Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En film med ramasjang i
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-07-03 21:37

Jeg skød et par ruller Fujichrome Provia forleden, da der var nogle
fede skyer. Det er næsten for meget af det gode

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=34617

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 21:47

Kurt Hansen wrote:
> Jeg skød et par ruller Fujichrome Provia forleden, da der var nogle
> fede skyer. Det er næsten for meget af det gode
Hehe, ja... men flot!

Prøv også en Sensia.. den er billigere end Proviaen og så godt som lige så
god....
Scanner du selv eller hvordan?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-07-03 22:11

Tue, 15 Jul 2003 22:47:19 +0200, skrev Peter Andersen:

>Hehe, ja... men flot!
>
>Prøv også en Sensia.. den er billigere end Proviaen og så godt som lige så
>god....
>Scanner du selv eller hvordan?

Jeps, jeg har en Epson Perfection 2450 Photo fladseng med filmadapter.
Det er ikke verdens hurtigste metode og helt sikkert ikke den bedste.

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-07-03 22:16

Kurt Hansen wrote:

> Jeps, jeg har en Epson Perfection 2450 Photo fladseng med filmadapter.
> Det er ikke verdens hurtigste metode og helt sikkert ikke den bedste.

Billedet er da pænt alligevel. Bare ærgerligt man kan se din modlysblænde

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 16-07-03 05:24

> Billedet er da pænt alligevel. Bare ærgerligt man kan se din modlysblænde
>

> --
> Vh. Peter Andersen

Det kan også være polfilteret..?-max-

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-07-03 10:09

On Tue, 15 Jul 2003 23:16:06 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

>Billedet er da pænt alligevel. Bare ærgerligt man kan se din modlysblænde

Jeg har selvfølgelig ikke øjne som en Kondor, men hvor ser man
den modlysblænde ? Jeg har gloet og gloet.
Man vil jo gerne prøve at lære lidt af de kloge
mvh Ebbe

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-07-03 11:10

Ebbe Hansen wrote:

> Jeg har selvfølgelig ikke øjne som en Kondor, men hvor ser man
> den modlysblænde ? Jeg har gloet og gloet.
> Man vil jo gerne prøve at lære lidt af de kloge

Uha det med de kloge får mig jo til at skrive ...

Du kan se at der i hjørnerne af billedet er nogen sorte buer..

mvh anders

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-07-03 11:54

On Wed, 16 Jul 2003 12:10:02 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andershSLETDETTE.dk> wrote:

klip

>Du kan se at der i hjørnerne af billedet er nogen sorte buer..
>
>mvh anders

Med de øjne må i da være Indianere på krigsstien, Jeg har da
vanskeligt, selv med vejledning, bare at fornemme det sorte,
troede at det var skyerne.
Utrolig flot billede, svært at koncentrere sig om hjørnerne.
mvh Ebbe

Fra : Lars

Dato : 16-07-03 09:20

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Hvor er Ramasjang?
Jeg har en LP med Ramasjang stående.
Men at det band skulle være på din film????

Hilsen
Lars

Fra : Christian Cederberg

Dato : 17-07-03 10:25

Dejligt billede.
Jeg synes da ikke at der er for meget "ramasjang" i Proviaen. Så skulle du
se en Velvia 50.
Jeg plejer selv at anvende Sensia 100, fordi jeg synes den minder meget om
Proviaen
og så kan den fås til 30- pr. rulle
Har du brugt polfilter?

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-07-03 12:49

Thu, 17 Jul 2003 11:24:58 +0200, skrev Christian Cederberg:

> [...]
>Jeg plejer selv at anvende Sensia 100, fordi jeg synes den minder meget om
>Proviaen og så kan den fås til 30- pr. rulle

Jeg har lige købt en karton Sensia 100 af samme årsag. Velviaen er
liiiige kraftig nok efter min smag.

>Har du brugt polfilter?

Ja, og det blev for meget. Jeg har dæmpet farvemætningen en anelse i
et billedbehandlingsprogram.