taget,
som jo er rødt.

Fra : paul

Dato : 16-07-03 19:23

Det er mit 4. digitalkamera.
Jeg er også tilfreds med denne MD 7425 kamera. Til prisen...
Jeg var forberedt på at billedkvaliteten svarer til den beskedne linse. Altså kun lige
akceptabel, og farverne er gode.

Video er elendig og uden lyd. Kan kun bruges som legetøj for en , der aldrig før har
haft et videokamera.

Kører fint i timevis på 4 billige AAbatterier fra Aldi (har ikke pakket de genopladelige
ud endnu)

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 17-07-03 15:01

Jeg har lige lagt nogle prøver ud på http://www.pbase.com/multus/test_fotos
, jeg skulle lige have min computer op på mærkerne igen efter et lille
crash.

Hr. Pedersen